NAJIB KENA TANGKAP

SEKARANG ADA KAT LOKAP SPRM

Dari setinggi tinggi kedudukan Najib di mata manusia.Sah!malam ini Najib bermalam di lokap SPRM.
Benar atau salah...NAJIB akhirnya kena lokap!
Jujur teman nak kata...berita paling di nanti.
Sahabat kata tak baik....
Tak payah lah nak tunjuk baik,kalau suka sangat pertadbiran dia kenapa tak sokong dia?kenapa pangkah PH?
Sahabat kata...dulu memang marah,bila tahu dia kena lokap,kesian lah pulak.
Terpulang lah...walaupun Najib kena tangkap.kena lokap...kehidupan keluarganya tak terjejas.Mereka masih boleh makan sedap2,anak2 masih boleh lena di tilam empuk.
Sahabat tanya u mana tau mereka okay?
Mungkin lah.....

Ada kawan kata...jangan ketawakan dia,ini masa dia,masa kite belum tau lagi.
Benar!
Ini masa dia....
Masa kite tak tahu bila...
Masalahnya...
Kite tak tipu orang,kite tak ambil hak orang...
Kite tak ambil pun duit 1MDB tu!kenapa kite mesti rasa takut balasan ALLAH.
Benar...kite tak boleh kata yang buruk tentang orang lain..
Masalahnya....teman hanya manusia biasa,banyak yang buruk datang dari teman,yang baik datang dari ALLAH.
Sahabat kata kalau macam tu,elakkan dari cakap pasal NAJIB.
Tak tahu nak suka atau nak nangis...
Kadang2 kite tak payah jadi penipu sangat!suka atau tidak....itu hak awak.Untuk saya...
Biarlah Najib rasa,biar bininya si Rosmah tu sedih,biar anak2 dia yang selama ni bergembira,menangis setitik dua,itu lebih baik daripada mereka terus bersukaria lalu mati.
Paling2,mereka sempat bertaubat,sempat memperbaiki kesilapan silam.

Semua orang tahu.....
Politik sememangnya KOTOR!
Kelmarin Anwar,hari ini Najib...tak mustahil...esok lusa...MAHATHIR.
Tiada yang mustahil...Ini semua mainan POLITIK.
Dek pintar nya NAJIB membonggak.akhirnya kite semua kena 'kencing'!
Masih tak marah?
Masih percaya?
Masih sayang kat dia?Walaupun dah terang lagi bersuluh?

Apa2 pun...harap2 kite semua boleh terima kemungkinan akan datang,jangan taksub sangat dengan pemerintah,mereka bukan malaikat,ada masa....kecepes juga.
Begitu juga Najib,yang baik datang dari ALLAH,yang buruk datang dari Najib sendiri.
Jika dulu....Najib hebat!apa juga yang dia kata....semua orang taat setia.
Laaaa ni.....Najib tewas,tapi...Najib masih bebas menghirup udara,masih boleh bahagia di samping keluarga tercinta.


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?