BILA ISTERI PERTAMA DI CERAIKAN...

GARA2 ADA BF....

Masa kakak sampaikan cerita ni...dia pesan,jangan beritahu orang lain tau!
Teman jawap okay!
Dia cerita tapi tak beritahu nama sipolan.Katanya rahsia.
Teman jawap oaky!
Dia cerita untuk bagi contoh kat teman...
Katanya....jangan ikut perangai si polan tu.
Teman jawap okay!

Sipolan ni,pernah kecuh satu masa dulu..
Suami pasang makwe baru.Masa tu kecuh juga...bergaduh siang malam.
Tapi...nawaitu suami mungkin baik,segalanya jadi baik2 juga.
Masa kecuh dulu,bergaduh kejar mengejar satu kedai.Menjerit satu taman.
Tapi tu dulu....
Masa tu masing2 ego tinggi daripada kepala.

Lama2 hubungan mereka tambah baik.Lelaki berkebolehan sahaja boleh selesaikan kes2 poligami ni.
Sipolan janda,kahwin dengan bujang....
Syukur sibujang boleh terima anak2 tu dengan baik.
Beberapa tahun berkahwin,si bujang tadi jumpa janda juga.Maka berkenalan dan bercinta penuh perasaan.
Bila si polan tahu..bergaduh sakan!
Apa2 pun....perempuan macam kerak nasi,rendam semalaman....lembut le dia...

Kata sepakat diambil...
Sibujang kahwin janda anak 1 tu dan hidup rukun damai.
Sehinggalah minggu lepas....dengar2 si polan di ceraikan dek suami.
Kenapa?
Sipolan ada BF,sepesel BF....
Atas risikan anaknya sendiri,sipolan kantoi.Hangat bercinta dengan duda.
Aduhai....sipolan...awat hang buat lagu tu?
Dengar2 sipolan kena  keluar rumah sehelai sepinggang.
Tak boleh bawa apa2 pun,tak boleh bawa kereta besar!bawa diri sahaja.
Kakak kata kesian juga....

Teman jawap kenapa dia buat macam tu?
Kakak jawap mungkin dia bosan kot?
Bosan apa?rumah kereta besar2....kata teman
Kakak kata yalah,walhal dia bebas juga,kesana kemari dengan kereta BMW birunya.Tak bersyukur kot..
Entah lah....takdir kot?
Bila dah jadi macam ni,jangan salahkan takdir tapi salahkan diri sendiri.

Kakak pesan..kau jangan jadi macam tu!
laaa awat aku lak?aku tak de kene mengena dala hal ni..
Kakak kata ingatkan je....takut kau tersalah suka!

Mungkin juga...tersalah suka!tapi..insyaALLAH....jauh panggang dari api!
Tak terfikir nak buat dosa...
Takutlah kite kepada ALLAH.
Takutlah kite dengan azab api nerakanya.
InsyaALLAH....

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KAHWIN LAGI