PERKAHWINAN PELIK LAGI MEMELIKKAN

DAH MEMENINGKAN KEPALA KITE RAKYAT MALAYSIA

Lelakinya artis,perempuannya ahli perniagaan berjaya.
Lelaki tak kurang hensemnya,perempuan tak kurang jelitanya.
Lelaki bujang,perempuan janda anak satu...
Sesuailah tu...seorang bujang seorang janda tiada halangan nak menikah.
Masa tahu mereka nak kahwin,teman okay je...
Dah jodoh nak buat macam mana?
Teman pun bukan le minat sangat kat artis lelaki tu,pada teman....suka hati hangpa lah!Dah sampai masanya,kahwin lah,nak buat apa lagi?

Majlis kahwin mereka....subhanaALLAH!meriah sungguh.
Sama cantik sama padan duduk tersenyum atas pelamin.Riuhlah satu Malaysia ceritakan kebahagian mereka.
Teman baca je...tak komen tak kritik tak berbunyi....
Tahniah....

Tak lama kemudian,riuh pulak cerita perkahwinan mereka bermasalah.Menikah bulan 5,kecuh sebulan lepas tu kalau tak silap teman lah...
Dengar2 pernikahan mereka tak sah,sebab si janda tak ada surat pengesahan cerai.
PULAK!
Dah nikah baru perasan surat cerai isteri tak ada....
Alasan....si suami ada tanya pasal status dah surat tu.Si isteri kata....nanti dia uruskan.
Mungkinlah..tiada pilihan,semua persiapan dah buat.Maka kahwinlah 2 makhluk ni dengan penuh gilang gemilang.
Lepas kecuh satu Malaya...
Mulalah cerita jadi hangat.Si perempuan kata gini,si lelaki kata gitu.
Kite rakyat Malaysia hari2 di sogok dengan cerita mereka.Walhal...tiada untung tiada ruginya kite dengan kemelut rumahtangga mereka.

Si suami kata pernikahan mereka TAK SAH!Si isteri kata SAH!
Kite rakyat Malaysia terus pening.Apa kehenya lah....mereka ni.Seorang kata SAH!seorang kata TAK SAH!
Mana kadhi yang nikah mereka?
Awat senyap je...?
Kasi bunyilah Pak Imam oiii....Ini bukan kes kecil,ini kes besar!jangan main2 mam oiii!

Bagusnya lelaki tu,tenang....keluarga pun tak menyebuk.
Yang perempuan,bukan saja macam2,tapi keluarga semua campur!seorang kata gini,seorang kata gitu.Emak pun bunyi juga!tulis status bagai!
Aduhai....masalah anak2 Kak,jangan sibuk campur..Esok lusa berbaiklah mereka...

Baru sat...teman baca...si isteri kata perceraian dulu sah!dah membawa makna pernikahan dengan artis tu sah di sisi agama.
Si suami kata...baru sah cerai dulu,nikah mereka belum tau lagi...
PULAK!
Baru baca lagi...si suami kata tak pernah tido sama2,maknanya tak pernah kongkek bahasa orang Cina.
Si isteri kata sumpah!saya dah kena kongkek dengan dia...
Hahahaha....Si emak pun bunyi juga...aiii dah gi bulan madu tak kan le tak kongkek?
Si suami kata sumpah!tak pernah lagi saya mengongkeknya.
Hahaha..sekali lagi kite di hidangkan dengan cerita dah kongkek atau belum.

Pelik kan?
Isteri kata dah!suami jawap belum!
Cer le fikir baik2...bila nak mengongkek,kite kena ada 2 jasad.Satu perempuan satu lelaki.
Dalam proses tu,kite kena sedar,kecuali kena rogol dan salah seorang buat dajal,beri ubat tak sedar diri atau sebagainya.
Bila isteri kata saya dah kongkek dengan dia.Bermakna isteri tu dalam keadaan sedar.
Bila suami jawap tak pernah!saya tak pernah tido dengan dia.Bermakna suami tu tak sedar atau telah di dajalkan hingga tak sedar diri.
Mungkin suami tu terus tak sedar hingga lupa segalanya.
Ini bermakna....isteri tu telah merogol suami tu sebab hanya dia je yang tahu.
Hahaha....
Kelakar tahap tertinggi!

Pesan teman kat diaorang...
Udah2lah....selesailah elok2.Malu 7 keturunan!nampak macam perigi cari timba,nampak macam serba tak kena.
Perempuan tu bukan lah buruk sangat,pada teman cantik jelita.Ada duit ada kerjaya...
Eloklah tutup semuanya.Usah di ungkit perkara lama.Berdamailah walau tak suka.Kalau pun tak jadi suami isteri,jadilah kawan yang baik.
Lelaki tu pun sama...kalau dah pakai perempuan tu...ngaku je...Nak malu apa?
Masa mengongkek tu mungkin tak sedar status bini.Lepas tau...jangan terus tak ngaku.
Paling tidak jagalah air muka isteri tu...
Malu kottt...

Sahabat kata masalahnya dia tak buat!macam mana nak ngaku?
Teman akui....betul juga.kalau tak buat macam mana nak ngaku?
Puhhh!berat lanang ni...
Semuga masalah mereka cepat selesai.
Masih banyak masalah lain yang rakyat Malaysia  kena fikirkan.Semuga.....mereka akan kembali ke jalan yang benar.Amin...

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?