RAJ 'S BANANA LEAF

CUCI PINGGAN GUNA AIR LOPAK


Dah banyak kali teman pesan atau teman bagitau anak2...
Jangan makan kedai mamak,kedai ni kotor!
Semua pakat gelak,mereka kata habis nak makan mana ibu?Mamak je yang murah dan boleh duduk lama.

Tak tahu le nak kata apa lagi..
Setiap yang di kata ada je alasannya.Suami pun sama...
Suka sangat makan mamak!Ish...pening kepala fikir..
Nak makan kat mana lagi?mamak je buka 24jam.

Kenapa pihak berwajib benarkan mamak beroperasi 24jam,bila difikirkan...bila mereka nak bersihkan kedai,bila pulak mereka nak ajar pekerja mereka tentang kebersihan kalau dah buka 24jam selama setahun.Maknanya tak pernah tutup.
Sahabat kata bulan puasa?
Bulan puasa pun bukak!separuh pintu je...
Itu yang diaorang panggil plastik hitam.Pelanggan beli makan lepas tu letak dalam plastik hitam.
Kedai mamak ni islam kan?
ENTAH!Tak tahu nak kata...
Kalau betul2 islam.mesti tahu hukum hakam.
Masalahnya....bukan berlaku baru2 ni...sejak sekian lama...ketegori restoran,hanya mamak sahaja yang buka di bulan puasa,alasan untuk orang bukan islam nak makan.

Dalam pada cerewet,teman pernah juga makan kat mamak.Itu pun tengok2 kedai...
Capati telo  sedap juga.Ada juga sekali dua teman makan,itu pun dengan kawan2..
Alang2 dah dok mengadap mereka,tak kan tengok je...Sebat juga le sekeping.Nisbah boleh kire dengan jari dalam setahun teman makan kat mamak.

Jika di beri pilihan....teman lebih rela makan roti gardenia 80sen tu.
Bukan apa.....teman dah tahu kedai mamak memang kotor!
Pekerja yang datang tu dari India.Kat India mereka semua ni mesti orang tak punya.Kalau mereka orang ado2,tak mungkin mereka datang Malaysia.
Kat sana tahap kebersihan mereka mestilah teruk!
Tak kan lah...datang Malaysia mereka terus jadi pembersih?
Mana maunya....
Pengotor tu sikap.Jika tak betul2 nak ubah....mati hidup balik...itulah juga perangainya.

Balik pada kes kat atas....
Ada ke patut basuh dulang guna air lopak.Kat mana le letak kepala otak diaorang?
Pengotor macam mana pun,mesti tahu....tak boleh basuh pinggan atau dulang guna air lopak!
Teman rasa,pekerja2 tu dah terbiasa .Kat India sana...itu le gaya hidup mereka.Pengotor!
Kat India, golongan2 susah ni,pantang nampak air,kat situ le mereka berkubang.Membasuh bagai!Kencing pun kat dinding2,sampai ada satu video tunjuk hal ni.
Bayangkan?
Masyarakat tak bertamaddun.Dek terlalu ramai,kerajaan pun tak terkawal.

Bila dah viral....
Tuan kedai hanya mampu minta maaf...alasan...pekerja tu orang baru.Maknanya baru datang dari India.
Tak sempat rehat dah kena hantar kerja kot.Tak sempat nak ajar dan yang paling penting tak sempat nak ambil suntikan Typhoid.
Sahabat kata...mana u tahu?
Kalau dah gitu caranya...memang tak ambil lah...turun flight dalam keadaan pening2 lalat, terus hantar keje.Itu yang blur semacam je...
Pada teman....Raj's Banana Leaf...asal boleh je....
Dah kantoi...pandai pulak minta maaf,mujur ada pak nam yang viralkan,kalau tak.....
Semua orang tak tahu,terus makan sampai kenyang.

“Kami memohon maaf dengan kejadian berkenaan yang dilakukan oleh pekerja baru kami di cawangan Bangsar. Kami ingin memaklumkan kepada semua perkara sebegini tidak pernah berlaku dan tidak sepatutnya berlaku.
“Kami juga ingin menegaskan Raj’s Banana Leaf secara konsisten melepasi pemeriksaan kebersihan dan kesihatan restoran kami yang dilakasanakan secara berterusan.
“Kami berharap pelanggan akan memberikan peluang kedua kepada kami dan kami ingin menegaskan faktor kebersihan dapur restoran kami sentiasa menjadi keutamaan,” kata tuan punya kedai.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KUIH RAYA