ROSMAH MANSUR DAH BEG2NYA....

BANYAK GILLLLA!

Hebuh satu dunia..
Bini si Najib nak larikan beg jenama keluar dari Sri Perdana.
Bukan 10 tapi 50 biji!beg macam2 kaler.
OMG!Bini Si Najib memang benar2 berselera besar!sama macam bini si Marcos.
Sahabat tanya bini Si Marcos tu siapa?
Alahai...tak kenal ke?PM Filipina yang lari malam tu?
Spontan dia ingat,ooo ingat2...kasut dia banyak kau!berkaler keler!
Silap2 kasut Rosmah bini Si Najib pun macam tu kot?Silap2 lebih banyak dari Emelda Marcos.
Emelda bini si Marcos ada 1200 pasang kasut,teman rasa Rosmah bini si Najib,kemungkinan besar ada ganda dari itu.
Tiada yang mustahil.Beg jenama Birkin ada 50 biji,tak kan le satu jenama mesti ada jenama2 lain.Teman rasa ada lagi tu..
Tunggu...

Teman conggak kasar...sebiji beg RM200k di kali dengan 50 biji beg!Jumlah hampir RM15JUTA kau!
Ish ish ish....mahalnya!kayanya!
Gaji PM berapa sebenarnya?
Teman geleng....sebulan sejuta kot?

Belum lagi jam,belum lagi emas permata,belum lagi baju2,belum lagi aksesori yang lain.
Banyaknya Rosmah bini Si Najib duit kan?agaknya dia tido atas duit!
Selalu teman tanya dalam hati....Rosmah bini Si Najib mesti tak pernah susah hati macam rakyat biasa.
Kami ni...nak beli kasut berkira kire...
Di bandingkan kasut dengan beras.Kami rakyat biasa akan dahului beras.
Beras untuk makan,kasut tak mendatangkan apa2 kebaikan.
Sepatah pesan Tun...jangan beli beg berharga RM500,belilah beg berharga RM50.Baki RM450 masukkan dalam beg.Jangan berlagak kaya.Kalau kite tak mampu.
NAMPAK?
Jangan berlagak kaya,jika kite sebenarnya papa kedana.

Sahabat kata Rosmah lain!dia bini Si Najib Perdana Malaysia.
Hahaha....ya le tu....
Ramai orang suka bagi dia hadiah mahal2.Ramai orang berlumba lumba nak pikat hati dia.
Mentang2 bini PM,di layan penuh hormatkan?
Kami gelak sesama...terbayang muka Rosmah bini Si Najib sedih bila beg2 tu di angkut keluar.Mesti dia menangis bila beg2 tu tak dapat di larikan.

Sahabat tanya macam mana orang boleh kesan?
Dah biasa salah guna kuasa,angkut beg dengan van JPM.
Orang ramai sekarang sensitif dengan pasangan tu.Nampak kelibat dah report polis.
Rosmah bini Si Najib baru nak cuti ke Indon,dah kena viral.Detail maklumat yang mereka dapat.
Akhirnya....perjalanan mereka di sekat di tengah jalan.
Duduklah mereka berdua di dalam rumah tak boleh keluar2.Depan rumah penuh polis menjaga mereka.
Ya ke?Dahsyatnya!kata sahabat.
Apa nak buat...siapa suruh nakal2 dulu.Tun jangan main2.....Apa yang dia kata akan di kotakan.

Kesian...kata sahabat
Kenapa nak kesian?dia kena bayar apa jua yang dia berani buat.
Apa2 pun...nasib baik BN kalah,baru le kite nampak pekung di sebalik kerajaan BN.
Busuk betul!
Orang tamak selalu rugi itulah pepatah yang emak teman ajar.Jangan tamak,itu perangai syaitan yang di rejam.
Maknanya...
Kite kena jadi orang baik,berakhlak dan beriman.

Peliknya...Rosmah bini Najib dah tua,umur lebih 60thn kau!emak teman...masuk je umur 50thn,dah tak melaram lagi...kalau melaram pun seiring usia.
Sahabat kata mak u tak ada peluang nak sapu duit kerajaan!kalau dapat,I rasa sama je kot?
Mungkin juga...dugaan orang kaya.Nafsu 9 jadi 20.Tu sebab tak pernah cukup2.
Beli satu nak dua nak tiga dan seterusnya.

Yang pasti...Rosmah bini Najib sedang sedih.Tun nak seret mereke ke pengadilan secepat mungkin.
Kesian...
Dulu GAH!sekarang....apa pun tak boleh..




Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

MAJLIS KAHWIN