BINI TIKAM LAKI SAMPAI MATI

GARA SAKIT HATI TAK TERKIRA

Beberapa hari lepas,ada citer terkini paling tragis!
Seorang bini muda umo dalam lingkungan 18thn,dah tikam dada laki sampai mati.
Dengar2....laki tak balik beberapa hari.Dia cari sana sini....Tanya mak mertua...
Laki saya mana mak?
Mak mertua jawap tak tahu.
Jumaat lepas ada jumpa kat pasar,sempat lah kami makan2,salam2...
Mak jumpa dimana?tanya bini pada Mak mertua,Mak jumpa laki kat Paso Muo..pasar yang pernah mengemparkan seantero dunia.
Sahabat tanya kecuh pasal apa?
Teman jawap buaya...orang kata bawah paso ada buaya beso!
Sahabat tanya lagi ada lagi ke?
Teman angkat bahu..entah,tak ada kot.....kabo angin je...

Hati bini mesti risau...mana laki aku?kemana laki aku?siang malam asyik fikir laki je..
Perempuan syak wasangka tinggi!naluri kebinian tinggi!cemburu pun kuat!
Tambah2 lagi...suami sepi tanpa berita.Tak tahu kenapa....si suami diam membisu dan terus membisu.
kalau teman pun dah jadi puntianak!
kalau dapat bukan tikam,rejam terus!

Dengar2 baru kahwin 6 bulan..
Status kat FB masih hangat lagi...I LOVE U,U LOVE ME....
Posing2 ala2 hindustan.Malangnya....mati di tangan bini.
Dengar2 keguguran.Dengar2 lah.....tapi dik,setakat gugur jangan risau sangat,masih ada peluang di lain kali.
Yang penting KERJASAMA!
Bila gaduh,jangan besarkan!orang lain jangan campur.Biar laki bini ni settle sendiri.
Laki bini ni,kalau gaduh macam anjing dengan kucing.kalau dah baik...mengalahkan ulat gonggok!mengalahkan belangkas!berkepit je...bergumpal gumpal!
Sebab tu kalau ada kawan taulan yang bergaduh...sila abaikan.Biar mereka urus masalah mereka sendiri.

Sebelum kejadian,bini cari laki kat rumah sewa merangkap tempat simpan stok jualan.
Bila mata bertentang mata,bukan peluk cium yang laki bini ni dapat tapi perang mulut.Sampai akhirnya sebilah pisau tercacak di dada laki.
Sahabat kata ganas gila bini tu.
Bagi teman...tak sabar,tak beralah...dua2 ego,dua2 tak nak dengar kata...
Pelik lagi ajaib,kenapalah sampai 2 hari si laki hilangkan diri.Tak call tak tanya kabo..
Memang patutlah bini mengamuk sakan!
Bila fikir balik....mesti ada sebabnya,mesti ada punca kejadian..
Amatlah mustahil laki tak balik rumah selama 2 hari sebagai suka2,selama tu juga laki dok diam2,selama tu juga laki tak merisik kabo bini.
Pada teman....saja nak kene le.....

Dan paling menarik berita ni....
Bini tu sekampung dengan teman...Parit Bunga Muo...
Keh keh keh....
Orang kampung kite...selorong sejalan...


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KUIH RAYA