MASALAH TERKINI..

BILA PONDAN DAPAT SOKONGAN PENUH DARI MASYARAKAT UNTUK BEBAS BUAT APA JE.....

Terus terang...
Teman tak sokong!
Sejak dulu lagi....salah tetap salah,walaupun tak dapat buat apa2,paling2 tak menyokong mereka.

TUHAN ...aku mohon ke ampunan...aku tak sokong semua ini,apa kan daya....aku tak punya kuasa untuk hentikan semua ini.
Mereka punya ibubapa,kaum keluarga,sahabat handai yang rapat...kaitkan mereka dan bukan kami.Aku tak pernah membeli 1 pun produk mereka dan secara tak langsung tiada sumbangan untuk mengkayakan mereka sehingga mereka semakin besar kepala,sombong dan memalukan agama.
Ampunkan aku dan seluruh umat islam yang tiada kaitan langsung dengan mereka.
Sahabat kata ini doa lepas diri sendiri!
Ya...doa untuk lepas diri dari di dakwa oleh TUHAN.
Sahabat kata mana boleh macam tu?U kena nasihat dulu sebanyak 3kali,lepas tu..kalau dia tak dengar juga,baru boleh doa macam tu!
Ya....saya tak dapat buat apa2,kenal pun tidak,orang macam gini,ALLAH je yang dapat bantu.Degil yang amat tu!
Sahabat kata tak cuba......
Ya...saya tak cuba,tapi saya sendiri tak tahu nak buat macam mana,ada kawan macam tu,saya tetap gagal nak ubah dia.Dia lagi pandai dari saya.Sepatah saya kata....50 patah dia jawap,paling haru bila dia kata...emak aku pun tak kata apa,kau sibuk kenapa?
NAMPAK?
Bukan kerja mudah nak ubah diri orang,melainkan diri sendiri.

Dari hari pertama munculnya mereka,teman tak pernah menyukainya.
Orang kata tak baik mengutuk mereka.
Teman bosan dengar ayat tu.Tak baik mengutuk mereka,bermakna kite setuju dengan mereka.
wahai sahabatku......tak pernah ke baca sejarah islam....Zaman Nabi Luth,suka sesama jantina berluasan.
Tak takut dengan murka ALLAH.Tak takut ke ALLAH terbalikkan bumi ini.
Tak takut ke?
Teman takut wehhh!orang lain buat angkara dengan kite2 sekali terbalik!

Kat Malaysia ada ramai orang macam ni...
Tapi yang top ada 2 je...macam2 benda dia buat.
Terang2 lagi bersuluh,tiada pihak yang mampu menyekat kemaraan mereka.
Teman tak kata pihak berkenaan tak buat keje,cuma pihak berkenaan macam tak ada upaya nak sekat mereka.
Bawa berbincang.. tak jadi apa..
Tak tahu mana silapnya....mungkin cacing dah naik kemata atau memang zaman kite tak boleh buat apa2.
Keluarga merestui....
Tak membantu menyedarkan mereka.
Sahabat kata mungkin juga....ada kawan tu pernah kata...orang lain tak payah nak nasihat2,sebab mak aku pun tak marah!
NAMPAK?
Kawan tu dah seusia dengan teman...
Dah jadi pondan berpuluh tahun lamanya..
Nak salahkan siapa?
Kami ahli masyarakat atau keluarga mereka sendiri?

Sahabat kata....ada juga pempuan sendiri puji melangit!
Bila nampak gambar pondan2 tu....cantik lah,jelitalah...
Lagilah perasan hamba ALLAH tu!
ish ish ish....kite menyokong,maknanya kite memberi semangat untuk mereka lebih berani.
Walaupun dosa tanggung sendiri,banyak bab....kite semua terpalit sama.
Islam agama terbaik,menasihati sesama kite agar tak jauh terpesong.
Cuma kebanyakkan manusia tak suka di nasihati..
Kubur masing2 katanya....
Apa nak di kata....dah sifat manusia tu sendiri suka membantah.
Hanya doa untuk kite sama2 selamat dunia dan akhirat.
Kalau boleh hantarlah anak2 tu ke sekolah agama,paling2 ada juga asas dalam diri mereka.Jangan perlekeh kewajipan ke sekolah agama sebab...sebagai ibubapa kite tak mampu nak tanam agama dalam hati mereka tanpa bantuan orang bijak pandai.
Anak2 kecil kite boleh jaga dengan baik...bila mereka besar panjang....macam yang ada2 tu...
Bak menuang air di daun keladi jawapnya...
Bertabahlah....
Doa semuga keturunan kite tak terjebak dalam ketegori kecelaruan identiti.Amiin..

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

MAJLIS KAHWIN