BILA SI JAHIL BERCAKAP..

MAKIN NAMPAK KEJAHILANNYA.

Perempuan tu anak pelakon Drama Minggu Ini.
Perempuan tu penjual jamu untuk sihat 'bawah'.Bila dia buat demo pasal jamu,dah macam cacing kepanasan.tergedik tergedik.
Kite yang tengok naik lemas perut!

Jujur kata...teman tak pernah cuba jamu dia...
Geli!
Sahabat kata ya ke?
Sumpah!tak akan saya cuba!
Gaya dia sangat jelek!macam perempuan gila!
Tak kisahlah tujuan apa sekali pun,yang pasti...sebagai perempuan Islam,dia tak boleh buat macam tu.
Apa yang dia buat sebenarnya memalukan kami perempuan2 Islam.
Teman tahu kite tak boleh menghukum orang lain.Tapi...dari mata kasar...
ALLAH sangat murka pada dia..
ALLAH suruh tutup aurat,ALLAH suruh jaga kelakuan,ALLAH suruh jaga maruah.
Semua benda tu dia tak buat.
Tak de segan silu...tergedik gedik.mengerang macam orang sakit otak.

Bila di tegur...
Melenting!di bangang di bodohkan orang yang nasihat tu..
Konon2 jangan kacau hal dia...hal kau,hal kau...hal aku hal aku...
Kite dengar dia meroyan,kite pun rasa sedih..
Kurang ilmu rupanya dia tu...
Sahabat kata..
Emak dia kata....tiada siapa yang boleh tiru gaya lucah anak dia...
Gaya lucah?
Emak dia sendiri mengaku anak dia pandai buat gaya lucah.Ater untuk gimik niaga,ianya tetap buruk di pandangan mata.
Dia kata...dengan duit jualan jamu tu,dia nak besarkan anak2,nak teruskan hidup..
Masalahnya?perlu ke tergedik2 macam tu,perlu ke nak lentikkan2 punggung semata2 nak jual jamu?
Sahabat kata  lantak dia le...Ustaz tegur dia kata bodoh,kalau kite terus jadi TOLOL!

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?