ANAK DARA PUTUS CINTA

PELAJARAN BUATNYA...

Dia kata.....Ibu,kite dah tak kawan mamat tu...
Terkejut juga OMG!mamat tu yang ngurat dia,mamat tu yang mula bicara dan mamat tu juga yang buka mulut....'saya suka awak'.
Ayat 'saya suka awak' itulah yang buat anak teman bahagia.Laaa ni....dah tak suka?
Keh keh keh.....macam2 anak2 zaman sekarang.
Buat teman...okay je,ada jodoh adalah.....tak ada jodoh apa nak buat.....

Teman jumpa sekali je,bukan apa....untuk kenal pasti mamat tu ada hidung ada mata atau OKU.
Sekadar kepastian.Kalau apa2 berlaku,teman boleh hantar samseng sekel kepala dia.
Mamat tu okay okay je...tak de le istimewa sangat.
Sekali pandang tak de le kite nak memandang lagi...Bukan ketegori artis Korea atau Pan Asia.
Biasa2 je...

Apa2 pun....boleh lah..cukup sifat dah memadai kan?di tambah pula ada otak kepala.Bagi teman syukur pada ALLAH.
Pertemuan sekali tu,teman dah kata pada dia...kawan elok2,maksud teman bukan ajar anak teman yang bukan2.Maksud teman bukan sibuk nak jadikan anak teman bini percuma.Teman cakap berkias kias,bukan apa...takut nasi jadi bubur,lelaki ni pandai mengayat,kelemahan pempuan mudah cair.Tu sebab ada yang sanggup lari rumah!
Kawan kerana ALLAH tu paling penting.Kawan untuk kebaikan,bukan kawan untuk keburukan.
Teman pesan,tak perlu tanggung anak saya,tak perlu belanja makan bagai!anak saya ada duit,dia boleh makan sendiri.Tak perlu beri apa2,awak pun masih belajar,duit tak ada...kalau awak tanggung anak saya,ibubapa awak mesti marah.
Cukuplah kawan2 macam biasa.
Almaklum...lelaki ni kalau dah tabur budi kepingin ke body,jadi teman halang anak teman makan banyak budi dia...Cukuplah sekadar kawan2 biasa bukan nak suruh tanggung makan minum pun...

Baru sat,anak teman kata....dia dah tak kawan mamat tu...
Spontan teman jawap OKAY!
Dia cerita macam biasa,tak de pulak teman dengar bunyi tangisan.Syukur....dia anak paling kuat menangis!bila putus cinta dia tak menangis,kire dah okay lah tu...
Dia boleh kawal emosi.
Teman tak salahkan mamat tu,mungkin anak teman salah juga...
Manalah kite tahu apa yang dia kata,apa yang dia buat..
Mungkin belum apa2 nak gueen control,mungkin belum apa2 nak macam2.
Mana lah kite tau kan?
Budak muda....kadang2 ikut hati.Otak letak kat lutut!

Mamat tu kata dia keliru...
Teman tanya kenapa?dia kata xgf dia nak rujuk balik...
Mak aiiiii....macam tu je?semudah tu dia kata suka,semudah itu dia tinggal pergi...
Senang gila!alasan kekasih lama nak kembali kepangkuan,terus blurrr...
Ingat anak dara teman ni apa?ingat anak dara teman ni kutip tepi jalan?
Bodohlah lu mamat!Sekali aku lesing baru tau!

Sepanjang perbualan,teman hanya beri kata perangsang...masalah ni kecik je...
Abaikan!jangan fikir2...
Dia muda lagi,banyak masa nak cari teman hidup.
Mamat tu sama umur,muda dan masih tak ada prinsip diri.Masih kurang bijak dan bodoh dalam mengambil keputusan.
Teman kata....kalau setakat keliru nak pilih mana satu!hentikan je!
Lelaki macam tu bersepah kat jalan.kalau setakat godaan xgf dah keliru nak pilih mana satu!habislah....
Tak sesuai buat suami...sila abaikan...
Lelaki macam ni akan beri masalah di lain kali.Mujur belum kahwin,kalau dah kahwin tak ke haru biru jadinya.

Teman kata...kalau betul2 jujur,ikhlas...keputusan dah ada.Bukan mengada ngada keliru.
Konon2 tak tahu nak pilih anak teman atau xgf dia tu...
Pada teman,ini semua KARUT!
Jangan buang masa layan lelaki macam ni...
Esok lusa kalau dah kahwin,keliru juga nak buat keputusan...Kalau2 xgf maiii mengoda.
Ini semua keje gila!sila abaikan anakku...

Teman kata lagi...sebab tu ibu pesan,jangan suka sangat kat manusia 100%,suka 50% sahaja,lagi 50% untuk diri sendiri.Supaya bila berlaku sesuatu,kite masih boleh fikir dan masih waras.
kalau dah 100% jadi keldai dadah pun sanggup!lelaki bukan baik sangat,kalau baik tak de le lelaki macam mamat ni!
Dia mengurat,dia mulakan hubungan dia juga yang putuskan hubungan...
So funny!

Sebagai ibu,kite tak suka orang main2kan anak kite...
Kite jaga dari kecil,susah senang nak besarkan dia jadi macam sekarang..
Tetiba..ada mamat gila mainkan perasaan hingga anak teman kecewa.
Teman tak boleh terima!teman marah tapi...teman tak tunjukkan...sebab teman tak nak anak teman tertekan...
Satu je pesan teman....
Jangan terhegeh hegeh pada lelaki..sekali dia tolak kite,jangan sesekali rujuk kembali.
Biar dia mereput di dunia gila dia tu!
SATU PERGI SEPULUH MARI!DON T WORRY BE HAPPY....
ALLAH dah tentukan jodoh pertemuan ajal maut sejak azali lagi..
Tunggu je lah...mungkin pasangan kite di balik pokok sana...




Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KAHWIN LAGI