PRU MAKIN DEKAT

PERASAAN KITE MAKIN HANGAT

Esok pagi,nampak kibaran bendera di laluan depan rumah.
Bila le diaorang buat kerja?tau2 dah pasang penuh di jalan.
Baru sat,balik dari ambil anak balik dari panggung.Budak moden,tak di beri...memberontak!Di beri....sampai ke malam tunggu.Kata 11.30...tup2 jam tunjuk pukul 12malam!
Sakit hati tengok gelagat anak2 ni,mujur ada kawan dia tumpang balik,kalau tak...memang  kena le ....

Sepasang jalan,nampak sesak!
Bila dah hampir baru nampak....ooo...pasang bendera BN.
Sebelah sana pasang bendera Keadilan atau Pakatan Rakyat,yang pasti bendera Pas dan BN satu kumpulan.
Keliru aku keliru...
Sahabat kata diaorang past je keje tu pada kontraktor je...
Sebab tu satu gang!
Ooooo.....mungkin le...

Kawasan rumah teman ada bendera BN dan Keadilan,PAS tak ada ate selai!
Sahabat kata sebab kawasan u tu kawasan Cheng Peng!memang tak de le bendera PAS!
hahaha...betullah tu.Sape nak undi PAS kecuali teman...
Akan tetapi...kalau dulu,teman undi juga PAS.Laa ni minta maaf....teman nak undi lambang lain.
Lambang yang akan merubah situasi politik kite.
Sahabat kata u pilih parti apa?
Teman jawap biarlah rahsia....
Sahabat cemek bibir....rahsia lah sangat!semua orang nak tukar lambang lah!tak kan u nak sokong BN pulak?
Teman senyum je...kalau BN pilihan saya,apa masalahnya?
Sahabat kata jangan pangkah BN,biar BN melingkup!
Teman senyum lagi...kenapa?BN kan parti kerajaan yang memerintah 60thn lamanya?
Sahabat kata...ya,BN dah perintah 60thn,masalahnya....kite nak turunkan PM dan pecat menteri2 yang bodohkan rakyat.
Teman  keliru....kenapa rakyat Malaysia marah sangat kat PM kesayangan ramai tu?
sahabat kata...u tak tahu ke?PM tu kaki bedek!
Sahabat kata bedek tu apa?
Teman jawap spontan....Bedek tu kaki tipu!

Abang sulung teman kecewa hidup.Maklum...dulu orang kuat Semangat 46.Bila Tengku Razaleigh keluar parti,tinggalkan pengikut terkontang kanting,sejak tu...abang teman kemurungan.Dia selalu kata...orang politik hanya jaga kroni dia je..
Abang teman selalu tulis dalam group keluarga,dia kecewa dan tak ingin ambil tahu pasal politik.Dia tak galakkan anak2 kami turut serta berpolitk.Dia tak galakkan mereka mengundi sekalipun!
NAMPAK?
Betapa kecewanya pengikut,orang atas hanya fikirkan diri sendiri.Tak dapat peluang,keluar parti,lepas di tawarkan sesuatu...terus u turn.Jilat balik ludah ditanah.Tebalkan muka....pekakkan telinga.

Bagi teman...PRU kali ini senget!
Tun lawan Najib.Satu lawan satu...
Yang mana kalah,boleh dok diam2 selama 5thn.Yang menang...buatlah kerje dengan tekun,janganlah bergaduh siang dan malam.
Jika kemenangan di pihak BN,keje kuat2 semuga...5thn lagi,tak akan buat kepala anda pusing.
Jika kemenangan di pihak PH,keje kuat,buatlah seperti yang di janjikan.
Jangan sibuk saman menyaman..hingga ayam sekor pun tak terjual.

Di kawasan teman,rakan2 minum pagi jadi calon kawasan teman....malangnya...mereka pakai baju biru tua.
Kelmarin dia pesan..jangan lupa undi saya.U jangan kasi itu PH menang okay?
Teman malas nak bercekak...teman senyum je...bagi teman,menang tak menang sama je...
















Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?