MUSIM TENGKUJUH

DAH SAMPAI....

Hujan dah berhari2...
Sejuk menikam sampai ke tulang.Pemanas air rosak,tak sanggup nak mandi.Sebaik letak air sikit je kat badan,sejuknya betul2 mencengkam jiwa.
Terbayang mangsa2 banjir besar macam ni...
Duduk di penempatan banjir,baru sampai masing2 sibuk bercerita,dah hari2....
Mood pun tak ada....
Mandi,makan minum berak kencing...semua tu jadi tak selesa.

Teman pernah tersadai di masjid,dapat pengalaman walaupun tak banyak.
Seharian bersama mereka....
Masalah paling ketara,bila nak guna tandas,beratur panjang....teringat cerita P Ramli....tuala di bahu,berus gigi celah telinga...
HUH!serabut otak!

Kite rasa kite susah....sebenarnya masih ada 1000 orang yang lebih susah dari kite.
kesejukan,kelaparan....
Bila hujan,kite boleh duduk dalam rumah selesa...
Mereka tidak....
Silap2,balik rumah tinggal tapak je...Harta benda hilang sekelip mata..

Hujan2 macam ni,teringat juga kesengsaraan orang lain....
Air kecik jadi kawan sudah besar jadi lawan.
Banjir2 macam ni,permukaan tenang,tapi dalamnya bergelora!
Hati2lah wahai rakan taulan yang terlibat.Jaga anak2....jangan leka....
Banjir tu bala,ALLAH beri sedikit peringatan untuk kite muhasabah diri.
Makanya.....redhalah...semuga urusan anda di permudahkan oleh nya.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?