CERITA DUKA ISTERI PERTAMA

BILA SUAMI SYOK SENDIRI..

Awal dulu...
Sebelum kahwin berjanji tak akan berubah.Si isteri mula2 bantah,lama2 ikutkan juga.
Perangai lelaki ...selagi tak dapat,selagi tu dia menyaran.Sebiji macam perangai budak2 kemaruk gula2.
Dalam marah,isteri ikut juga...
uruskan semuanya!
Kawan2 tanya...kau buat semua?
Jawap isteri malang...biarlah,aku sayang suami aku,tak nak dia benci aku.
Okaylah,itu pilihan kau wahai isteri malang....

Berlangsunglah perkahwinan kali ke dua buat suaminya.
Senyum suami sampai ke telinga.Gembira tak terkata,almaklum...dapat isteri muda.
Mula2...semuanya berjalan lancar,kire2 sebulan lah...
Masuk bulan ke 2,suami mula belot,sana sini bawa isteri muda,isteri tua di suruh jaga kedai...
Isteri malang yang sayang laki sangat,hanya mampu menangis hiba.
Bila jumpa kawan,mula lah cerita...
Kami bukan tak nak bantu,setiap masalah,isteri malang akan bangkang!dengan alasan...
Kite sayang suami kite...
Dah tu!kau ingat kami ni apa?jadi tukang dengar cerita?
Ingat kami tak ada keje ke?

Saya sedih kak,suami kite tak hiraukan kite dengan anak2...
Teman tegur si anak,awak okay?
Si anak mengeleng kepala,nampak mukanya tak gembira.Kesian....
Saya dah pergi jumpa semua orang!ustaz,sami,tokong...semua saya jumpa kak...
Sami tak ajar saya benda yang buruk2,sami kata doa pada ALLAH.
Telek nasib pun saya pergi.mereka kata suami saya terkena kak...
Tang ni!teman angkat bendera putih,tak berani nak komen...Yang pasti...Tak mananya!kalau bertepuk sebelah tangan ,pasti tak bunyi.

Saya sedih kak,bila nampak orang bahagia sambil mengelap air mata.Kebahagian saya dah tak ada...
Bederai air mata...
Hancur luluh hatinya...
Dia seorang periang,sejak poligami....senyumnya dah hilang...
Dia dah sesat dalam dunianya sendiri.

Keluarga awak cakap apa?tanya teman...
Mereka tak kisahkan saya kak,mereka kata..itu yang kau pilih...
Semua salahkan saya kak...berderai lagi air matanya...
Tak tahu nak kata apa...

Kepada suami2 yang nak mengamalkan poligami.Bersikap adillah...
Jangan pentingkan diri...
Tapi saya sayang suami saya kak,tergiang giang...kat telinga katanya...
Saya sayang suami saya kak.....
OMG!suami dah macam tu pun kau masih nak tunggu?
GILA!kerja GILLLLAA!
Aku dengar lagiiiiii GILLLA!
Sudah2 lah...berani buat berani tanggung.Semua keputusan kat tangan kau ya mama...
Fikirlah sendiri..
Teman pun dah binggung....teman hanya berharap,teman tak jumpa dia lagi...
pening pening....

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?