SELAMAT TAHUN BARU

DUA RIBU LAPAN BELAS
YAHOOO!!!

Sambut tahun baru bermakna umo kite naik setingkat lagi.
Seandainya ALLAH beri kite pinjam nyama sampai 60thn,makannya sisa umo teman hanya tinggal 10thn sahaja.
Takut?
COMFIRM!siapa yang suka mati?kucing pun takut mati doww....

Tahun baru atau tahun lama...teman tak sambut.Bukan teman ni terlalu islamik.Biasa2 je...
Antara sebab teman tak sambut ialah....tahun datang pergi sama sahaja.
Bila dia pergi,maknanya umur kite kurang setahun dari ajal ALLAH.
Jangan lah susah hati sangat,semua orang akan hadap semua tu..
Mati,di mandikan di kapankan...
Kite balik pada asal....
Dari kecil orang mandikan,bila dah tua pun orang mandikan.
Sebab tu,sebelum beri salam...doalah supaya ALLAH lindungi kite dari godaan dajjal.

Masa anak2 kecil,ada juga bawa tengok mercun.
Masa tu ilmu tak ada.....sibuk dengan urusan dunia.Bila dah tua2,baru tahu banyak perkara kite kena elakkan.
Walaupun sekadar suka suka...
Lama2 takut ketagih...
InsyaALLAH...
Ilmu penerang hidup.

Sambut sekadarnya sahaja.Jangan berlebihan..
Mati tak tahu bila,tak lambat tak cepat...tetap datang kunjungi kite.Andailah kite tengah gembira,tengah suka2...tetiba mati?
Maaflah ya ibubapa sendiri pun tak akan dapat membantu.
Yang pasti...kite bertanggungjawap dengan apa juga dosa yang kite lakukan.
Sekian....

SELAMAT TAHUN BARU BUAT SEMUA...SEMUGA TAHUN INI AKAN LEBIH BAIK DARI TAHUN2 YANG LALU..

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KAHWIN LAGI