Posts

Showing posts from August, 2018

SITI KASSIM

Image
MANUSIA YANG TAK PERLU DI BERI PERHATIAN

Teman tak suka cara dia...
Teman tak sependapat dengan dia dalam banyak hal agama.
Teman nampak dia rasa dia betul dengan pemikiran moden dia...
Wahai...Siti,sejauh mana kau pergi,sehebat mana pun kau...agama tak akan berubah.Qur an tak akan berubah.Apa yang kau buat tu salah!pendapat yang kau bagi tu hanya untuk kau dan rakan taulan kau saja.
TAPI.....jangan terlalu sombong memberi hujah.
Mengata itu mengata ini tentang agama kami.
Kau mungkin tak suka....itu hak kau,tiada orang memaksa kau pilih jalan yang benar.
Orang akan kata Siti Kassim itu islam kan?maknanya dia mesti tentang islam.Makanya pendapat kau akan di gunapakai oleh generasi akan datang.
Sebab tu....orang islam yang mempertikaikan islam,patut di jauhi.Orang islam yang membenci islam adalah musuh paling TERUK!
Sebab tu...orang islam yang Murtad,patut ...nasihat,kurung dan MATkan...
Orang ini adalah musuh paling nyata.

Memberi ucapan hari raya untuk semua itu bagus..TAPI..menyelit…

HARI ARAFAH

LANGIT TERBUKA,DOA2 MUSTAJAB.

InsyaALLAH...
InsyaALLAH..
InsyaALLAH..
Akan di baca doa2 yang kawan2 berikan.Akan di ulang banyak2 kali.
Ustaz kata....baca ulang2 pun tak mengapa.
Doa2 tu bukan doa baru,doa biasa teman baca lepas solat atau di rakaat  terakhir.
Tiada yang pelik,melainkan....mustajab di Hari Arafah.

Waktu paling mustajab,esok 21hb Ogos 2018 mulai petang hingga pukul 11 malam.
Sahabat kata u baca je.....insyaALLAH... ada le keberkatannya.
Jangan lupa puasa kalau mampu...
Dalam hati...cukup ingin berpuasa,tapi...banyak sungguh halangannya.
Sekali lagi sahabat ingatkan...jangan lupa doa yang I beri tu!
Teman hanya mampu jawap okay...

Hafal doa2 tu?tanya sahabat
Comfim le tak hafal,kalau niat2 biasa yang teman baca lepas solat,hafal le....Yang ini senarai baru kan?belum boleh ingat sepenuhnya.
Sahabat teman suka kongsi artikel semasa...
Entah ya entah tidak...dia hantar je.kalau kite kata....dah dapat?
Dia tanya balik...dah baca?jangan dah dapat tapi tak baca!
OMG!Mulut dia…

MUSAFIR KAMI MAKIN DEKAT...

TAPI ALLAH DUGA DENGAN BERBAGAI MASALAH.

Kami dah plan setahun lalu,balik dari trip Bandung...
Terus plan untuk ke Jogya.Indon.Kawan2 tanya kenapa ke Jogya?
Teman tak tahu nak jawap apa..
Yang pasti kite kena ukur baju di badan sendiri.
Kalau seorang dua....boleh aje!sekarang ni sekali keluar kos untuk 7 orang!
Kalau seorang 10k x 7...
Bayang kan?
TUJUH PULUH RIBU!Boleh buat beli  rumah!

Kawan kata...sekali sekala boleh lah....
Ya benar...sekali sekala,masalahnya....sekali sekala pun tak layak!
Banyak benda lain menanti,Kalaulah kite kaya raya!pasti tak jadi masalah.Sebut je  terus dapat.
Kami tak gitu....
Kena dikit2,kena jimat2...
Dalam setahun tak dapat banyak...
Sikit je...
Kadang2 terfikir....kalau le bela toyol tu tak dosa,pasti ramai yang suka membelanya.Makan pun tak mahal,dengar2 hulur ibujari je...
Kadang2 terfikir...seronok jadi orang kaya,sebut nak pi mana,terus fly!
Sepatah kata kawan yang dah jadi Datin,nak makan bakso....Zup! ke Indon.Teringin nak beli kain sulam...Zup!…

ANGIN PASANG ATAU HERNIA

SEBAIKNYA JUMPA DOKTOR

Petang tadi,kawan  singgah rumah...Muka sugul macam orang mati laki.
kenapa?tanya teman
Anak saya yang no 2 kena angin pasang.
Teman jawap ya ke?bila tahu?
Dia kata sabtu lepas.Bengkak kat bawah ari2.Keras,sakit sakit....teriaknya  kat saya.
Teman kata dah bawa hospital?
Puas dah saya ulang alik hospital,jenuh dah gi rumah pawang bagai!semua tak jalan...

PAWANG?
Setahu teman,Hernia tak teruk sangat.Kalau gi hospital doktor potong sikit je untuk jahit balik ruang yang terbuka atau pasang jaring pada tempat bermasalah.
Anak teman pernah kena,masa tu umur dia baru 46hari.Masa doktor Jah kata angin pasang,terus teringat anak kat Taska.
Bila angin pasang dia datang...berpusing2 menangis sampai muntah2.
Ibubapa dia pi pawang juga.
Penat melayan kerenah si anak...akhirnya umur 4thn,Akmal nama di beri kena potong juga.Laaa ni Akmal dah besar,dah jadi orang bujang.Pembesaran dia pasti memberangsangkan.
Bila badan sihat,kite akan gembira selalu.

Kakak call...katanya...
Ab…

SILATURAHIM

SESUATU YANG DI TUNTUT AGAMA...
HARGAILAH....

Anak sedara teman seorang ni ada masalah sikit.Orang lain asyik salah dan dia je yang betul.
Anak sedara teman ni.dah kahwin cuma belum ada rezeki untuk beranak.
Anak sedara teman ni sayang keluarga sampai sanggup gadai nyawa sendiri.
Begitulah hebatnya dia.

Anak sedara teman ni....cantik orangnya,tinggi lampai tapi kurus sangat.
Bila di tanya....kenapa kurus sangat?
Tak jawap senyum je,tapi....setengah jam kemudian,keluar status kat FB..
Suka lah nak kurus ke nak gemuk ke...kenapa nak menyibuk?
Walhal yang tanya tu kami makcik2nya.

Anak sedara teman ni,tak boleh di usik,menyerang sahaja.Tak tahu keturunan mana yang dia ikut.Yang pasti!ganas gillaaa!
Anak sedara teman ni,suka tulis status kat FB,kat IG,kat Twitter
Pantang ada yang tak kena....sat lagi keluarlah status dari dia...
Orang tak salam,orang jeling...semua dia nampak.Tak lama kemudian akan ada le orang tersinggung perasaan dek status haram jadah dia tu.

Raya lalu,keluar status pe…

LGBT

NAK KONGSI JAMBAN DENGAN TEMAN?

Berkerja keras  LGBT nak tuntut hak.Sama rata macam orang lain.
Walhal...dia sendiri tau dia lelaki atau perempuan.Dia sendiri tahu naluri dia banyak ke arah mana.
Kalau air kencing keluar dari bunga....sahlah awak perempuan...boleh le gi jumpa doktor jumpa majlis fatwa untuk isytihar awak tu perempuan,dah boleh le kongsi jamban dengan teman.
Kalau air kencing tu keluar dari burung,sahlah awak tu lelaki,dah boleh le terus jadi lelaki.Tak payah lah nak ngade2 nak jadi perempuan.
Kalau si perempuan nak jadi tomboy ,tak payah susah2 hati.Terang2 le dia perempuan.Mana ada perempuan operate pasal burung palsu kecuali dia sendiri nak jadikan diri dia lelaki.
Mudah je sebenarnya masalah ni.
Semua bergantung pada diri golongan LGBT tu sendiri.
Tak payah lah sampai tahap nak masuk Parlimen.Banyak keje lain menteri nak buat wahai...golongan LGBT.

Kat dunia ni ada 3 jantina je...
1 LELAKI
2 PEREMPUAN
3 KHUNSA

Hanya khunsa boleh pilih mengikut aktif jantina mereka.

BILA KITE BERURUSAN DENGAN KAKI SEMBANG

APA PUN TAK JADI

Teman jumpa seorang Tukang...
Dari gayanya.....tekun dan jujur.
Teman nak buat sesuatu pada penutup longkang.Penutup tu tak menarik dan mencacatkan pendangan.
Teman tanya dia...kamu pandai pasangkan plate besi kat penutup longkang akak ni,supaya batu2 tu tak jatuh ke dalam longkang,maklum teman cuma ikat dengan cable tie,bila dah lama....cable tie tu pun rapuh.Jadi senget benget batu2 tu.

Dia jawap boleh kak,saya cadangkan akak letak batu2 sungai kat atas tu.
Teman dengar cadangan dia terus setuju.sbb teman dapat bayangkan....betapa moleknya penutup tu nanti.
Mula2 dia kata....akak beri saya RM200 untuk beli plate besi.
Teman tunggu seminggu,dek tak ada yang nak di kejar,teman abaikan dia.
Minggu lepas dia call...boleh tak akak beri saya duit untuk beli batu sungai tu?
Teman tanya...berapa?
Dia jawap RM250,batu tu mahal kak...
Okay...teman beri dia apa yang dia minta.Dalam hati tak sabar nak tunggu hasil kejenya.

Khamis lepas dia datang...
Dengan segala macam barang.T…

ISU LGBT

BILA PONDAN TUNTUT HAK
AGAK2 KEMANA HALA TUJUNYA?

Dalam dunia ada 3 jantina.Lelaki Perempuan dan Khunsa.
Dalam dunia.....kite ada undang2.Khunsa kena dapatkan kesahihan jantina melalui Doktor dan Jabatan Agama Islam.
Jika jantinanya banyak ke perempuan,maka dia boleh menjalani hidup macam perempuan.
Jika jantinanya banyak ke lelaki,maka sah2 le dia lelaki.
Semua masalah ada jalan penyelesaiannya.Kite kena jujur pada diri dan masyarakat.

Teman tak berani nak komen panjang2,bab agama teman tak pandai sangat...
Maka biarlah orang bijak pandai yang mengeluarkan pendapat,teman orang biasa2 hanya mampu baca dan terima dengan redha..
Cuma...
Golongan ni jangan di layan sangat.Mereka ada peluang untuk pilih jalan mana yang mereka patut ikut dengan bantuan keluarga mereka sendiri.Ibubapa mereka pasti lebih faham...
Siapa anak mereka.
Samada lelaki , perempuan atau khunsa.

Teman juga ada kawan2 dari golongan ni,teman bukan nak jaga sangat hati dia cuma malas nak dengar maki seranah dia.Diaorang…

BILA KAWAN PALING BAIK MASA SEKOLAH MERAJUK

APTB...

Teman baik sangat dengan dia..
Sejak tingkatan 1 dah kenal dia dan baik laaaa ni....
Sejak PRU lalu,dia kemurungan.Diam tak kata apa2..
Tau2 tinggalkan group WhatsApp kami,antara kawan bertanya...
Awat dia blah?
Semua membisu tak komen apa....
Marah UMNO Kalah?sebab dia petugas UMNO yang aktif.
Marah ada yang bertanya betul ke Tadika KEMAS nak tutup?Sebab dia guru Tadika tu.
Marah sebab kena kutuk?walhal...dah bertahun kite bergurau.
Marah Tun Mahathir naik Najib turun?biarlah.....ini semua politik dunia.
Yang pasti....kami dah tua,tak ada masa nak pujuk rayu.Sahabat dari Singapore pesan....kau jangan nak call2 atau pujuk2 dia...Biar je....
Okay....teman ikut je..
Teman pun bukan sabar sangat orangnya.Setakat kite sendiri tak tahu kenapa,tetiba dia blah!
Itu pilihan dia...
Kite abaikan sahaja.
Jom kite bergembira dengan angka 50thn kite ya....

Kau ajak ke dia nanti?
Ajak je....kalau tak datang,dia punya pasal lah!
Yang pasti....aku dah block dia...
Hahahaha...malas nak layan..…

CENDAWAN MEKAH

BANYAK KHASIAT?

Sejak adik beri Cendawan tu...
Baru teman tahu,selain cendawan butang,cendawan hitam..
Ada satu lagi cendawan yang paling hebat.
Cendawan Mekah.

Adik teman beri dalam bekas kecil.Cendawan ni hidup dalam air manis.
Akan matang dalam seminggu atau 2 minggu.
Caranya...
Buat air teh O,manis2...sebab,cendawan ni mengamalkan gula untuk hidup membiak.
Bila dah sejuk.Tuang air teh dalam balang kaca,tunggu seminggu atau 2 minggu.
Air tu akan jadi cuka,masam.
Dengar2 khasiatnya banyak.Boleh bantu kite sihat.
Sakit sendi dan tulang
Migraine
Kencing Manis
Turunkan kadar kolesterol
Sembelit
Masalah penglihatan
Menyembuhkan batuk,bronchitis dan asma
Darah tinggi
Jerawat dan sakit kulit yang lain
Gangguan Menstruasi dan menopause
Membersihakn racun dalam badan dan sel kanser
Mengatasi masalah impotensi/disfungsi ereksi
Insomnia
Menyuburkan rambut atau mengatasi masalah rambut yang lain
Ketegangan saraf
Menambah tenaga seksual
Awet muda
Lumpuh
Penyakit kronik yang lain

Pendek kata....…

PATI HARUAN

BAIK ATAU TIDAK SEBENARNYA?

Pati harian baik untuk pulihkan luka dalaman.
Kepada sesiapa yang kena potong,luka berdarah.Bolehlah amalkan Pati Haruan.
Makanya...lepas lahirkan anak cara potong2 11thn lalu,Pati Haruan jadi menu utama.Sebelum makan benda lain,kena togak Pati Haruan kaler hitam dan berbau tenggek.

ALhamdulillah....teman tiada masalah dengan tempat di potong.Walhal...masa tu teman dah kena Diabetes.Luka pulih cantik walaupun luka itu,buat Doktor Lee tak senang tido...
Sahabat tanya mana u tahu dia tak senang tido?
Teman jawap saya agak je....Mungkin je...

Luka dan kesihatan pulih seperti biasa.
Dah 11thn,tiada masalah yang datang...tiada rasa sakit2 tiada perubahan pada parut luka tu walaupun ada kes.....dah setahun operate Fibroid,jahitan dalam terkoyak lepas dia aktif beraerobik.
Kisah benar!
Jangan tak caya.Ini kisah benar....
Mangsa tu kawan se'minum ' pagi dengan teman...Paling suka minum kopi pekat.kalau kite kata kopi tu dah cukup pekat!dia tetap kata....aka…

MOBILE LEGENDS (ML)

GAMES PALING MELEKAKAN.

Sana sini orang sibuk tunduk pandang phone.Anak2 teman tak berkecuali.
Sana sini....tak kire jantina,leka dengan phone.
Bila di tanya buat apa tu?
Anak2 akan jawap....kite orang main ML.

Bila anak jantan berkurung,teman ketuk pintu tanya...buat apa tu?kunci2 pintu?
Dari dalam bilik,anak tu akan jawap tak ada apa ibu,Kite main ML!(MOBILE LEGENDS)

Main tak apa....stress tu tak bagus untuk diri.
Bila teman panggil nampak sangat ketegangan jiwa mereka.
Kenapa muka macam tu?tanya teman kat anak dara
Saya tengah main,games ni tak boleh 'pause' nanti mati kena marah dengan orang lain.
NAMPAK?
Sebab tak nak 'mati' sebab tak nak 'nyawa' hilang...sanggup masam muka,sanggup mendengus.
Teman kata..tak baik buat kat ibu macam tu,gara2 ML adik sanggup kecikkan hati ibu?
Bukan macam tu....dia cuba nak terangkan sesuatu,tapi....apa yang teman faham...
ML antara games paling buruk.Sebelum ni cari Pokemon,mujur anak2 tak terpengaruh.
Bila zaman makin maju…

ISU SERAGAM PRAMUGARI

RAMAI SETUJU KALAU TUTUP HABIS!

Aurat perempuan Islam seluruh badan,kecuali tapak tangan dan muka sahaja.
Aurat perempuan Islam pakai baju baju besar2,tak boleh nampak lekak lekuk badan.
Aurat perempuan Islam tak boleh nampak alur2 tempat sulit.
Gitulah maksud aurat perempuan Islam.Tudung antara perkara yang wajib di pakai.

Tapi...tak semua ikut.Ada yang benar2 sempurna,ada yang sikit2 ikut,ada yang langsung tak ikut.
Bergantung pada individu tu sendiri.Pada fahaman dan ilmunya.
Bila seragam pramugari masuk Parlimen.Ianya dah jadi isu negara.
Pramugari walaupun hanya melayan penumpang.Secara tak langsung,mereka juga bawa imej negara kemana sahaja mereka berada.
Dulu,kite hanya ada MAS.Pramugarinya pakai kebaya batik pendek,kain susun depan.Cantik berseri.Walaupun tak bertudung,pakaian mereka masih sopan.
Sekarang kite ada AirAsia...pakaian pramugari mereka agak seksi.Merah menyala.
Skirt pendek atas lutut,jika duduk mengadap penumpang,alur peha menarik perhatian.
Skirt pendek ketat pu…

KAHWINKAN ANAK

TAK MACAM DULU....

Dulu...kahwin sederhana je.. Zaman teman,orang kebanyakan ,majlis buat kat rumah,dewan2 serbaguna atau dimana2 sahaja,asalkan sesuai dan tak menganggu lalu lintas,jika terpaksa untuk tutup jalan,kena mohon kebenaran bertulis dari pihak penguasa tempatan. Orang kaya...buat kat hotel atau dewan2 hebat.Orang kaya tiada masalah,pilihan mereka LUAS!

Dulu...kahwin tak macam sekarang.Mak andam tak mahal macam sekarang. Teman kahwin anggaran tak sampai 10ribu. Tak ada pelamin ala FROZEN,salji penuh ruang. Tak ada le pelamin bertingkat atau berpusing. Yang pasti...ada tabir belakang ropol2,kaler2,ada bunga2 plastik penuh sampai lantai.
Paling penting ada bunga pohor tanda majlis ijab kabul sedang di jalankan.

Dulu....solek sekali sahaja.Pakailah baju nikah,baju gaun...muka tetap sama.Tidak ikut tema baju.
Dulu...tidak banyak pilihan.Mungkin orang kaya berkecuali.
Teman kongsi,pengalaman orang kebanyakkan yang di kekang dek RM.
Dulu..dah ada photographer,sekitar RM500.00 dah …

BILA SI JAHIL BERCAKAP..

MAKIN NAMPAK KEJAHILANNYA.

Perempuan tu anak pelakon Drama Minggu Ini.
Perempuan tu penjual jamu untuk sihat 'bawah'.Bila dia buat demo pasal jamu,dah macam cacing kepanasan.tergedik tergedik.
Kite yang tengok naik lemas perut!

Jujur kata...teman tak pernah cuba jamu dia...
Geli!
Sahabat kata ya ke?
Sumpah!tak akan saya cuba!
Gaya dia sangat jelek!macam perempuan gila!
Tak kisahlah tujuan apa sekali pun,yang pasti...sebagai perempuan Islam,dia tak boleh buat macam tu.
Apa yang dia buat sebenarnya memalukan kami perempuan2 Islam.
Teman tahu kite tak boleh menghukum orang lain.Tapi...dari mata kasar...
ALLAH sangat murka pada dia..
ALLAH suruh tutup aurat,ALLAH suruh jaga kelakuan,ALLAH suruh jaga maruah.
Semua benda tu dia tak buat.
Tak de segan silu...tergedik gedik.mengerang macam orang sakit otak.

Bila di tegur...
Melenting!di bangang di bodohkan orang yang nasihat tu..
Konon2 jangan kacau hal dia...hal kau,hal kau...hal aku hal aku...
Kite dengar dia meroyan,kite pun rasa s…

TAHNIAH UNTUK SAHABAT YANG BERJAYA..

MENJADI TETAMU ALLAH
SEMUGA ANDA MENDAPAT HAJI YANG MABRUR.

Ramai dah sampai di sana.ramai dah post kat FB aktiviti2 mereka di sana.
Hari2 ada je cerita orang di sana.
Pende kata...kite yang masih tak bernasib baik hanya mampu pasang azam,pasang niat...
Semuga ALLAH jemput kite di tahun2 akan datang.
Ameen...

Kadang2 teman terfikir...
Orang yang ke sana,benar2 di jemput ALLAH.
Ada yang berduit,tapi nama masih tak keluar2.Ada yang berduit berjuta juta!tapi nama tetap tak naik2 lagi.
Kadang2 rasa kat hati...ALLAH tak nak jumpa lagi..
Apa nak buat,muhasabah diri.
Sahabat kata..u tak boleh kata macam tu,dulu muda tak ingat nak daftar,laaa ni...lambat le gilirannya.
Betul juga tu..jangan rasa tersisih dek nama tak naik naik lagi..

Bila berbual dengan kawan2 berfikiran positif,kite jadi suka.Bila berbual dengan kawan2 yang berfikiran negetif,hati jadi duka nestapa.
Terasa diri tak cukup 'BAIK' lagi...
Sahabat kata..u kena buat banyak2 solat taubat,solat hajat...InsyaALLAH..sampai la…

SEMANGAT MERDEKA

Image
BERKOBAR KOBAR SEJAK ADANYA KERAJAAN BARU

31hb Ogos 2018,kite rakyat Malaysia akan sambut MERDEKA.
Rasanya...dah lama perasaan ghairah sambut MERDEKA pupus dalam hati.
Kenapa pulak?tanya sahabat
Entahlah.....keadaan semasa kot?buat kite tak minat nak sambut MERDEKA.

Tahun2 lalu...tiada kempen untuk naikkan semangat MERDEKA.Sunyi je..
kalau ada pun...ianya tak bermakna langsung.
Sepatah kata...bila hati tak suka,semua tak seperti yang kite harapkan.
MERDEKA berlalu pergi...

TAPI...
Tahun ni....perasaan ghairah sambut MERDEKA membuak buak.Tak sabar nak pasang bendera Malaysia.Walaupun  hanya bendera kecil2....
Perasaan nak sambut MERDEKA tetap ada dijiwa kite semua.
Sahabat kata...u jangan suka sangat,Pakatan Harapan masih baru...Kite sendiri tak tahu hala tujunya.
Selagi orang kat atas tu melayu Islam.....InsyaALLAH.negara akan selamat.

Sejak menang PRU lalu...kami tak lagi gusar pasal ekonomi,pasal politik.Kami tak fikir lagi pasal Najib dan isteri.Kami juga tak ambil pusing pasal har…

KESAN LEPAS PEMBEDAHAN...

KAKI SUAMI BENGKAK..

Suami patah tumit seminggu yang lalu.Lepas kena,terus bedah,masuk besi dan skru.Suami teman sekarang dah jadi RoboCop,dalam badan ada besi.
Di benarkan balik dan datang semula 4 hari kemudian.
Sepanjang tu,kaki suami nampak bengkak,jenuh tuam dengan ais.Bengkak rak surut2 juga.
Doktor yang merawat kata...bengkak tu memang normal.Semua orang lepas bedah mesti alami bengkak pada bahagia2 berkenaan.
Lepas cuci.....
Datang lagi 2 hari..

Siang tadi,teman bawa lagi ke doktor...
Kesan luka,makin baik,cuma ada bahagian2 yang tak kering lagi.
Kenapa Doktor?
Doktor kata bengkak tu normal,nanti saya beri antibiotik dan tukar ubat kurang bengkak.
Teman kata...ubat kurang bengkak Doktor tu tak bagus kot?tukar yang baik lah Doktor.
Doktor lemah lembut menurut je...
Baik,nanti saya tukar yang lain.
Dalam hati  baiknya Doktor ni,boleh bawa berbincang.
Saya rasa datang lagi 2 hari Doktor,saya nak Doktor tengok lagi bengkak ni...
Baik...lagi 2 hari datang lagi...

Tadi rabu,esok kha…

LELAKI BILA DAH MIANG..

MAKIN TUA MAKIN MENJADI!

Sahabat dari hantar pesanan ringkas.
BF lama aku gatal!
SubhanaALLAH!dah tua kan dia?
Aah!tua bangka!jawap sahabat.
Dia hantar apa?tanya teman
Gambar lucah!kau nak tengok?pelawa sahabat tu lagi.
Tak mahu lah!40 hari malaikat tak jenggah rumah.

Bekas kekasih dah selalu ngurat dia,ajak keluar,ajak makan2 macam dulu2....
Yang menjadi masalahnya...sahabat tu masih ada suami,masih ada kehidupan yang baik.
Dulu2...mereka berkasih,laaa ni....masing2 ada keluarga sendiri.Masih ada pasangan sendiri.
Tergamak BF dia ngurat dia balik...
Tak rasa hormat langsung kat suami hamba ALLAH tu.

Kawan yang tahu cerita selalu akan kata...kawan kite tu layan kot?
Layan?
Tak kot...dia bukan jahil agama,dia pandai agama,selalu belajar agama,mengaji...Tak kan le sanggup melayan?
Rambut sama hitam,hati lain2...
Mungkin juga....mulut kata tak ingin,hari mengeletek nak melayan!Hanya ALLAH sahaja yang tahu.
TAPI!
Zahirnya...teman tak nampak dia melayan,selalu dia kata...aku sayang suami a…