MEMANDU SENDIRIAN DARI PERAK KE KOLOMPO

RASA NAK TERCABUT SATU BADAN!

Dah lama jadi mem....
Biasa dok tepi je...Dah lama tak memandu jauh2...
Paling2 kat kawasan taman je...

Bila di arahkan ke Kolompo sorang2...
Dah seriau dalam hati...Jauhnya!Jumpa banyak kampung,jumpa banyak daerah baru sampai ke destinasi.

Kalau dulu...
Teman boleh pandu kereta dari tempat teman ke selatan tanahair,hanya 6 jam setengah.Laa ni...panik kejap.
Lekir,Teluk Intan,bla,bla,bla.....................................keluar highway masuk highway....baru lah sampai....
FUH!
Berpeluh kaki tangan.

Mula2 bawa lahan2,macam orang makan angin..
Tetiba otak berfikir...kalau macam ni bila nak sampai?
Laju sikit.....
Tetiba.....TAP!seorang lelaki berpakaian putih,lengkap segala macam lambang dok betul2 tengah highway di celah pokok .
Spontan teman kata...punyalah busuk hati polis2 ni,sanggup dok berdiri tengah jalan hanya nak tempak no plate orang.kalaulah ada ular merayap masuk seluar...baru ada akal!

Sepanjang jalan...teman hanya fikir...cepatlah cepatlah...Kaki dah lenguh ni,mata dah ngantuk...
Aduhai...awat lah jauh sangat Kolompo ni...
Sebaik sampai Sg Buluh,hati berbunga bunga...sat lagi dah boleh luruskan tangan.Sampai highway DUKE.....hati lagiiii senang,sat lagi stereng bertukar tangan.
Anak gadis akan sambung ke destinasi kami...

Yang pasti...
Pandu kereta lama2,bukan lagi kerja yang mudah.
Bagi teman....lemak dah tebal,dah manja benau teman ni...
Dah tak segagah dulu....
Mata mudah letih.Tangan lenguh pulas stereng.kaki penat tekan brek,tekan minyak.

Otw ke Perak....
Tempat paling teman berhati hati..
376km...AES tak kire siapa,akan menembak no plate anda.
Maka hati2lah...
Selain duit minyak,kite terpaksa mengeluar bajet baru...
Saman laju lebih dari 110km.

Otw balik...tak singah mana2 pun...
Anak2 bantai tido,tinggal mak sorang bersengkang mata nak nyampai ke rumah.
Apa2 pun....sistem jalan raya dah baik,walaupun jalan berliku,MALAYSIA masih aman.....
Tahniah Tun2 terdahulu.....
Opss!kenapa Tun2 terdahulu?
Yalah....Jalan2 lama ni kan Tun2 bawah penguasaan Tun2 terdahulu.Tun sekarang....
Hancai buncai!



Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KAHWIN LAGI