KAKPONG YANG CEKAL,TEMAN YANG SABAR...

MAKIN HARI MAKIN CANTIK DARI DULU...

Sebelum doktor cuti,Doktor nak jumpa Kak Pong.Doktor nak lihat perkembangan terkini Kak Pong.
Akak,u bawa KakPong jumpa I sebelum I cuti teringat pesan Doktor tinggi lampai bermata sepet bertocang 1.
Teman hanya mampu kata okay!walhal...nak pusing balik ambik Kak Pong dan bawa ke klinik memakan masa hampir setengah jam.

Keadaan Kak Pong lebih baik selepas kimo.
Kalau dulu,luka tu merah dan basah,laa ni...cantik,kering...cuma sesekali jika dia terlanggar sesuatu pasti ada darah yang keluar.
Keadaan KakPong dah teruk.Lukanya dari kecil dah jadi besar.
Ikutkan hati,tak mampu nak pandang.Teman bukanlah sanggup sangat.Pada teman banyak lagi kerja lain yang teman boleh buat.
Tapi....
ALLAH juga yang menentukan.ALLAH juga yang membuka pintu hati nak bantu dia.
Kat luar sana,bukan Kak Pong je yang malang...
BANYAK!
Kiri kanan depan belakang....ada saja kucing yang malang.

Ralatnya...ramai pemilik kucing cukup takut nak mandulkan kucing.Tapi ramai pemilik yang sanggup buang kucing setelah hati tak suka.
Sebelum teman mandulkan kucing2 teman...
Teman ada tanya ustaz,baca artikel2 mengenainya.
Rata2 jawapan HARUS.
Teman ambil yang mudah.Teman tak nak fikir lain dari tu.
Ikut kemampuan kite,ikut keadaan kite...
Semua keputusan telah teman buat setelah membaca dan bertanya kepada orang2 yang lebih arif.
Kite boleh mandulkan kucing demi kebajikannya.Kos jaga mahal,makan mahal...semua mahal.
Kite buat ikut kemampuan...kite ukur baju di badan sendiri.
Itu lebih baik daripada kite tak mampu lepas tu kite merata rata tempat.

Begitu juga nasib Kak Pong....walau seekor tuannya tak terjaga.Mula2 jumpa....teman tanya kenapa tak bawa klinik?
Jawapan pertama yang keluar dari mulut tuannya mahal tak kos dia kak?Saya tak ada duit.Saya pernah minta bantuan orang ramai melalui FB tapi tak dilayan.
Tuan KakPong hanya harap kematian.Kalau mati maka tamatlah tugas menjaganya.Minta derma bukan boleh minta macam2 tu je...Kena ada cara.
Penipuan banyak sangat laaa ni...
Ramai orang berhati2 takut kena tipu.Ramai orang sanggup tersepit tangan daripada kena tipu.Tu antara sebab mengapa permintaan Tuan Kak Pong tak di layan.

Hari ini Kak Pong masih makan,masih makan 3 kali sehari.Cuma lepas kimo seleranya kurang.Makan tak habis.Masih bersisa di pinggan.Selalunya licin licau!
Doktor kata itu normal.Biasa lepas kimo selera kurang berat pun akan turun.
Harap dia sihat itu sudah cukup untuk dia...Nanti saya balik,saya beri lagi kimo ke 2.

Sahabat kata wah!kucing pun ada kimo?
Teman angguk...saya pun tak percaya!ingat manusia je berkimo bagai.
Sahabat tanya lagi...dah okay dia?
InsyaALLAH.....kalau ALLAH izinkan,semuanya akan jadi indah.
Semuga Kak Pong sihat kembali.Teman akan pulangkan pada Tuan Kak Pong...
Biarlah mereka bersama semula.Bersatu sebagai keluarga bahagia.


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KAHWIN LAGI