JADI PENGAJAR SENI DECOUPAGE

SESEKALI .....TAK SALAH KAN?

Sahabat ni merangkap pelanggan.
Dari awal...dia yang rajin order barang dari teman..
Tempat tisu,kotak,barang2 terpakai...dan lain lain...

Lama jugalah,dia jadi pelanggan setia teman.
Sampailah baru2 ni...dia tanya macam2 kat teman...
Teman tanya nak belajar ke?
Dia setuju tanpa fikir...boleh ke?
Teman jawap boleh je....sabtu ni teman ada ke sana.kalau nak belajar,comfirm le segere.
Macam biasa dia setuju dah berusaha datang ke rumah.

Dek macam2 masalah tak di duga...akhirnya teman ke rumahnya.
Seni Decoupage ni mudah sebenarnya.Seni ni ada macam2 teknik.Sahabat ni suka deco biasa,tanpa seni2 lain.
Bagi teman senang benau!Kacang sepatah kata orang.
Tapi...
Kite yang dah mahir cepat bosan,kite akan timba dan timba selagi boleh.
Saya tak suka cracker,saya tak suka teknik2 lusuh tu...
Dalam hati....kau belum tau!itulah cabaran namanya,Kalau setakat cat dan tampal....celah gigi je.

Sahabat yang lain tanya..berapa kau kenakan bayaran?
Teman jawap tak ada,freeee!
Mak aiii...untung lah kalau macam tu!untung lah orang tu!
Ya...untung dia,rezeki ALLAH bagi...mungkin ALLAH bukakan pintu teman untuk kasi ilmu percuma,mungkin ALLAH gerakkan hati teman untuk.....sebarkan ilmu secara percuma.
Mana tau kan?Semua kerja ALLAH.
Teman ni memang tak pandai berniaga,bila dia tanya berapa nak bayar?
Mati hidup balik teman tak akan kata apa2,sebab teman bukan guru mahir.Tak ada sijil apa pun....
Mula asal memang belajar,lama2 kelamaan jadi pandai.Pengalaman mengajar kite jadi lebih pandai.
Tak salah kite kongsi dengan orang lain...
Mana tau...ilmu tu menafaat untuk dia.Mungkin dengan kebolehan tu,dia boleh bantu menambah pendapat keluarga.
Mana lah tau kan........
Yang pasti....dia suka dan bahagia...
Teman okay je.....


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KAHWIN LAGI