JANJI TEMPAT MENGAJI

KADANG2 TINGGI MELANGIT.

Masa teman daftar...dia kata....ngaji sejam untuk teman,1 setengah jam untuk anak bujang.
Masa daftar,dia kata....mula 9 pagi hingga 10 pagi untuk teman,9 pagi hingga 10.30 pagi untuk anak teman kerana hafazan.
Teman bayar daftar RM140.00 untuk 2 orang.
Teman bayar yuran untuk bulan pertama RM260.00 untuk 2 orang.
Duit bertukar tangan,resit di serahkan untuk simpanan.

Hari pertama...anak teman sahaja yang masuk.Masa yang di ambil menepati janji.
Hari ke dua.....anak teman balik lewat juga.Maknanya janji di kotakan.
Hari ke tiga....dek mula dapat sambutan,ngaji 4 helai setiap orang.
Sahabat tanya macam mana u tau?
Teman kata saya tengok sekejap sangat.Tanya anak dia jawap ngaji 4 helai sahaja.
Mana hafazan?Mana lagi masa yang di janjikan tu?
Sahabat kata lebih kurang lah...
Teman jawap tak boleh juga,itu janji dia....

Hari isnin,teman sertai pengajian...
Mungkin kali pertama,kemesraan tak ada lagi.
Semuanya nampak kaku,senyum pun mungkin sekadar menjaga hati.
Hari selasa....teman tanya berapa helai saya parlu ngaji?
Ustazah jawap lembut 4 helai Puan..
NAMPAK?
Betullah kata anak teman...Hanya 4 helai setiap hari.Biasa 4 helai boleh baca dalam berapa minit je...
Janji 1jam setengah hanya penyedap kata...
Teman tak kisah,4 helai ke 5 helai ke...teman okay je..Cuma tulah...dah janjikan....
Sejam setengah setiap hari..maka kena kotakan tu..
Janji tetap janji...jangan main2 tu...ustazah dan ustaz....
Jangan bila dah ada sambutan, sibuk sangat sampai lupa hak kami...



Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

MAJLIS KAHWIN