TAK RINDU SAYA?

HAHAHA!GILA PIANG KAU!

Bila seorang  jantan muda bertanya awak rindu saya tak?Apa yang kite boleh rumuskan?
Dia gila atau kite yang gila?
Jawapannya adalah.....dia le gila,kenapa pulak kite nak ngaku gila?
Dia yang rindu kite kan?bukan kite yang rindu dia!

Biasanya....bila kite dengar soalan macam tu,samada kite suka atau terkejut...
Semuanya dah berlaku.
Masa baca ayat awak tak rindu saya?rasa nak tercabut jantung!rindu kepala otak kau!
Apasal pulak aku nak kau?.......Kite bukan bercinta pun.....
Awak tak suka saya ke?
Kenapa pulak aku nak suka kat kau syaitan?.....kenal pun tak,hati pun tak kata suka,Gilllla!
OMG!dunia akhir zaman,orang berkenan tak kire siapa.Asal kenan terus ajak cinta2.
Sahabat kata I rasa dia ada niat tak baik lah.
Mungkin........
Sebab,tetiba je...rindu bagai.

Jujur kata.....perkara tu walaupun kecil bagi orang tidak buat teman....
Ianya satu dugaan dihujung2 usia...
Teman dah tua,bukan muda lagi...
Teman kata padanya...umur awak setengah umur saya.Sebaya dengan anak sulung saya.Adik2 awak sebaya dengan anak2 saya.Emak awak saya kenal,walaupun tak pernah berbual.
So?itu jawapanya.....SO?
Aduhai.....sepatutnya bila kau tau aku ni kenal emak kau!kau patut takut,patut malu...
Ini tidak....tanya lagi...awak nak ngadu dengan keluarga saya ke?
BOLEH GITU?
Dah terus terang pun dia tetap....
Kata saya rindu,boleh saya call..cuma 5 minit sahaja.
Teman jawap tak boleh!tak ada apa yang patut kite bualkan.
Dia merayu separuh nyawa...sekejap je,saya cuma nak dengar suara.
GILA!aku ni dah macam mak kau lah!ish!
Tak boleh!muktamat!

Bayangkan?
Kalau teman ni muda,.solo lagi....insyaALLAH teman layan...
Tapi dalam usia macam ni,nampak buruk benau!kalau teman merapu sama.
Teman ada keluarga yang baik,suami yang baik...rayuan haji pun dah buat,mustahil!teman lupa diri.
Sahabat kata kadang2 ujian ni,ALLAH beri u ujian di hujung2 umo u...
Dalam hati mungkin juga,ALLAH sedang menguji iman teman,tengah menguji sabar teman...
Mungkin le...

Sahabat tanya...u tak tergoda?
Keh keh keh...tak lah!saya dah cukup matang nak fikir buruk baiknya.
Sahabat tanya lagi...macam mana dia boleh msg lagi,kata dah block nombor dia?
Alahai.....lelaki mengoda tak putus asa,tak dapat nombor ni dia beli simcard baru...Yang penting usaha tanda kejayaan.
sahabat gelak sama....gila lah dia...u jangan layan.
InsyaALLAH.....semuga ALLAH hindarkan dia dari saya....

Selalu panggilan mengoda ni,orang2 yang kite tak kenal,laaa ni yang kite kenal,yang kite pernah nampak lubang hidung dia...Orang tu le yang menganggu!
Pelik tapi benar.....
Manusia zaman sekarang jiwa dah tak tenang,dah berkecamuk.
Orang tua pun tak kenal lagi.Bila tak kenal....mulalah merapu tak menentu.

Teman tanya kenapa awak mesti suka saya?
Dia jawap...Bila saya bercakap dengan awak,saya rasa tenang,gembira dan hidup  saya rasa lengkap.Walaupun awak tak dapat rasa semua tu tapi...jika awak hanya menyapa hai pada saya,itu pun boleh buat saya bahagia.
Keh keh keh....
Pening sat kepala ni...
Aku ni dah tua!dah tak ada apa boleh di buat...
Sakit sana sini,kaki pun dah lenguh....mata pun dah rabun jauh dekat.Pendek kata...satu badan dah sengal!
Ngurat lelaki muda ni,insyaALLAH tak lut pada teman..
Teman dah ada lelaki tua paling hangat di pasaran.Setanding dengan teman..
Sama2 muda,sama2 menginjak usia tua...Kami bahagia dengan anak2...tak ada masalah pun.

Alahai.....kadang2 terfikir....susah juga bila ada orang berkenan....
Bila di tanya...kenapalah awak berkenan sangat kat saya?jawapannya selalu tak masuk akal!
Tenang lah...gembiralah....
Dia tak tahu,kepala kite yang sengal layan dia!
Chitt!

Apa2 pun teman anggap ini ujian...Teman tak layan sebab takut kat TUHAN,malu kat anak2,derhaka kat suami...
Atas sebab2 ini....teman langsung tak ada hati,tak ada keinginan nak curang.
Pada teman...ini semua karut!
Ini semua kerja gila!
Teman harap budak tu sedar....bahawasaya....apa yang dia buat ini salah!
Cuba bayangkan mak dia orang ngurat macam tu!agak2 dia marah tak?Macam tu juga anak2 teman,mereka pun tak suka.
Pada teman apa pun hajat dia,apa yang di buat sebenarnya perbuatan dia sangat2 TERUK!
Kite tau dia sakit,kite tau dia perlu bantuan....
Tapi....tiada daya nak bantu,biarlah keluarga dia yang menguruskan hidupnya.
Doakan yang baik2 buat dia...
Kasihan.......muda2 dah sakit jiwa.



Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KUIH RAYA