TOM KUCING BAIK

COMEL DAN LEMBUT

Baru2 ni perasan kat hidung Tom banyak kaler hitam.Biasa tak ada,laaa ni kerap pulak dia keluar.
Baru lap,esok dah gelap balik.
Kalau kite lap dengan tisu basah,kaler hitam tu hilang...
Tapi....tak lama,kawasan tu gelap balik.

Tertanya2 juga...
kenapa lah pulak?takut sakit lain...
Walaupun perasan beberapa minggu yang lalu,tetap tak bawa dia ke klinik,hanya tanya je Doktor..
Apakah itu?
Jawapanya....mula2 saya ingat ada Fungus,lepas nurse cuci...baru tahu.Kawasan tu sangat aktif keluarkan minyak.Itu normal...macam kite ada itu hitam2 kat muka,sudah cuci tetap keluar lagi kan?
Tom okay!Awak jangan risau,Tom sihat.Bulu pun cantik sambil leka dia membelai si Tom.

NAMPAK?
Bukan manusia je ada blackhead,Kucing pun ada!
Yang pasti...kucing belaan mengade ngade .Kucing luar sihat belaka.Tak ada le blackhead whitehead bagai.
Sahabat kata u layan!
Kalau saya tak layan,siapa lagi,esok lusa kalau sakit saya juga yang kena....
Sebelum melarat,elok le bagi rawatan awal.

Kepada pencinta kucing...Peringatan...kalau hidung kucing selalu hitam macam ada daki,itu bukan sebab dia pengotoh atau tuan pengotoh!
Itu proses normal...kandungan minyak terlalu aktif,menjadikan kawasan hidung lembab selalu.
Cara atasi hanya cuci lembut guna tisu atau kapas basah dan biarkan tanpa sapu apa2 krim.
Sekian.....

(Terbang empat puluh ringgit hanya nak tahu punca hidung si Tom berkulat.
Chittt!)



Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?