Posts

Showing posts from September, 2012

SURAT PALING MENARIK,JUMPA KAT BLOG SESEORANG..

COPY DAN PASTE!

Bukan maksud amarahku menggelapkan mata hatiku…. Bukan pula gejolak emosiku membutakan sisi iman-ku…. Cinta, sayang, rindu,saling memerlukan…sungguh jauh mengalahkan  semua itu…. Tapi...aku tak dapat nak menafikan kekecewaan itu menjelma kini... Sedetik perasaan benci kalah dengan sejuta perasaan rindu dipuja-mu…. Sedetik perasaan galau kalah dengan sejuta perasaan haus belai-mu…. Sedetik perasaan kalut kalah dengan sejuta perasaan nyaman di sisi-mu…. Sedetik perasaan hampa kalah dengan sejuta perasaan perlu sayang-mu…. Aku memang bukan KHADIJAH apalagi AISYAH…. Aku memang bukan wanita luar biasa…. Aku memang jauh dari kata SEMPURNA…. Tapi aku pantang menyerah….izinkan aku menjadi wanita sholehah di jiwa…. Maafkan aku yang terkadang nista akan kewajiban-ku… Maafkan aku yang terkadang sombong akan kelebihan-ku… Maafkan aku yang terkadang khilaf seolah2 bisa tanpa-mu… Maafkan aku, cinta….maafkan aku…..sungguh aku sujudkan maaf, pada-mu sayang…. Kamu adalah nahkoda bagi-ku… Kamu adalah pe…

STRESSS!

MUAHAHAHA!

YEAH!!!....pagi pagi lagi anak anak ceq dah buat ceq sakit jiwaaaaaaa!!!!!!
Ceq dah tua noooo....ceq mudah STESSS!!!...
Biasanya,ceq akan siapkan menu sarapan sebelum kejut deme...semua juadah akan ceq bawa naik ke bilik untuk mereka.Orang kata ceq manjakan anak,tapi...kalau ceq tak buat lagu tu....semua keje bakal tergendala.Letih ceq ni tau..
Abang adik!bangun!cepat,cepat!dah lewat ni.....
Dalam keadaan sedar tak sedar..mereka bangun dan duduk depan makanan!
Makan dengan penuh lemah gemalai
Dah kenyang biasanya mereka akan akhiri dengan minum susu dari dalam botol,kalau guna cawan,selera mereka akan terus melayang jauh di awan...
Cepat le...lambat dah ni..kata ceq lagi
Rilek le.awal lagi ni,jom kita berpesta!sahut si abang sambil mengunyah roti yang berbaki.
GIGI?
Entah berus gigi entah tidak,main makan je bebudak ni...ishhhh..pengotor betul!keluh ceq dalam hati.
Dalam hati yang sama juga,lantak le nak,janji keje siap!
Makan pun satu hal juga,lambat sungguh!kunyah 40 kiri…

SELAMAT HARI LAHIR ALIF

Image
CATATAN KHAS BUAT MU

Sempena hari kelahiran Alif,ibu hanya boleh menghadiahkan doa dan kasih sayang sahaja.Ibu tiada harta yang melimpah ruah,ibu tiada duit bergunung,yang ibu ada hanya kasih sayang seorang ibu khas untuk anak anaknya sahaja.



Seperti biasa,tiada hadiah mahal2 yang kamu mampu adakan..biasanya kami belikan dia permainan LEGO,tetapi...sejak timbul isu Lego mencipta permainan yang menghina Nabi kesayangan kita,ibu tak galakkan untuk kita beli jenama itu.Mula mulanya Alif tak faham,tapi..bila ibu tunjukkan artikel itu,baru Alif percaya dan turut serta untuk memboikot LEGO!


Ada orang kata mungkin fitnah,tapi...ibu tetap tak akan beli,harap anak ibu faham walaupun hari hari bertanya,mengapa orang dewasa suka buat kerja yang tak elok?hari hari tanya samada Lego sudah mohon maaf kepada umat islam...bila ibu kata...belum lagi...Alif akan mengeluh panjang.Tak pe sayang,kita masih ada jenama lain yang sama je fungsinya.Kita beli yang itu je ya...
Sampai di Jusco,Alif hanya mampu …

MENGAPA WANITA SUKA MENGGIGIT BIBIR

Image
MENGODA KE?



MENGGIGIT BIBIR, MEMBASAHINYA atau sedikit GERAKKAN sering kali dilakukan oleh kaum HAWA… bagi lelaki yg tidak memahami maksud disebalik perbuatan itu akan menganggap perbuatan itu satu cara biasa dilakukan oleh wanita untuk membasahi bibirnya, tetapi sekiranya korang tahu, pasti korang akan cepat-cepat mendapatkan pasangan saat-saat itu juga..

Sebenarnya sikap wanita yangg suka menggigit bibir, membasahinya serta sedikit gerakkan bibir di hadapan lelaki mengundang banyak MAKNA. Ini termaksuklah, Dia mengajak korang melakukan hubungan SEKSUAL di saat itu juga.

Jika korang sedang berbicara dengannya, tiba-tiba dia seakan-akan malu, menggigit bibirnya, mengulum dan membasahi bibirnya, sebenarnya kekasih atau isteri korang seorang penggoda yang berani. Ini kerana, dia sedikit pun tidak berasa malu untuk menggoda dan menarik perhatian korang. Malah mereka juga tidak ragu-ragu sebaliknya mahir menunjukkan ekspresi muka untuk menarik bicara lawannya.

Selain mengajak pasangan korang …

ANDY WILLIAMS YANG ROMANTIK

Image
SUARANYA MENUSUK KE KALBU

Suaranya lunak,lembut mendayu dayu...
Bagai di buai asmara tika mendengar alunan suaranya
Meninggalkan dunia ini pada usia 84thn kerana kenser paru paru




Aku suka dengar suaranya je.Bila dapat tau dia meninggal siang tadi,rasa kehilangan juga seorang manusia yang punya bakat nyanyian yang baik.Mungkin payah nak cari ganti penyanyi begini.evergreen!lagu lagunya tak lapuk di hujan tak lekang dek panas!

Speak softly love

Speak softly love and hold me warm against your heart
I feel your words the tender trembling moments start
We're in a world
Our very own
Sharing our love that only few have ever known
Wine colored days warmed by the sun
Deep velvet nights
When we are one
Speak softly love so no one hears us but the sky
The vows of love we make will live until we die
My life is yours
And all because
You came into my world with love
so softly love

Antara lagu yang senonim di jiwa..apa apa pun..walaupun minat,tak le taksub sangat sekadar menjadikan nyanyiannya s…

MENUNAI HAJI KE MEKAH

Image
LUAHAN HATIKU

Kak Uda dan Abang Uda,
Seronoknya...lihat pasangan ini bersiap siap untuk mengerjakan haji pada 22hb ni.Bertuahnya mereka kerana dapat ke sana untuk mengerjakan rukun islam.Mungkin sudah lengkap diri mereka kerana dapat melakukan 5 perkara dalam tuntutan Rukun Islam itu:
*Mengucap 2 khalimah syahadat
*Sembahyang 5 waktu
*Berpuasa di bulan ramadhan
*Menunaikan haji kepada yang mampu
*Mengeluarkan zakat
Alangkah bertuahnya mereka mereka yang dapat menunaikan 5 perkara itu dengan sempurna.

Bila giliran aku?Entah le...mungkin ada cuma tak tau bila.Mudah mudahan,sebelum aku menutup mata.Bila melihat mereka,hati aku pula berbunga bunga...tumpang gembira sama melihatnya.Mudah mudahan mereka selamat,mereka di kurniakan kesihatan yang baik untuk mengerjakan ibadah ini dan semuga mereka mendapat haji yang mabrur..amin..

Kak Uda dan Abang Uda,
Kita tak menitip sebarang surat sebagai tanda perpisahan tempohari,bukan sombong atau ego..kita tak tahu nak kata apa.Kita sedih sebab kita …

MASALAH YANG TAK SUDAH!

SELAGI ADA NAFAS,MASALAH TETAP AKAN DATANG..

Masalah apa? Nak tau?
Kaki perempuan,kaki lelaki,kaki judi,kaki minum,kaki rogol dan lain lain lagi.
Watak aku atau peranan aku?
Nak tau? Jabatan Kebajikan Masyarakat! Kenapa mereka cari aku?
Ha!ha!ha! sebab muka aku macam wanita melayu terakhir kot?
atau mungkin Allah nak duga aku.Walhal aku ni bukan baik sangat!mudah naik angin gak...
Almaklum,manusia biasa mcm kamu2 semua. Dari bulan March lalu,aku jadi tempat rujukan sipolan,macam macam bantuan di minta,mulanya, nasihat,lama lama...minta duit! Sekali,2 kali,3 kali,4 kali aku bagi percuma je.Aku bukan kaya tapi aku takut ALLAH murka jika aku tak membantu.Kerana aku mungkin ada sedikit kelebihan walaupun tak sehebat CT.

Kenapa dia jadi gitu? Aa ahhh suami nak cari kasih baru!nak cari body baru,yang lama,agaknya dah tak mengancam!dah tak hangat dan dah tak sedap kot? Masalahnya,aku yang jadi mangsa.Mereka bercanda pagi petang siang malam,laki aku pula yang kena tanggung masalah keluarga me…

LESEN RADIO

Image
SATU KETIKA DULU..

Pernah dengar?mungkin bebudak generasi baru tak pernah tau.Dulu dulu, setiap rumah yang berTV dan beradio mesti ada lesen!Tak mahal cuma RM24 setahun.Menjadi  kesalahan beso, jika kita tak mempunyai lesen.Lesen lesen ini, boleh di dapati di mana mana pejabat pos kat Malaysia ni.

Biasanya,lesen lesen ni, akan di bingkaikan atau di semat kat mana mana tempat yg mudah di lihat atau di cari bagi memudahkan pemeriksaan penguat kuasa  kelak.



Yang menariknya,pada masa tu RM24 tu besar sangat,mana ada orang yang mampu atau sewenang wenangnya nak keluarkan RM24 hanya untuk sekeping kertas?Pada hemat aku lah,semua lapisan masyarakat tak peduli bab bab ini semua, daripada beli lesen baik le kita beli beras!Tapi,di sebabkan ianya WAJIB!semua orang mesti ada lesen ini,jika tak mahu di denda.

Lesen TV di mansuhkan pada 1999,kalau tak silap aku le.Zaman Rahmad Rahmat menjadi Menteri Penerangan,itu pun kalau tak silap fakta!he!he!he!

Yang aku nak imbaukan balik ialah gelagat masyar…

AHAD YANG INDAH

RUTIN HIDUP

Pagi pagi dah bangun,kemas,basuh baju,siapkan apa yang patut sebelum keluar ke pasar.
Kebetulan,anak sulong aku balik,dia ni banyak cekadak sikit!Bila aku tak masak,dia akan kata
ibu ni,bila Aina balik,malas masak!Aina bosan le makan ayam goreng dgn kicap hari hari kat sana.Dahlah,cafe tu ada tikus,ada lipas rungutnya setiap kali balik ke rumah.
Selalunya aku akan jawap
Oklah tu,belajar le susah sikit,hidup nak senang je pun payah juga!dahlah malas belajar!ayat biasa tapi penuh bisa!
Alahhhh,masak lah,ikan merah masak sup tu...letak kentang banyak banyak
Apa?ikan masak sup?lomah den...sampuk suami yang tak sudah sudah FB je
Nanti saya goreng le sekelor untuk kamu balasku untuk mengampu si ayah
Ok....biasanya itulah jawapannya
Horey!...sorakkan kemenangan bagi si anak
Anak anak yang lain,tak berapa cerewet,apa yg di bagi akan di makan tanpa soal.Walaupun kadang  kadang tu ada juga permintaan mengejut!

Sebenarnya,untuk ke pasar Sitiawan ni,adalah satu detik yang paling sukar…

AL FATIHAH

PERGI TAK AKAN KEMBALI

Assalamualaikum,Zi..sayup terdengar suara kawanku dari Selatan
Waalaikumussalam...ada apa hal Zan,pagi2 tefon?Tanyaku seperti biasa.
Kak Ina dah meninggal...Jawapnya sayu...
Innalillah Wainalillah hirajiun,bila Zan?tanya ku
Pagi tadi,pukul 7.30 pagi...
Dah ajal kan Zan..mohon agar Arwah di tempatkan di kalangan orang2 beriman ya..
Yalah...harap2 begitulah...jawap Izan lagi..
Oklah..nanti saya bagitau rakan2 yang lain...Terima kasih ya...
Ganggang tefon di letak...terdiam aku...
Sejak tefon aku rosak tempohari,banyak no tefon kawan2 hilang ...tu yang buat aku terlupa pada Kak Ina.Kali terakhir aku call dia,lbhkrg 2 @ 3 bulan yang lalu...
Suaranya seperti biasa..ceria..
Jika kita bertanya...Kak Ina sihat?Dia pasti akan tanya balik...Zi dengar suara Kak Ina mcm mana?sihat ke sakit?Sudah pasti aku akan jawap..sihat!kerana suaranya tidak membayangkan keadaannya yang sebenar.Kak Ina,kakak kwn baikku dan kawan kepada kakakku...Aku mengenalinya sejak 1983,di sebabkan ja…

SABTU YANG INDAH!

RUTIN HIDUPKU

Suami tak balik awal hari ini,ada tugasan di luar...wah!aku blh santai2 mcm sekarang ni..FB,baca blog,tulis blog tapi...rumah masih tak terurus!Bila fikir rumah...letihnya...tak habis2 buat kerja rumah,kemas,masak,basuh baju,sapu sampah,siram pokok dll lagi..letihnya.....huh!
Memang le kita tak boleh mengeluh tapi...mustahil pula tak akan mengeluh jika kita dah penat!letih sebenarnya nak jadikan rumahku syurgaku.Penuh kesabaran dan penuh kegigihan...wpun tiada waktu yang di tetapkan..tapi..jadual menguruskan anak2 sekolah yang berjadual tu yang buat aku lelah!

Tapi...sabtu kali ini,aku buat tak tau...malas nak fikir!
Hingga sekarang..anak2 belum dapat susu,belum sarapan,pendek kata...semua rancangan tergendala sebentar!
Malas?mungkin le...bosan pun ada....Baju nak iron dah selonggok!awat lah banyak sangat baju ni?getus hati ni selalu..Hari2 mesti basuh baju,hari2 mesti ada baju...huh!
Belum lagi kerja lain...letihnya...bila lah nak berehat daripada buat semua kerja...bos…

ANAK PERTAMA

Image
AINA FARHANA

Kini aku gembira
Yang ku tunggu dah tiba
Anak ku lahir sudah
Hai anakku yang pertama

Sungguh cantik rupanya
Lirik wajah ibunya
Bertapa bahagia
Hai...dengan kehadirannya

Kau ku jadikan raja
Didalam rumahtangga
Kucurahkan semua
Hanya untukmu sayang

Buah hati
Wahai permata
Besarlah kau segera
Anakku yang pertama


                                            Gambar hiasan sahaja...bukan muka Aina Farhana
Anak sulung aku lahir setahun perkahwinan kami.Masa tu...aku tak le mewah sangat.Dengan gaji suami RM1600 je...kami meneruskan kehidupan serba sederhana.Tiada apa apa yang istimewa pun untuk aku ingati,masa tu..aku tinggal di rumah sewa  dengan kadar bayaran RM150 sebulan.Rumah kosong bagai padang jarak padang terkukur!Tapi kami bahagia.

Hari demi hari..akhirnya anak aku lahir setelah 9 bulan 10 hari duduk di dalam perut ni.
Tus!tetiba terdengar bunyi mcm letupan kecil je...aku yang tengah tido di subuh hari bingkas bangun.Terasa air mengalir membasahi kain yang di pakai.Berlar…

MIMPI

Image
MIMPI MAINAN TIDUR?

Orang kata mimpi mainan tidur,orang kata bila mimpi yang menakutkan,itu bermakna sebelum tidur kita tak basuh kaki.
Walau apa pun orang kata!syukur aku jarang mimpi,kecuali sesekali sahaja.
Dek jarang mimpi,sesekali mimpi berbaloi baloi wehh!
Sekali mimpi mesti berpeluh di buatnya.Pada aku mimpi mainan tidur,itu benar.Mimpi bila kita penat,itu juga benar.
Cuma kalau dapat mimpi yang menakutkan,memang tak berbaloi tidur malam tu.

Perasan tak?kadang2 kita rasa macam tak lepas nak lompat parit atau kadang2 kita rasa macam nak jatuh dari tempat tinggi.Berdegup rasa jantung!Mak kata tu bukan mimpi tapi itu mamai!hahaha...ada2 aje mak ni.
Kebiasaannya mimpi yang aku dapat ada jalan ceritanya:
Mimpi banjir besar,mak kata nak dapat rezeki.Alhamdulillah.
Mimpi macam nak kiamat,mak kata itu biasa.
Mimpi orang ludah muka kita atau jumpa benda2 kotor,mak kata itu petanda tak baik,ada sesuatu yang bakal terjadi.
Mimpi api,mak kata itu juga tak baik buat kita.
Satu je mimpi yang…

PEREKA TERBAIK

KEBAIKAN DI BUAT UNTUK KANAK KANAK

Kak!cantik baju Aaliya tu akak tempah kat mana?Tanya ustazah As.
Kat  rumah kawan As,kenapa?aku jawap..
Cantik!saya suka..balas Ustazah As lagi
Jubah macam ni mudah sikit As,zip kat depan utk bbdk mcm Aaliya ni ..mudah!kalau butang,payah sikit,getah kat lengan baju tu pun utk mudah juga,kalau awak letak butang....balik sekolah tercokoh depan akak tunggu bukakan butang..sekarang ni...dia buat sendiri semuanya.Seluar ni,akak memang tempah supaya nampak kemas,kalau pakai seluar bebas,nanti mcm2 kaler!terangku panjang lebar
Betul lah kak,saya suka kata As lagi
Saya hanya senyum je,tak terfikir apa2 pun.Rekaan biasa tapi kemas.

Tetiba As bersuara.
Kak!apakata saya suruh akak uruskan jubah2 untuk tahun depan,saya sibuk sangat ni.esok nak gi KL ambil buku,saya tak sempat nak fikir benda2 ni semua,Boleh ya kak?tolong lah saya rayunya lagi.
Mana akak ada masa As oii!banyak kerja jawapku pendek
Alahai kak,rumah kemas hari2 pun sama je,boleh le tolong saya,saya…

K O N D O M

Image
BUKAN SEPERTI BIASA!

Bagus juga idea ni...Kondom yang boleh buat perogol taubat nasuha!


Elok benor le tu!
kat Malaysia ni pun dah ramai perogol yang menyusahkan orang je tapi saiz budak kecik tak de ke?Sebab budak kecil2 pun kena rogol gak!Budak kecil lagi terseksa.Bayangkan umur 5thn pun kena rogol?
Sakit mereka2 itu agaknya.
Good idea ni,biar luka parah masa nak buka tu!tak payah tolong perogol tu..biar sarung tu melekat sampai habis nyawa di kandung badan.
Bila baca mcm2 kes rogol,rasanya wajar kita semua guna kondom ni,nenek tua pun kena juga Stand by!...Tambahan lagi ketika nak pergi pungut durian sorang2,gunakan kondom ni tanpa was2!
Muahahaha!

Bila dunia bertambah moden,manusia bukan bertambah elok akhlaknya tapi...dah macam Setan!Pantang nampak pempuan!nak rogol je..Bukan orang je kena rogol!ikan pari pun...jalan.....
Menyampah betul dengan lelaki yang menjadikan rogol kegemarannya,kalau dah birah sangat!gi kahwin,tak payah ssh2 nak rogol orang,minta je dapat!silaphb tak minta…

ISU FILEM HINA NABI S.A.W

SATU YANG BUAT KITA KECEWA

Isu penghinaan terhadap Nabi Muhammad menerusi filem ternyata menguji umat islam. Apakah umat islam ambil sikap marah, atau umat islam mampu memanfaatkan penghinaan untuk memperkenalkan islam kepada manusia?
Jika kita tengok sendiri  filem tersebut, memang secara spontan akan lahir perasaan marah; mulut terus membebel ayat-ayat makian bagi kaki maki; mulut akan keluar ungkapan istighfar bagi mereka yang lidah tidak pernah putus dengan ungkapan zikrullah.
Marah memang marah, kerana itu adalah hakikat bagi manusia yang menyayangi. Orang yang terlalu sayang kepada ibubapanya, akan marah jika ibubapanya itu  dihina; orang yang sayangkan gurunya yangdidoktrin keramat juga akan marah, jika guru yang dianggap keramat itu dihina. Hakikat sayang, boleh melahirkan benci bagi menyalahi bendayang disayangi.
Marah adalah perkara emosi. Ia tidak boleh disalahkan kerana iasememangnya wujud dalam diri manusia.  Yang salahnya apabila manusia itu emosional, iaitu marah yang melam…

WANITA TERHANGAT!

Image
BUKAN SEBARANG HANGAT WEHH!


Wanita muda yang baru 23thn ni telah mengaku buat sex dengan 100 lelaki!kah!kah!kah!...kuat sex betul kan?Umur masih muda tapi...pasangan dah jejak 100 orang!pelacur kot?Dan kini dia sedang mengandungkan anak yang dia sendiri tak tau dari benih mana satu..
Ganas betul!sejak umur berapa agaknya dia mula main cinta?Jika aku dulu2...umur 23thn baru nak kena minang tapi...dara tetap ada weiii!...tak tau apa2 pun...nak kahwin baru belajar sikit2 ttg sex!tupun utk persediaan di malam hari...takut terjerit terlolong lak!

Tapi...minah ni....mmg kencang sehhh!100 orang tu bukan calang2 orang boleh buat kecuali pelacur je...kalau orang normal..satu je...nak jejak 2 pun dah rasa tak patut!
Tapi...si minah ni boleh di panggil minah rojak yang pelahap!semua lelaki dia layan...mesti rendah moral dia ni kan?
Jangan cakap macam tu!tak baik......pesan Kak Yah.
Baik kak Yah,saya janji tak buat lagi...
Hehehe..

Kepada semua...jangan ikut le jejak langkah minah ni,buruk laku!m…

TRAUMA KAH AKU?

Image
MAINAN PERASAAN SAHAJA

Aku takut pada kegelapan!
tambah2 lagi,dengar kadar jenayah yang meningkat,malam adalah waktu buat aku tak lena tido.Aku takut dengan bayang2 kejahatan insan zaman moden ni.Kalau dulu2,bila malam je orang semua tido,kucing tido,ayam pun tido...tapi..sekarang ni,lagi malam lagi hidup dunia ni..



Sejak dari dulu2 lagi,aku memang tak suka malam,aku jadi takut!kadang2 terfikir jika ada orang jahat masuk dan perlakukan yg bukan2 kepada aku dan anak2.Pasti aku akan meraung setengah mati!semuga ALLAH tak duga aku begitu.

Kes sembelih leher orang pun buat aku trauma!aku takut betul!bila aku tertido dan sedar leher aku terdonggak sikit pun aku akan betulkan sebab takut orang akan mudah sembelih leher aku tu,ngeri le.Bila baca citer orang bunuh orang !aku jadi lebih trauma!aku jadi lebih stress!

Seandainya dia masuk utk ambil barang2,aku akan biarkan dan halalkan,asalkan jangan di apa2kan kami.
Malamlah waktu rehat yang paling baik!tubuh kita berehat di malam hari,usus kit…

PONDAN KAH ITU?

Image
ATAU BAPOK KAH ITU?


Aku ada seorang kawan,aku sayang kawan aku tu.Dia mungkin antara insan yang hilang identiti diri.Namanya? biarlah rahsia...
Maafkan aku,aku tak de niat nak malukan ko cuma inilah luahan aku untuk ko,aku sayang ko mcm kawan2 yang lain cuma aku sedih bila ko makin berubah sekarang ni.Kalau 27thn yang lalu,ko seorang lelaki,tapi kini,ko berubah menjadi perempuan dgn sekelip mata je!
Bertambah lagi bila aku tau ko dah kahwin,mana ada akta kat Malaysia ni lelaki kawin lelaki.Bertambah lagi sedih bila aku dapat tau,ko menikah dengan suami cikgu kita sendiri.Kesian cikgu tu dah tua2 bermadukan seorang Pondan!sang suami pun satu hal,dah tua2 pun masih tak ingat dosa pahala.Sepatutnya dia jadi orang tua berakal,didik ko,ni tidak!dia ayaknya ko siang malam kehulu kehilir,sedih aku tau!tapi aku geram lelaki yang kau kata suami kau tu!
ish,ish,ish...keparat punya jantan!Ada bini ditinggal2kan,rupa2nya nafsunya songsang!malu lah kat anak2 weiiii!!


Contoh terkini...�������������…

DUKUN TERLAMPAU

Image
YANG HANYA MENGENYANGKAN NAFSUNYA SAHAJA



Inilah pak dukun terlampau itu...selalunya benda2 pelik ni..banyak terjadi di luar Malaysia.Tapi...hari ini kita di kejutkan dgn berbagai2 kes melampau! Salah satu dari kes melampau itu ialah...apabila ada Pak dukun yang kuat sex telah memperdaya kaum wanita yang terdesak nak anak! Ada nikah bathin ke?setahu aku nikah mutaah dan nikah yang selalu kita lihat tu je....selain dari itu,rasanya tak de kot? Bagaimana le kaum wanita boleh terpedaya dengan undang2 nikah mcm ni...tak ke pelik?dah ada suami...tapi...blh ikut kata Pak Dukun durjana ini...atau...22 dah syok kot? Tapi...bila lihat wajah Pak dukun ni...kira boleh tahan hensem juga...patut le...pempuan cair dgn dia...silaphb...sanggup tambah jadi 200 hari weiiii!!!! Islam itu indah,semua orang ada peranan dalam hidupnya.Jika tiada di kurniakan anak....bersyukur le...anda boleh tidur lena,boleh buat amal ibadat tanpa gangguan...hanya orang2 terpilih je dapat anugerah mcm ni...kenapa mesti samp…

CELOTEH ANAK

Image
KANAK2 MUDAH MESRA

Seronokkan jika kita jadi orang besar
ha ah....aku suka jadi orang besar,boleh buat mcm2
aku pun...orang besar tak payah gi sekolah
ha ah....betul2...tak payah gi sekolah,tak payah kena marah2
Tetiba.....
Betul!aku tak sabar jadi orang dewasa!pergi mampus!dengan homework!pergi mampus!dengan sekolah!


                                    Gambar hanya hiasan,tiada kene mengena dgn cerita....


                          Mungkinkah salah seorang dari mereka yang menuturkan ayat ganas di atas?mungkin juga.... Komen aku:
Welaweeee...apa kena mamat sekor tu...tekanan perasaan nampak!
Nampak sangat kerja rumah banyak tak siap...Si ibu tak sudah2 beraya hingga anak tension!!
nasib ko org le anak2....


ZALIMNYA...

Image
MANUSIA ZAMAN INI..


Subhanallah,sampainya hati ko budak!sanggup ko campak bayi kecil ni dari tingkat 3!gila ke apa ko ni?jahat sungguh le.BENCI TENGOK MUKA KAU!
Hitam hati kau budak oiii,Budak kecik mcm ni tak tau apa2 le bodoh!sakit hati betul aku baca artikel ni!Mcm nak makan komputer ni,sakit hati weiii!!!

Bila aku tengok wajah ko,aku rasa lagi sedih!aku ingat ko ni cacat ke?kurang upaya ke?atau bodoh2 alang!rupa2nya elok ALLAH jadikan ko nak oiii!kenapa ko tergamak campak anak ko sendiri?


Ko orang ni mmg degil,bukan sekali citer2 ni kita baca.Mana BF kau?APA?dah lari!Gitu le lelaki,sedap sama2,sakit sorang2!

Kaum lelaki ni nak syok je,sebagai orang pempuan,kita le yang kena jaga diri kita.Jangan mudah terpedaya,kelak kita juga yang dapat susah!lihat sekarang ni,mana BF ko tu?tak kan le,sayang masa senang je,bila ko kena tangkap mcm ni,mana dia?kenapa ko tak tarik sama agar dia pun dapat tempias drp perbuatannnya itu!

Kesiannya lihat muka ko nak oii,lepas ni,ko akan dapat susah!ban…

WAHAI SAHABAT

Image
KENANGLAH DAKU DALAM DOAMU..

Sesekali bertemu kawan kawan lama,hati gembira sakan.
Berbagai2 cerita suka duka zaman persekolahan terkeluar!Masing2 ada cerita tersendiri termasuk aku!
Tanpa aku sedar,mereka perasan apa yang aku tak tahu mengenai diri sendiri.
Baju kurung cekak musang jadi trademark aku,sebut je budak yang pakai baju cekak musang,rambut ikal,kain singkat.
Apa?kain singkat?setahu aku,aku pakai kain labuh!tapi mereka tetap kata aku pakai kain singkat macam anak abu!
Zaman dulu,sebut anak abu!orang akan ketegorikan orang tu bebas dan degil.

Opps!anak abu itu bukan aku!
Aku ok,aku tak bebas seperti yang di fikirkan.
AWAS! jangan serkap sembarangan....

Kau tau tak?kita orang dulu tak suka kau!kata seorang rakan lama.
Ya ke?kenapa?tanya aku hairan
Sebab kau SOMBONG!katanya lagi
Oooo..itu je ke?aku bukan sombong tapi aku pemalu!jawapku pula
Piiii lahhh!banyak le kau punya pemalu!kata mereka lagi
hahahahaha ketawa kami berderai bersama
Sombong kah aku?setahu aku,sifat semulajad…