BAYVIEW FERINGGI

HOTEL SEDERHANA,MAMPU INAP...

Berulang kali kami ke sini...
Hotelnya maintain cantik dan kemas.
Pada satu masa dulu....ramai pengunjung asing.Orang putih,orang arab dan perbagai lagi bangsa yang maiii sini.
Pada teman....
Hotel mampu mententeramkan jiwa.

Minggu lepas,suami ajak ke mari..
kami cuba nasib je...last minit baru nak book.
Dengan harga 700++....teman dapat sebuah bilik sesuai untuk sekeluarga,sarapan pagi untuk 5 orang.
Bagi teman cukup murah dan berpatutan.
Sahabat kata mahal lah!
Teman jawap okaylah.....Kalau nak murah buat hotel sendiri.

Sarapan macam2 ada!
Menu tak tercatat di sini..Pendek kata....bersyukur sebab perut teman kenyang sampai ke petang..Cafe atau restoran pun okay...
Teman makan...
Chicken Chop air milo ais,mee spore,2 mee goreng jemput ikan bilis,semua terasa di tekak.
Tak nak puji sangat2 sebab...mungkin pengurusan baru.
Pernah datang,rasa2nya....makanan tak berapa nak halal.Tukang masak bukan orang melayu.Jadi..seperti hotel lain....makanan di ragui.
Kali ini,teman yakin!HALAL....Jangan risau untuk berkunjung di sini.

Suami tempah family suite..
Ada satu bilik katil besar,boleh muat ramai orang,hehehe....ramai tu bukan 10 tapi cukup le teman,suami dengan 2 anak...itu pun kalau mereka rasa nak tido sama le....kat luar ada 2 single bed.Ada sofa,ada ruangan yang masih luas.Setakat nak tido sepah2 pun boleh,asalkan bawa alas sendiri atau sewa tilam sahaja.
Ada pantry,cucuran air boleh tembus ke otak.Bersih dan teratur.Ada hotel dek lama tak di gunakan...bau hapak keluar.Bayview tak macam tu...
Bersih dan tiada komen2 yang buruk untuk nya.

Teman rancang dengan kakak...nak buat perjumpaan keluarga di sini.
Banyak acara2 boleh di buat kat sini.Ada aktiviti pantai yang menarik,ada kuda boleh sewa untuk jalan2.
Ada spa untuk urut badan yang lenguh,ada tukang2 urut kaki dan badan berkeliaran kat sini.Tak mahal...murah je...
Satu badan lelaki hanya 80inggit je....
Urutan kaki dan bahu sekitar 75 sahaja.Murah dan berbaloi...
Sambil membaca buku.sambil menghirup udara nyaman...kaki di urut manja.
Pucuk pangkal mesti ada WANG!kalau tak ada....dok tepi2...jangan marah2.

Malam ada live band,anda boleh lepak2 kat lobi.
Nak makan mahal...kat bawah melambak lambak2 makanan...order je...
Nak makan sederhana...kat seberang jalan masih ada pilihan.Seafood terhidang membangkit selera.
Teman ajak suami gi jalan2...tak mahu bawa kereta.Kami naik bus..
Tiket hanya RM1.40 seorang.Kami naik sampai Holiday Inn....kami jalan di pasar malam...aneka jenis barang ada di jual kat sini.Pucuk pangkal....mesti ada WANG

Balik..teman singah beli MCD,niat hati nak naik bus...dengan MCD kat tangan rasa2nya tak sesuai....Suami ajak naik teksi....teman jawap kalau naik teksi,baik kite naik kereta sendiri tadi.
Sebenarnya...teman nak ajak suami naik beca roda 3.
Sambil menghirup asap kereta,sambil melihat lampu2 neon di jalan,sambil melihat betapa hidupnya malam di Feringgi.
Harga?
Ceh ceh ceh....RM40 sahaja.
Kesian punya pasal...teman bagi signal supaya tambah lagi 10inggit.Maknanya....harga penarik beca tu termasuk tip..hanya RM50 sahaja.Teringat masa kat Vietnam,teman kena tipu,naik beca sampai 250inggit!silap teman....awat pergi naik?padan muka...!!
Teman mulakan perbualan awak tinggal mana?
Dia tunjuk...kat area situ....teman ikut 'muncung'nya....wah!dekatnya...mesti seronok duduk kat sini kan?ramai orang..
Jawapnya alahai kak...hari2 tengok dah tak ada makna lagi..kami orang kg,wang tak ada..Nak makan pun susah!macam mana hati nak gembira.
Terkedu juga....kite orang bandar rasa gembira lihat kehidupan orang kampung.Mesti tak ada bebanan hutang piutang.Mesti gembira walaupun tak punya wang yang banyak.
Kite orang bandar nampak gembira...sebenarnya menang gaya,hakikatnya hutang keliling pinggang.

Kali ni,kami tak kemana mana...kami memerap kat area hotel je..
Biasa kami akan jelajah Penang,cari Mall naik tangga turun tangga...
Kali ini kami lebih berhemah.Dok bertapa kat bilik hingga mata tertutup sendiri.

Esoknya...kami siap2...Check out awal....
Sahabat tanya kenapa cepat sangat?
Teman jawap sebenarnya melayan suami ,cuti tahun banyak lagi...kena habiskan kalau tidak....buang gitu je.
Sahabat sengeh je...ooo patut le cepat nau dah balik.
Tak pii makan nasi kandaq?
Jujur kata...teman tak minat,suami je yang suka....makan nasi kandaq
Selalu teman kata...pii lah makan nasi kandaq.
Selalu juga dia jawap malaslah!makan sorang2.....
Teman hanya mampu kata...terpulang lah...nak makan piii,tak nak makan...jom kite makan apa sahaja kecuali nasi kandaq.Hehehe

Singgah Quensbay...semuanya sama je...KLCC,PAVI....semua sama...
Barang2 yang sama,suasana yang sama....
Akhirnya kami pulang.....sehebat mana pun hotel  yang kite pergi...rumah kite juga tempat paling kite rindui.Cuma....
Sesekali kite kena keluar juga,dari daerah yang ini....melihat dunia,menghirup udara segar....Duduk mengadap laut terbentang.Menyentuh pasir dipantai,bermesra dengan 'Rambo',seekor kuda pantai,menyentuh mukanya....menyentuh telinganya....kite sedar....beza kite dengan rambo hanyalah akal.Selebihnya sama....
Kite hidup dan akan mati akhirnya..
Kite perlu keluar!
Bersama keluarga,bersama  anak2....
Sesekali kite lupakan masalah.Menjamu selera di cafe berhampiran kolam...
Menikmati makanan Malaysia yang pastinya halal...

Datanglah kemari...anda pasti menyukainya...


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

MAJLIS KAHWIN