KWSP DAN LONDON

TABUNGAN DALAM DIAM....

Tahun ni teman masuk 50thn,bermakna boleh keluar sikit duit KWSP.
Sahabat tanya u pernah kerja ke?
Pernah tapi tak lama....
Sahabat tanya ada banyak duit KWSP?
Tak pasti...lama dah tak bekerja.Bawah 50k je kot...
Sahabat balas banyak tuuu!boleh le belanja makan.
Boleh je...tak keluar KWSP pun boleh belanja.
Dalam hati...orang tua makan tak banyak,perut dah penuh lemak,ruang dah jadi kecik.Banyak pantang pulak tu.

Teruja nak keluarkan KWSP.Dalam diam teman pergi menapak ke sana.
Wah!KWSP 2018 serba maju.Kalau dulu beratur lama untuk sebarang urusan,sekarang dah tak serabut,lebih bersistem.
Teman tak perlu ke kaunter,teman cuma perlu ke mesin2 layan diri.
Macam biasa...teman tanya petugas yang ada...
Dia kata...letak ic,letak ibu jari...semuanya akan keluar di skrin.Ikut je arahan yang di beri.
Sekejap je...
Semuanya dah tertera dan sangat jelas.
Jumlah tabung 1 di campur tabung 2  jadilah tabung 3.
Teman hanya boleh keluar dari tabung 2.Tak banyak tapi...boleh lah buat tambah2 gi LONDON.
Sahabat kata amboiiii jauhnya pergi!
Anggan je....tapi dalam hati berbunga2 juga nak jejak kaki ke sana.

Kenapa LONDON jadi pilihan?
Mesti ramai tertanya kenapa tak pergi umrah?
Teman dah pernah buat umrah,sekarang tengah buat rayuan untuk haji.
Kenapa LONDON?
Teman sebut perkataan LONDON ni dari kecil,sikit2 gi LONDON.Sikit2 gi LONDON.Teman nak kotakan apa yang di kata.
Kenapa LONDON?
Teman dah janji dengan anak sulung...kalau dapat degree,dah lempar topi jambul,teman nak belanja dia gi LONDON.
Ahh!itu sebab....LONDON jadi target teman lepas keluar KWSP.
Sahabat kata baik le buat benda lain.
Tang ni teman tak setuju,tadi bukan main bertanya...bila dah kite kata apa yang kite nak buat.Cakap lain pulak!Perangai setan betul!

Sahabat tanya lagi cukup ke tu?
Memang le tak cukup...teman tahu kire2 juga...tapi...teman kan ada suami tercinta.Teman mintalah dia tambah sikit.
Yang penting dapat pergi LONDON!
Amboiiii...tinggi angan2...kami gelak sama2,dalam hati...LONDON dalam tangan.InsyaALLAH.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KAHWIN LAGI