GARA GARA WHATSAPP

BANYAK PASANGAN BERCERAI...


Tak boleh di nafikan...
Banyak kawan2 teman terbabit dalam masalah ni...
Ada yang bercerai berai,ada yang hampir2 bercerai berai...
Semuanya gara2 leka berwhatsapp.

Ada kawan tinggalkan anak bini gara2 whatsapp,ada yang bercinta dalam whatsapp....
Janji kahwin bagai!
Bila nak jumpa....hamba ALLAH tu tak ada.Perhubungan tu tidak wujud,individu yang di maksudkan tu tak muncul,walhal....dah janji sehidup semati,pihak lelaki anak bini pun dah lari.Malangnya,kekasih yang dimaksudkan tak wujud.
Pelik kan?
Tapi ianya benar2 terjadi...
Teman pun tak tahu kesudahan ceritanya...
Yang teman tahu,kawan2 sibuk ubatkan lelaki tu bila rumahtangganya dah bergoyang kencang.

Dek sibuk berwhatsapp...bini pun jadi benggang kalau minum semeja,tapi macam dok dengan hantu.
Perbualan kena ulang banyak kali...
Sepanjang masa tangan menekan butang hp,tumpuan perbualan dah tak ada...
Macam mana si bini atau si laki nak sabar?
Bila masing2 sibuk berwhatsapp.....kemanisan berumahtangga akan hilang...
Dan akhirnya...pasangan akan cari pendekatan mudah!
Cari rakan berwhatsapp juga....yang pasti!lain jantina le abang wehh...

Teman pernah tersalah nombor...
Nombor tu di simpan sebagai nombor kawan lama,bila call balik,dah orang lain...
Ingatkan cukup sampai situ,rupa2nya....
Dia whatsapp,tanya macam2..
Puas teman minta maaf....jawapan si abang...
Tak pe...abang tak marah,kite mungkin boleh berkawan,kite mungkin boleh berchatting selalu..
Dek iman yang tebal..teman terus BLOCK abang tu...
Walhal....punya le romantik abang tu...
Tak mengapa,adik tak salah....abang tak marah pun....

Bila fikir2 balik,teknologi tu tak salah,yang salah...kite..
Kite yang berakal,yang beragama....patut tahu imbang diri.
Dah tau bersuami,beristeri....sekat sebelum parah.Dok layan juga siapa suruh?

Teman ada peminat, teman block nombor tu..
Takut!bahasanya mengoda jiwa...
Mujur dah tua,kalau muda mau ku ikut dia pulang...
Gara2 whatsapp,semua perkara akan jadi indah belaka.
Mana tak nya...
Puji memuji,ampu mengampu.Berwhatsapp memang asyik,kadang2 senyum2 sendiri,jiwa rasa muda you all!lebih2 lagi bekas2.BF atau GF...
Fuhhh!berpeluh bila baca whatsapp dari bekas kekasih hati...
Pasangan apa tahu?
Terus dinginkan hubungan....
Salah siapa?
Teknologi?

Menulis tak sama dengan bercakap...Menulis umpama jari2 menari di keyboard,sangat mudah tapi kesannya sangat buruk.
Oleh itu...
Hati2lah...



Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

MAJLIS KAHWIN