BAIK BERPADA PADA

JAHAT JANGAN SEKALI..

Sekarang ni tengah hebuh,pasal 2 hamba ALLAH artis tengah gaduh.
Teman ada baca pasal mereka.
Tak tahu sebab musabab...perang dalam alam maya pun bermula.
Yang pasti..usah di layan...
Kedua duanya benggung.Masa baik bukan main lagi!macam nyawa.
Bila gaduh habis semua keluar.
Baik2 orang tak tahu Si Eina tu gigi palsu,laaa ni semua orang tau.
Baik2 oang tak tahu dalaman keluarga Eina...semua orang tahu,Si Eina suka berbomoh.

Ingat lagi satu kes dulu...si Eina buat seorang artis jantan benci emak sendiri.
Masa sidang akhbar...Si Eina ni pun ada sama...
Tup2...berkat doa seorang ibu,akhirnya artis lelaki tu tinggalkan Eina..
Dan tau2 ....si Eina dah berjaya mengurat orang kaya.Alhamdulllah......Senang le hidup.

Teman pernah jumpa berdepan dengan Si Eina ni...makan kat Serai Pavilion.
Dia suami,anak2 kembarnya dan petugas...
Tak nampak lah cacat....biasa2 je...Cantik?alahaiii...budak2,dulu...teman pun cantik juga...
Almaklum...orang muda...mestilah cantik!
Yang pasti...dia putih,kurus....boleh lah...

Rabecca regu gaduhnya belum pernah nampak berdepan..tak tahu nak komen apa pasal dia..
Yang pasti...dia suka pakai baju senyawa.Baju seluar sekali...budak kecik pakai lawa kot,kalau orang tua gayakan...rasa tak sesuai....
Pada mata teman ..buruk sangat.Alur anu boleh nampak,masalah lain...Rebecca pakai tudung kepala.Jadi...pesen tu tak berapa nak sopan.
Itu pendapat teman lah...
Orang lain mungkin kata cantik.

Dengar2 mereka baik bak isi dengan kuku.Kesana  kemari bersama.Selalunya bila dah baik2 macam tu...tiada rahsia lagi.Rahsia mu rahsia ku....habis semua akan di kongsi bersama.
Bila dah tak sehaluan...habis cerita buruk keluar.Kalau dulu2....dalam taman je...laaaa ni dah satu dunia tau.
Rebecca kata Eina guna bomoh untuk kawal suami dari berbaik dengan keluarga sendiri.
Rebecca kata Eina gigi palsu
Rebecca kata...muka Eina pelik bla,bla,bla.....
Habis semua terkeluar tanpa sedar.

Tauladan buat kite semua..
Buat baik berpada pada,buat jahat jangan sekali.
Tauladan buat kite semua...
Berkawan biar seibu berkasih biar satu...
Tauladan buat kite...
Jangan percaya kat kawan 100%,kalau dah gaduh habis semua buruk baik di kongsi kat IG,FB,Tweeter...
Pendek kata.....lepas semua terbongkar,muka rasa nak letak kat kaki.

Apa nak buat....
Nasi dah jadi bubur...Tapi masih boleh makan juga...
Jangan buang,makan lah lahan2...Tak payah susah2 kunyah,telan je....
Apa nak buat...
Satu dunia dah tahu cerita suka duka...
Satu dunia sedang memerhatikan anda berdua...
Contoh paling baik untuk semua persahabatan.
Jangan kongsi semua rahsia,jangan aibkan muka sendiri.Simpan sikit buat rujukan di lain hari.

Semuga mereka akan berbaik baik2..
Siapa yang memutuskan silaturahim...semua amalan akan di tolak TUHAN.Makannya.....
Redha je....



Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

MAJLIS KAHWIN