BILA ANAK KATA....

NANTI KELUARGA BF NAK MAIII JUMPA IBU DAN AYAH

Perasaan?
Terkejut!tersentak!
Mak aiii anak teman dah besar!dah ada orang berkenan.

Perasaan?
Takut....
Rasa tak sedia lagi...

Perasaan?
Teruja...
Kali pertama orang datang merisik anak dara...

Perasaan?
Sebenarnya...rasa tak sedia.Anak teman tu masih tak pandai apa2.Masak sekadarnya sahaja.Kemas rumah mungkin tiada masalah,cuma belum sempurna lagi.

Perasaan?
Berbelah bagi...betul ke pilihan dia?
Teman takut anak teman tersalah pilih suami.
Takut2 kaki perempuan ,kaki judi,kaki todi....Ehammm...semuga semuanya selamat.

Perasaan?
Tak tahu nak kata...takut,malu bercampur aduk...
Walaupun bukan sekarang....kedatang itu insyaALLAH pasti.

Perasaan?
Apa nak di jawap..bila mereka tanya hantaran?
Kalau ikut hati....nak letak tinggi2,apa kan daya....bakal menantu bukan anak Menteri.
Bertabah lah bakal mak mertua...
Jangan letak tinggi2...takut nanti lepas kahwin anak menantu jadi papa.Hutang keliling pinggang.
OMG!
Serba salah di buatnya.

Perasaan?
Berapa lama tempoh?
Kalau ikut teman....hari ini tunang,esok dah kahwin.
Mudah cepat dan ALLAH suka...

Perasaan?
Mesti teman panik bila bakal besan tanya macam2...
Sebab teman tak pernah lagi menyambut kedatangan merisik.Selalu risik orang....
Laaa ni anak sendiri nak di risik.
Terus blurrrr...

Anak buka mulut....ayah dia tanya...apa pendapat ibu pasal anak dia?
Anak dara teman tak tahu nak jawap...sebab teman tak pernah komen mengenainya.Anak teman hanya jawap ibu kata okay je,anak pak cik baik,pandai hormat orang tua.Tapi ayah tak kata apa...Ayah tak pernah lagi berbual berdua dengan anak pak cik.
NAMPAK?
Mak dia lebih rancak dari ayahnya.
Anak jawap...ibu mak cik bawang!kepochi......
Teman bukan kepochi....tapi sebagai ibu,teman mesti tahu sikit sebanyak tentang calon.Kalau boleh teman nak scan IC dia,nak cari keluarga dia...
Teman tak mahu..dia aniaya anak dara teman..
Tu je...Bukan kepochi tapi waspada.Teman tak mahu,apa2 berlaku teman tak dapat tangkap budak jantan tu!
Tu je....

Semuga semuanya berjalan lancar seperti yang di rancangkan.
Semuga mereka akan baik2 belaka..
Semuga bakal besan tak aniaya anak teman...
Semuga hidup dan jodoh mereka berpanjangan.
Aminn...

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?