MAIN KUTU

BAGUS UNTUK ORANG YANG TAK PANDAI MENABUNG.

Teman ada seorang kawan,selalu tanya...akak jom main kutu.
Teman senyum je...tak minat pun...
Dia asak lagi...Jomlah akak,ada tak orang nak main kutu?
Teman geleng kepala..
Esok lusa tulat...soalan yang sama.Jom main kutu!
Dalam diam teman tolong le carikan.....ramai orang main kutu,bezanya sikit banyak je..

Masalahnya bila kite kata 50 ringgit,dia kata sikit sangat kak,ada yang main lebih sikit tak?
Ada....seratus ringgit?
Sikit juga tu.....
200 ringgit?
Saya boleh sebulan 300 ringgit kak!
Amboiiii banyak cekadak pulak,dahlah paksa orang cari !bila dah jumpa macam2 hal!
ish!

Dari kecik teman dah biasa main kutu.Main dengan kawan sama baya...tak banyak,50 sen sehari.Bila dapat adalah 15ringgit sebulan.Teman ingat lagi...bila dapat teman terus bayar duit yuran pekse kat cikgu.Masa tu nak ambil pekse SRP kena bayar 15ringgit sahaja.
Itulah kegunaan duit kutu,membantu di kala sesak.
Teman pernah juga main 200 ringgit sebulan.Dapatlah 2000k.Banyak kan?
Dalam diam2 kite dapat 2000k boleh beli macam2 yang kite hajati.

Ada orang kata alaa....kutu dengan simpan sendiri sama je...
Teman kata betul sama tapi kutu kena disiplin,simpan ikut suka..
kalau main kutu suka tak suka tetap kena bayar,kalau kite simpan sendiri,mana maunya!memang tak menyimpan lah jawapnya.

Mak teman pernah main kutu,Sikit2 tau dah bawa balik sebiji kereta lama.Boleh juga abah bawa pergi kerja.Pendek kata...kutu permainan paling sesuai untuk kite menyimpan duit.
Nampak remeh menafaatnya lebih.

Kepada anak2 muda...elok lah main kutu.Ajaklah pak menakan main sama.
Jangan main sikit2,main banyak2 sekali!
500 ratus sebulan,bayangkan kalau 10 orang!tak jadi 5000RIBU!boleh buat muka kereta.
Giliran boleh bincang....bila kite nak guna boleh tukar suka sama suka.Tak termaktub atas undang2 apa pun....
Yang penting mesti bayar tiap2 bulan atau jangan lari bila dah dapat.
Kesian kat orang lain......
Dosa aniaya orang,ALLAH murka nanti.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?