ANAK INDIA TU MATI ANGKARA...

KERUSI JATUH DARI LANGIT

Semalam,teman baca berita ngeri,tak dapat nak bayang,betapa dahsyatnya cerita ini.
SEORANG REMAJA INDIA,MATI AKIBAT KERUSI DI BUANG DARI TINGKAT 21.
Negara kite ni,nama je maju,tapi otak kepala rakyatnya macam zaman batu.
Akhlak tak ada...
Sahabat kata...sekolah sekarang tak ada subjek SIVIK ke?
Teman jawap ada kot....Tak kan le tak ada.
Sahabat kata lagi kalau ada kenapa perangai orang kite macam tu?
Soalan tak ada jawapan...

Anak malang tu mati depan mata emak dia sendiri.Mak dia kata...saya tadah otak anak saya dengan tangan saya sendiri.Emak dia kata....kenapa anak saya?anak saya tak kacau orang,anak saya baik...
Anak malang yang bernama S.Sathiwaran baru berusia 15thn,turun ke kedai untuk beli top up kat kedai runcit bawah PPR tu.Masa kejadian,dia dan emak sedang berjalan untuk naik ke rumah di tingkat 16,tetiba kerusi jatuh dari atas menghempap kepalanya.Akibat kejadian,anak malang parah,akibat kerusi menghempap tepat di kepala.
Cuba bayangkan?
Kerusi yang selalu kite guna kat opis,yang ada roda tu,yang boleh pusing2 tu...
Jatuh hempap kepala.Mana lah akal orang yang baling kerusi tu,mana lah akhlak dia....
Sahabat kata budak2 kot...
Bagi teman budak2 ke...orang tua ke....orang yang buat tu memang tak ada OTAK!Akhlak buruk!Tiada nilai2 terpuji pada diri dia....

"Ketika itulah otaknya terburai. Saya tadah dengan kedua belah tangan. Anak memandang muka saya tepat, tetapi kosong. Dia kemudian rebah di depan mata saya, lalu saya menjerit meminta tolong," katanya.


Bayangkan?
Betapa pilu hati seorang ibu...
Bila lihat kepala anak terbelah 2,otak keluar...darah sana sini...
Bayangkan?
Kite sebagai ibu lihat anak kite orang buat macam tu....
Bayangkan?
Sakit hati dengan perangai manusia tak bertamadun tu...

Harap2 pihak berwajib akan siasat sampai lubang cacing.Harap2 pelaku tu akan kena tangkap dan dipenjarakan.
Harap2 jadi pengajaran...buat semua..
Tak kire le melayu ke cina ke...india ke...kite kan manusia.Ada otak tak macam binatang.
Kite boleh fikir,kalau kite baling tak kire apa kebawah,mesti akan susahkan orang lain.

Teman tak ada pengalaman duduk kata flat,tapi pernah lah pergi ke flat DBKL...
Uzur,buruk dan menakutkan.
Kadang2 terfikir juga..nasib masyarakat kat situ.
Kebersihan tak payah kata lah!kotor sangat.Tak ada kerjasama dan usaha nak indahkan kawasan.Tangga gelap tempat orang beromen.
Sahabat kata mana u tau?
Alahai...kalau dah gelap macam tu,bukan manusia je beromen,kucing pun romen sama!

Takziah buat keluarga S.Sathiwaran...
InsyaALLAH kerajaan kite akan terbuka mata nak atasi masalah ni.InsyaALLAH...pihak tertentu akan usaha gejala sosial yang melanda manusia abad ini.
InsyaALLAH......semuanya akan baik2 belaka.bila pendidikan Tatarakyat di perkenalkan untuk semua generasi baru.
InsyaALLAH....


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?