PATI HARUAN

BAIK ATAU TIDAK SEBENARNYA?

Pati harian baik untuk pulihkan luka dalaman.
Kepada sesiapa yang kena potong,luka berdarah.Bolehlah amalkan Pati Haruan.
Makanya...lepas lahirkan anak cara potong2 11thn lalu,Pati Haruan jadi menu utama.Sebelum makan benda lain,kena togak Pati Haruan kaler hitam dan berbau tenggek.

ALhamdulillah....teman tiada masalah dengan tempat di potong.Walhal...masa tu teman dah kena Diabetes.Luka pulih cantik walaupun luka itu,buat Doktor Lee tak senang tido...
Sahabat tanya mana u tahu dia tak senang tido?
Teman jawap saya agak je....Mungkin je...

Luka dan kesihatan pulih seperti biasa.
Dah 11thn,tiada masalah yang datang...tiada rasa sakit2 tiada perubahan pada parut luka tu walaupun ada kes.....dah setahun operate Fibroid,jahitan dalam terkoyak lepas dia aktif beraerobik.
Kisah benar!
Jangan tak caya.Ini kisah benar....
Mangsa tu kawan se'minum ' pagi dengan teman...Paling suka minum kopi pekat.kalau kite kata kopi tu dah cukup pekat!dia tetap kata....akak u rasa pekat,saya langsung tak rasa apa2...
Dalam hati..tekak ulo,memang kematu.

Hari ini,sekali lagi teman beli Pati Haruan untuk suami tersayang.
Tumit retak,kena pasang besi dan skru.
Mula2 teman beri Pati Gamat,perubahan lambat.Luka nampak payah nak sembuh.Teman tukar ke Patu Haruan lepas Pati Gamat habis 2 botol.
Wah!nampak luka baik,isi dan tumbuh....Kata Doktor sambil tunjuk kemajuan luka suami.
Minggu lepas teman nampak ada bahagian yang masih lembab dan renggang.Semalam....teman nampak ada isi yang tumbuh kat tempat yang payah nak lekat tu.
Alhamdulillah......Harap2 sembuh le cepat.

Semalam,Sue call...
Akak jangan beri suami akak Pati Haruan sebab....pati tu hanya sesuai untuk luka dalaman.Luka luaran tak sesuai .nanti jahitan suami tak cantik.Mengerutu tak rata...
Jiran saya baru bersalin cara operate,saya kata makanlah Pati Haruan,cepat kering nanti.
Nak tahu dia kata apa?
Ooo saya tak makan Pati Haruan,sekarang Pati Haruan tak sesuai lagi.Nanti ada daging berlebihan tumbuh,tak cantik nanti.
Teman tekun mendengar....orang sana kata okay,orang sini kata tak okay....
Teman hanya mampu jawap okay,nanti akak stop Pati Haruan...Tq Sue..
Sebagai kawan,kite rasa di hargai,bila ada kawan2 ambil tahu tentang kite.Cuma ada perkara yang kite boleh ikut dan ada perkara yang tak...

Sedari dulu,Produk ni wujud,jadi...bukan salah ubat,cuma tidak ada keserasian je...
Jahitan tak cantik,tak pe asalkan sihat.....
Lagi pun bukan orang nak tengok pun kaki suami teman...Yang tengok hanya teman isterinya.
Jadi....tawakkaALLAH

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?