TUN MAHATHIR PM KE 7?

ASALKAN BUKAN NAJIB!
TEMAN SOKONG AJE....

Sejak kebelakangan ni,Najib bukanlah penenang hati.Dia umpama tikus membaiki labu.Labu hancur,tikus pun lari!
Teman tak kisah siapa pun yang jadi PM.Asalkan negara selamat kite rukun damai,teman pasti bersyukur.

Selepas Najib jadi PM,negara kite semakin huru hara!
kalau dulu,kite bangga jadi rakyat Malaysia,sekarang tak lagi...
Kite malu sebab Najib..
Sahabat tanya kenapa mesti malu?
Teman tak tahu,samada sahabat teman ni menduga atau betul2 tak tahu..
Kalau menduga okay lagi,kalau benar2 tak tahu!sayang lah....anak teman yang kecik pun kenal Najib dan tau perilakunya.
1MDB orang kata sana sini.Najib tetap selamba.Para menteri sama naik!sentiasa pertahankan Najib walaupun dah terang lagi bersuluh.
Rakyat tak bodoh.Rakyat tunggu masa ..tapi...sayang,kuasa rakyat hanya untuk pilih calon,lepas tu...bolayan!kuasa di tangan,rakyat di ketepikan.
Sahabat kata lagi...boleh ke kalahkan parti memerintah?Najib "CASH IS KING" u tau?
Teman pening fikirkan semua,masih ada orang yang pertahankan Najib,walhal....makan pun dah  tak de!keje pun dah tak ada....ramai kena buang kerja.
Hidup tak gembira.Cukai sana sini!
Selalu teman fikir....Untuk menang sekali lagi,Najib tak perlu susah2 menipu.Buat je apa yang patut.InsyaALLAH rakyat akan  pilih Najib lagi.
Batal GST,jangan asyik naikkan harga minyak,tol...
Jaga negara elok2,amanah di utamakan.Jaga isteri jangan melebih2...
InsyaALLAH rakyat akan pilih Najib dan rakan taulan.
Biar sampai mati Najib jadi PM Malaysia.Biar sampai mati,isteri Najib jadi FLOM..
Teman tak kisah pun....
Asalkan...negara selamat,tak tergadai pada orang asing...
Teman bersyukur selalu....

Masalahnya!
Najib tak pandai menjana ekonomi,sejak Najib jadi PM,teman asyik dengar cerita buruk lebih banyak dari baik!
Dari kes pempuan mati kena BOM!sampai ke kes2 yang lain...
Teman rasa Najib patut letak jawatan.Maruah lah sikit Najib....
Negara ni je yang kite ada....Negara ni sahaja tempat kami rakyat memijak bumi.Najib banyak duit,Najib boleh pergi mana sahaja dengan jet yang kami belikan untuk Najib sekeluarga.keluarlah!terbanglah!kemana sahaja yang Najib nak pergi...
Kami boleh tanggung asalkan......Najib jaga hati kami.Tak tipu kami,tak bodoh2kan kami....
Kami rela....kami rasa bangga kalaulah Najib miliki kebolehan yang setanding dengan Jokowi pun dah memadai.
Ini tidak!Najib dah macam bekas President Zambawie.cari kesenangan hanya untuk diri sendiri.Isteri Najib dah macam bini Marcos!dok simpan harta banyak2.Kasut penuh sebilik!belum lagi benda2 lain.
Ingat sikit...mati tak bawa apa2 pun....ate...selai seluar dalam pun!
Bersederhana lebih baik daripada melebih lebih.

Rakyat Malaysia tak pernah membenci PM.Bila sampai kepada PM ke 6,kami semua makan hati!kami semua tak happy...
Najib makin tebal lemaknya.Anak isteri tumpang sekali.
Tak takut TUHAN ke?tak takut azab ALLAH sebab menganiyai rakyat sendiri.

Sahabat kata... kenapa u marah sangat kat Najib?
Teman jawap....Najib tak menjana ekonomi dengan baik.Adik teman dah 2thn tak ada keje.Hidup melarat...kais pagi makan pagi,kais petang makan petang.Anak2 perlu duit belanja,perlu bayar itu ini.Tapi ramai yang tak mampu!Najib lain...
Najib duit tak habis makan!kami rakyat bukan tak habis!tapi tak ada....

Bila PR umumkan nama calon PM akan datang..
Ramai melatah,sana sini membantah.Walhal...rakyat menyokong,yang tak menyokong...silalah remove diri sendiri.Dan jangan lupa block sekali!
Bagi kami asalkan bukan UMNO!
Kami setuju je..
Sahabat kata u jangan.....nanti menyesal,kalau bangsa lain jadi PM.
Entahlah....menyesal atau tidak,teman dah tak peduli!
Sahabat kata jangan marah sekor nyamuk satu kelambu kena bakar!
Entahlah....kadang2 kena lupa sekejap pepatah tu sebab....dalam kes ni,bukan sekor je nyamuk dalam kelambu tapi puluh ekor!
Tak terkejar nyamuk2 tu...licik yang amat sangat!
Sahabat kata lagi...ingat sikit,biar buruk2 melayu,tetap melayu...
Entahlah...dari kecil teman dah di momokkan dengan rasa takut itu.Takut bangsa lain jadi PERDANA MENTERI,walhal....60thn MERDEKA!ayat tu juga yang teman terpaksa dengar.
PM CINA PM INDIA PM MALAYU.....sama saja.
Kalau mereka faham erti KEMERDEKAAN AMANAH DAN SETIA PADA NEGARA TERCINTA.
Semuanya akan mudah dan bahagia.


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KAHWIN LAGI