Posts

Showing posts from October, 2017

KAK PONG..

Image
SEEKOR KUCING MALANG

Teman jumpa dia masa nak beli roti kat kedai serbaneka hujung taman.
Teman tanya budak  lelaki yang kat ada situ..
Kucing siapa?
Dia jawap tak ada sesiapa,kucing ni memang ada kat sini kak,saya cuma tolong jaga,bagi makan je...
Teman diam,teman pandang mukanya..
Buruk dan mengerikan.



Mulutnya luka teruk!
Teman tanya tak bawa klinik?
Dia senyum je....tak lagi kak..tak tahu berapa kos ubat tu,takut mahal..
Teman belek muka kucing tu,teringat kucing kat rumah,sihat,bersih dan sempurna.
Insaf hati ini...
Selalu baca kat FB,peminat kucing hanya nak jaga kucing cantik je,kucing hodoh biar mati beranggan.
Atas kesedaran,teman angkut bawa gi klinik.Teman tak mahu hanya pandai cakap,pandai komen tapi tak ada usaha.
Lepas doktor pekse,doktor bagi ubat makan selama 16 hari.Doktor kata sakit kucing ni lambat baik.Darah putih lebih,bla,bla,bla....
Macam2 doktor pesan kat tuan kucing.Teman tak dengar sebab itu kucing dia bukan kucing teman.
Teman tak berhak nak tahu,teman hanya…

BAJET2018

MALAS NAK FIKIR.....

Sahabat tanya....dengar bajet semalam?
Teman geleng kepala.
Sahabat kata lagi...kenapa?
Teman geleng kepala..
Sahabat kata lagi....kite mesti ambil tau juga...
Teman diam je...tapi masih senyum.
Sahabat kata BRIM di lanjutkan dan jumlah di tambah!
Teman diam...dalam hati aku tak dapat pun....Lagi mula BRIM sampai sekarang tak pernah dapat pun,walhal aku tak kaya pun.Cuma pendapatan isi rumah dah melebihi 3k.
Sahabat kata cukai pun ada potongan...
Teman diam je...dalam hati,suami aku tetap kena....tak boleh lari.
Sahabat kata lagi....bantuan budak sekolah masih di lanjutkan.
Teman tetap diam....aku tak dapat pun....
Sahabat tanya...kenapa u diam?u tak suka ke?
Teman jawap malas nak tahu,terus je hidup ni.Jangan kata apa2 pun...

Pada masa bajet tu di bentangkan,teman dalam perjalanan pulang dari Kolompo.
Teman kata kat suami,tak payah dengar boleh?baca kat surat kabo je..
Suami balas jangan emosional sangat lah.Kena ambik tahu juga...
Dalam hati....pak kal lah...dal…

MAIN KUTU

BAGUS UNTUK ORANG YANG TAK PANDAI MENABUNG.

Teman ada seorang kawan,selalu tanya...akak jom main kutu.
Teman senyum je...tak minat pun...
Dia asak lagi...Jomlah akak,ada tak orang nak main kutu?
Teman geleng kepala..
Esok lusa tulat...soalan yang sama.Jom main kutu!
Dalam diam teman tolong le carikan.....ramai orang main kutu,bezanya sikit banyak je..

Masalahnya bila kite kata 50 ringgit,dia kata sikit sangat kak,ada yang main lebih sikit tak?
Ada....seratus ringgit?
Sikit juga tu.....
200 ringgit?
Saya boleh sebulan 300 ringgit kak!
Amboiiii banyak cekadak pulak,dahlah paksa orang cari !bila dah jumpa macam2 hal!
ish!

Dari kecik teman dah biasa main kutu.Main dengan kawan sama baya...tak banyak,50 sen sehari.Bila dapat adalah 15ringgit sebulan.Teman ingat lagi...bila dapat teman terus bayar duit yuran pekse kat cikgu.Masa tu nak ambil pekse SRP kena bayar 15ringgit sahaja.
Itulah kegunaan duit kutu,membantu di kala sesak.
Teman pernah juga main 200 ringgit sebulan.Dapatlah 2000k.Bany…

PENDAPAT PENTINGKAN DIRI

Image
DARI IBUBAPA KHAS BUAT GURU2 TERCINTA

Katanya...
Pendapat aku la kan,Patutnya sekolah terus buka.bukan apa,kesian ibubapa yang tak ada tempat nak hantar anak2 dan time2 macam nie plak pengasuh plak demand harga.Pada murid yang ada penjaga ok la,duk je rumah.Jangan pergi playground plak.Panggung wayang pun penuh budak sekolah.Pada murid yang tiada penjaga tu ibubapa bolehlah terus hantar anak2 ke sekolah.Tak berlajar pun,cikgu tu tolong lah jaga kat sekolah,dari makan gaji buta murid cuti,cikgu pun cuti duduk rumah,pergi shopping.balik kampung.Bukan aku fitnah k,aku cakap berdasarkan apa yang jadi depan mata.

Teman anak 5,tak terfikir langsung idea ni..
kalau ikutkan hati...memang kite nak hantar terus anak2 gi sekolah.kalau boleh anak2 tak payah balik!duduk je kat sekolah.Kata2 tu keluar bila tengah marah!
Mood baik teman lebih suka anak2 ada kat rumah,rasa selamat.
Kat luar banyak orang jahat!
Pantang lepa....ada je orang jahat celah2 orang baik.
Pantang lepa....anak hilang depan ma…

TOMBIRUO KAUT 5JUTA

ISH,ISH,ISH....TAK SANGKA2,FILEM MALAYSIA MAKIN MENARIK.

Teman jarang tengok TV,tengok wayang...
Teman tak minat,lagi2,drama bersiri.Pada teman...buang masa je...
Iklan separuh dari cerita!

Baru2 ni,suami ajak teman nonton TOMBIRUO.Teman tanya citer apa?
Suami jawap TUMBIRUO
Teman rasa pelik,tanya lagi...citer apa?
Suami jawap lagi...TUMBIRUO,cerita melayu,cerita buku.
Teman tak pernah tahu,tak pernah ambil tahu!pada teman....tido lebih baik dari berjaga.

Nak ikut tak?tanya suami lagi...
Teman angguk je...boleh juga.Kebetulan malam Deepavali,esok tak keje...
Maknanya...fikiran tak kusut masai.Hati tenang....Jadi boleh lah teman berhibur.Sesekali apalah salahnya kan?

Cerita dari buku di filemkan.Jalan cerita menarik,pelakon pun handal2 belaka.
Zul Ariffin,Farid Kamil,Faizal Hussin,Farah menantu Kak Fauziah Nawi dll lagi.
Teman tak pandai nak kritik atau beri komen..
Apa yang teman rasa....TUMBIRUO bagus walaupun agak mistik sikit.
TUMBIRUO penjaga hutan.Tak ada wajah....mungkin mukanya…

BINI TIKAM LAKI SAMPAI MATI

GARA SAKIT HATI TAK TERKIRA

Beberapa hari lepas,ada citer terkini paling tragis!
Seorang bini muda umo dalam lingkungan 18thn,dah tikam dada laki sampai mati.
Dengar2....laki tak balik beberapa hari.Dia cari sana sini....Tanya mak mertua...
Laki saya mana mak?
Mak mertua jawap tak tahu.
Jumaat lepas ada jumpa kat pasar,sempat lah kami makan2,salam2...
Mak jumpa dimana?tanya bini pada Mak mertua,Mak jumpa laki kat Paso Muo..pasar yang pernah mengemparkan seantero dunia.
Sahabat tanya kecuh pasal apa?
Teman jawap buaya...orang kata bawah paso ada buaya beso!
Sahabat tanya lagi ada lagi ke?
Teman angkat bahu..entah,tak ada kot.....kabo angin je...

Hati bini mesti risau...mana laki aku?kemana laki aku?siang malam asyik fikir laki je..
Perempuan syak wasangka tinggi!naluri kebinian tinggi!cemburu pun kuat!
Tambah2 lagi...suami sepi tanpa berita.Tak tahu kenapa....si suami diam membisu dan terus membisu.
kalau teman pun dah jadi puntianak!
kalau dapat bukan tikam,rejam terus!

Dengar2 baru k…

KASSIM AHMAD MATI

BERTELAGAH UNTUK KEBUMIKAN DIA

Teman tahu pasal dia dah lama...
Dia anti hadis.Teman baca teman ikuti sebagai pengetahuan am sahaja.Tak minat nak membaca bukunya walaupun ada yang kata penulisannya bagus.
Hari demi hari ada je cerita dia..semuanya tentang bercanggah pendapat agamanya.
Kite di ajar macam tu,dia faham macam ni...
Masalahnya....bila dia menyebarkan kefahamannya,kite takut diagunapakai dek anak2 muda kite.
Almaklum...generasi laaa ni ramai dah tak pii sekolah agama.Kebanyakannya hanya di hantar mengaji Qur an,tak di hantar kesekolah agama sepenuhnya.
Alasan...Kesian anak2,sekolah keb balik lambat,kami takut anak2 penat,kurang rehat.
Antara alasan yang pernah teman dengar.
Makanya,kite takut....pendapat2 dia di jadikan ilmu berguna buat generasi akan datang.

Baru2 ni dia mati....
Kariah tempat dia tinggal,tak nak uruskan mayatnya kerana pegangan agamanya yang kabur.
Yalah....jangan salahkan mereka,salahkan si mati,selama hidup asyik cuba berhujah dan menentang apa2 juga ya…

MATI LIMA SAAT

Image
PERMAINAN BARU BUDAK2...
SUKA BAWA DUKA



Teman dapat dari group sekolah.
Dalam hati ada2 je....
MATI LIMA SAAT PULAK!

Hati teringat anak bujang,semuga dia selamat di dunia dan akhirat.Semuga dia tak terlibat dengan semua ni.Dia masih kecil,mungkin tak akan tahu kesan buruk akibat perbuatan.
Harap2 abang2 tak membuli atau menjadikan anak2 ini bahan ujikaji.

Budak2 mungkin akan anggap permainan ni sebagai suka2,tapi tak sedar boleh bawa mati dan lumpuh.
Menurut pakar kecemasan  dan trauma..aktiviti ni sekadar mainan anak2 muda,tekanan pada dada(jantung)akan buat nyawa berhenti sekejap.Biasanya...lepas sedar,anak2 ni akan rasa lega dan gembira.
Boleh gitu?
Merepek betul!

Anak teman perahsia,susah nak cungkil cerita asrama.Bila dia terrrrkeluar cerita tak lama kemudian dia kana berhenti.
Eh!mana boleh cerita asrama keluar.Teman terkejut juga,teman terfikir yang buruk2 juga.
Jangan nak rahsia sangat!kalau dah terbakar nanti baru nak cakap dengan ibubapa...jerkah teman lantang.
Dia jawap aba…

SKIM CEPAT KAYA ALAF BARU

TAK PERNAH CUBA WALAU DI PAKSA

Pernah di umpan oleh seorang kawan.Mula2 dia hantar satu artikel...
Teman baca teman tatap...tak ada kene mengena dengan teman.
Teman tanya wehh!kau salah hantar ni..
Dia balas...sorry,sorry betul aku salah hantar.
Silap teman dok menanya...apa tu?sebab teman baca lebihkurang macam skim cepat kaya.

Dan bermulalah peneranganya....
Bla,bla,bla.....pendek kata...skim ni sangat bagus!
Untuk beli satu pintu kena bayar RM1700.00.Tiap2 bulan beli barang kat kedai2 terpilih sebanyak RM600.00.Dia kata beli apa sahaja.
Boleh tambah lagi kalau mau...
Bla,bla,bla.....
Sipolan dapat RIBU RIBU...si anu dapat RIBU RIBU...
Pendek kata....semua berjaya dan menjadi kaya raya.Kawan teman tu pun selalu tulis status kat FB mengatakan dia berjaya dan selalu bersyukur.
Ada masanya status berbunyi...
Alhamdulillah....bonus dah masuk boleh beli macam2...ambil menunjuk beg2 kertas jenama terkini.

Awalnya tergoda juga.Tapi kemudian berubah lagi...
Bila ingat kisah kawan2 yang mala…

CELOTEH ANAK

AYAM

Ibu...cikgu kata kite jangan makan ayam banyak.
Teman kata kenapa?(teman tahu kenapa dan mengapa,tapi saja2 melayan cakapnya)
Cikgu kata ayam tak baik untuk kesihatan.Tambah2 orang lelaki,kalau banyak sangat makan ayam nanti payu dara dia besar.
Teman jawap oooooooo
Dia sambung lagi cikgu kata jangan makan ayam bahagian kepak,sebab peniaga ayam masukkan ubat kat situ.Cikgu kata lagi jangan makan bahagia peha,peniaga pun masukkan ubat kat situ.
Teman tanya habis nak makan bahagian mana?
Dia kata cikgu cakap makan bahagian dada.
Teman jawap okay....

Semalam teman nak singgah beli ayam goreng kat kedai terkenal dipekan ni.
Ibu ni tak mahu dengar kata lah!makan ayam tak baik!
Teman tanya balik...kenapa?
Ibu ni!kan saya dah kata cikgu kata ayam tak baik untuk kesihatan.Ibu ni degillah malas lah nak cakap lagi!
Teman baru teringat...okaylah!tak payah beli ayam,kite beli ikan je...
Dengan muka masam mencuka...ikan pun tak bagus lah!kalau nak beli ikan pergi kat pasar2 hari2.Ikan kat Aeo…

PERKAHWINAN PELIK LAGI MEMELIKKAN

DAH MEMENINGKAN KEPALA KITE RAKYAT MALAYSIA

Lelakinya artis,perempuannya ahli perniagaan berjaya.
Lelaki tak kurang hensemnya,perempuan tak kurang jelitanya.
Lelaki bujang,perempuan janda anak satu...
Sesuailah tu...seorang bujang seorang janda tiada halangan nak menikah.
Masa tahu mereka nak kahwin,teman okay je...
Dah jodoh nak buat macam mana?
Teman pun bukan le minat sangat kat artis lelaki tu,pada teman....suka hati hangpa lah!Dah sampai masanya,kahwin lah,nak buat apa lagi?

Majlis kahwin mereka....subhanaALLAH!meriah sungguh.
Sama cantik sama padan duduk tersenyum atas pelamin.Riuhlah satu Malaysia ceritakan kebahagian mereka.
Teman baca je...tak komen tak kritik tak berbunyi....
Tahniah....

Tak lama kemudian,riuh pulak cerita perkahwinan mereka bermasalah.Menikah bulan 5,kecuh sebulan lepas tu kalau tak silap teman lah...
Dengar2 pernikahan mereka tak sah,sebab si janda tak ada surat pengesahan cerai.
PULAK!
Dah nikah baru perasan surat cerai isteri tak ada....
Alasan....si sua…

WATAK IBUBAPA DALAM GROUP WHATSAPP SEKOLAH

ADA MACAM2 JENIS...
SAMPAI PENING KEPALA CIKGU

Sejak setahun dua ni...Setiap tahun baru,kite akan di masukkan dalam group whatsapp kelas.
Dalam tu ada semua ibubapa dalam darjah.
Melayu Cina dan India....semua bersama memantau anak2.

Dalam group tu,semua maklumat akan di salurkan,antara kite nak tahu atau kite nak abaikan...
Terserah padamu mau jadi apa!
Jadual...aktiviti..semua ada di situ.Tiada alasan lagi.

Dalam banyak2 ibubapa...ada yang merestui,ada yang ikut je...ada yang suka membantah,ada yang suka bertanya dan ada juga yang suka bergaduh.
Pendek kata...ada ada sahaja.
Mungkin teman dah tua,dah tak begitu aktif,bagi teman...semua soalan teman dah tanya 20thn yang lalu.Masa tu semangat tengah hangat,cita2 nak anak2 jadi manusia meluap2.
Laa....ni dah sejuk,yang penting anak2 sekolah,dapat nombor 1 tu dah cukup.

Semalam...ada seorang ibu A minta ustazah tukar amali solat pada hari lain.Dia kata jumaat ni ada Sukan Satu Malaysia kat sekolah kebangsaan.
Ustazah tak balas tapi...se…

RAYUAN HAJI...

CARA2NYA....

Teman pergi sendiri,selalu tanya orang...
Macam mana nak buat rayuan...
kawan2 akan terangkan satu persatu.Tak mencukupi!kite kena dengar sendiri dari mulut pegawai bertugas.

Pegawai  maklumkan...
Perkara utama,buat sepucuk surat....tulis maklumat kite,Sebagai contoh
1-Nama
2-Akuan Nombor
3-Tahun nak pergi(pilihan sendiri)
4-Penyata kewangan yang kukuh
5-Sokongan2 lain-kalau sakit sertakan surat dari Doktor.
Hantar surat tu kepada wakil tabung  haji seawalnya November 2017.

Puan sepatutnya pergi tahun bila?tanya pegawai tu.
Teman jawap lahan saya dapat pergi 2028 nanti.
Dia senyum...ooo lama lagi tu.
Teman angguk tu lah pasal!saya takut tak sempat je..
Pegawai cantik kata insyaALLAH.Ada le rezeki tu nanti,Buatlah surat tu...doa dan tawakkal pada ALLAH.
Oh ya...Puan sertakan juga alasan2 sesuai sebagai sokongan permohonan Puan ya...
Terima kasih kata teman sambil berlalu.
Dalam hati alasan apa le yang nak ku berikan.

Puan tulislah...
Puan dah berulang kali berkursus haji.K…

PENGALAMAN BERGUNA..

BERKESANNYA...AL FATIHAH....
JANJI YAKIN!

Sabtu lepas..
Teman naik ets ke Kuala Lumpur.Dah janji dengan anak2 jumpa di Sentral Kuala Lumpur.
Sejak anak besar,urusan teman mereka yang uruskan.Kalau dulu teman A sampai Z,laaa ni....teman potong tengah je..

Sepanjang jalan,kepala makin berdenyut denyut,migrain sampai...
Tekak mual bukan main.Dari stesen tadi rasa tu dah maiii...teman dah makan 2 biji penadol.Tapi tak berkesan.
Macam mana le nak berjalan nanti,anak2 mesti kecewa bila ibu dia dah macam ayam berak kapur.

Sampai Sungai Buluh,teman baca Al fatihah diam2...
Teman urut pelahan2 kepala sepanjang bacaan tu,doakan pada ALLAH supaya hilangkan sakit kepala teramat ni.
Sampai je Sentral,teman kata nak ke bilik air...
Ramai pulak manusia..tekak dah mual satu macam..
Sebaik dapat masuk tandas,mencurah curah  isi perut keluar...
Lega....

Lepas tu....teman makin selesa,makan2,minum2....
Pening hilang...
ALLAH angkat sakit tu...
Yang penting!YAKIN PADA ALLAH,selebihnya biar ALLAH yang urus…

HAPPY BIRTHDAY ANAK BUJANG..

SEMUGA DIRAHMATI OLEHNYA.

Jumaat lepas dia call..
Ibu nanti datang bawa phone..
Ibu nanti datang 12.30 tau...jangan lambat.
Semua pesanan teman simpan,tak boleh lupa....

Tepat waktu dia sampai...Macam biasa,dia akan bawa barang dia sikit2,kadang2 5 kali pusingan baru selesai.
Mula2 baju,lepas tu bag,lepas tu baju kotor,lepas tu alatan mandi,lepas tu...baju gantungan.
Balik asrama macam tu juga...
Selagi tak 5 pusingan jangan panggil dia bujang teman!

Datang kali ke 3,teman terhidu bau wangi..
Baru teringat esok hari lahirnya,mungkin kawan2 curah bedak kat dia...
Ibu phone!teman unjuk phone tu..
Cepat sikit!nak solat jumaat ni....pesan teman..
Okay...katanya ringkas.

Kali ke 4...
Dia dah tak ceria,matanya merah dek serbuk bedak dah penuh dalam mata...
Dia menangis kepedihan,bau tahi kucing semerbak...
Ibu seluar....kena tahi kucing katanya masam..
Teman diam je...Malas nak tanya,mesti mood dah lain.

Sepanjang jalan,dia mula menceceh,merungut memarahi seeorang.
Bodoh punya budak!dia mus…

PPIM LAWAN DATUK BOY IMAN...

SEMAKIN HARI SEMAKIN MENYESAKKAN!

Sahabat tanya....u tak nak komen pasal ni?
Teman angkat bahu tak lah...banyak sangat!malas nak campur...
Tak sangka menipu kejenya kan?katanya lagi..
Yalah...tak baik tipu orang...mati susah nanti si Boy Iman...

Masa mula2 dulu...teman dengar juga...
Macam2 promosi,buat rumah murah2..
Nasser Wahab dapat sebuah rumah banglow RM150k.Dalam hati rumah apa le RM150k je..
Mesti rumah banglow pasang siap!mana ada rumah banglow semurah tu.
Tipu semua ni...
Perasaan tu dulu........Tu pun dalam hati je...

Laaa ni bila terbukti tipu...
Patut le hati teman berdebar debar....
Rupa2nya memang kena TIPU semua orang..

Keh keh keh....tipah tertipu lagi...
Hati2 lah...laaa ni ramai penipu,perompak,penyamun..
Bukan senang nak cari duit,tup tup tup...kena kencing berpuluh ribu ringgit.
Hampeh!

Tahniah PPIM...harapan agar anda semua di lindungi TUHAN.

BILA KAUM PEREMPUAN SEMAKIN BERANI...

PROMOSIKAN UBAT UNTUK KEJANTANAN LELAKI.

Teman terjumpa iklan besarkan anu lelaki.
Paling tak tahan,kawan teman seorang wanita berusia 49thn,tolong promosi ubat tu...
Paling tak tahan....ubat tu mampu besarkan,panjangkan,kembangkan dan segala macam lagi kebaikkannya.
Terkejut juga...
Bagi teman...tak sopan.
Sebagai wanita,iklan2 macam tu tak sesuai untuk kite promote..
Biarlah orang lelaki yang promosi hak mereka sendiri.
Kenapa tergamak hangpa promote untuk mereka?
Nampak gatal dan mentel je...

Sahabat kata kawan u ke?
DAMMMM!rasa macam kena ketuk kepala ni..Malunya...
Nak ngaku kawan pun malu...
Iklan2 macam ni,tak sesuai untuk wanita2 budiman.Tapi tak mustahil buat wanita2 tepi jalan.
Sahabat kata lagi...kenapa dia sanggup promotekan ubat tu?
DAMMMM!sekali lagi,kepala macam kena pelangkong!
Dalam hati...kenapalah kau sanggup buat macam tu?
Aduhai...tak mampu nak sangkal lagi...
Ternyata..dia memang kawan lama teman..Kawan satu sekolah sampai tingkatan 3,lepas tu teman tak jumpa lag…

MALANG SEEKOR KUCING BERNAMA CHE TONG..

DAPAT TUAN TOYA JE.....

Beberapa bulan lalu,teman terjumpa sekor kucing comot luka tang hidung.Separuh muka dah hilang...
Teman ada citer dalam tulisan lepas...
Tadi teman singgah nak tengok Che Tong...

Mana kucing tu?tanya teman..
Gadis jelita berbedak sakan tunjuk ke arah kucing tu..Sedang tido lena..
Tapi kak mata dia tu macam pelik lah..
Teman piii ziarah Che Tong,nampak mata dia berair dan bertahi mata.Kesan luka bertambah parah.Pipi bengkak macam dulu.
Teman tak tahu nak kata apa...

Ubat ada lagi?tanya teman..Ubat hilang kak...kata gadis jelita berbedak sakan tu.Dia hilangkan sambil dia menunjuk ke arah BF dia kot..
Lelaki tu gelak je..
Dalam hati teman..tak amanah!

Bawa klinik,doktor pun rasa kecewa.Doktor kata kucing kena kurung,kena jaga betul2.kalau benar mahu tolong..
Malu dengar kata2 doktor tu.
Teman kecewa,sebab tiada kesungguhan.Ingat duit ubat tu percuma ke?

Doktor tanya lagi,,bagaimana?jika ingin membantu kena betul2,sakit ni lambat baik,kalau ubat makan main2,tak ada…

MANAGEMENT & SCIENCE UNIVERSITI

DARI PENGALAMAN SENDIRI

Anak teman bukan luar biasa,tapi biasa2 sahaja.
Lepas SPM,keputusan dia....ehmm...okaylah..keputusan kebanyakan orang mampu miliki.
Lepas SPM,teman minta dia buat keputusan samada nak sambung belajar atau nak bekerja.Almaklum,masa sekolah hari2 nak keluar berkeje,tak sabar nak berhenti sekolah!bila dah habis belajar,dah tak pakai uniform baju putih seluo hijau.Lain pula bicaranya.

Mula2 teman nak hantar dia dekat2 rumah je tapi...bila fikir kehidupan dia tetap sama,jumpa kawan yang sama,teman usahakan juga dia ke universiti tepi lebuhraya yang tersergam indah.Ikutkan kemampuan memang tipis,tapi demi dia,kami bergolok bergadai menghantar dia ke sana.Itu pun masih kata kami tak sayang anak...
Alahai......anak2 bertuah tak akan pernah faham hati naluri ibubapa.
Pada mereka ibubapa penghalang kepada kebebasan hidup remaja.

Untuk memohon kat U gah ni,tak susah...Asal mampu,anda boleh sahaja,bergantung pada keputusan.
Anak teman tak tau nak kemana....
Cita2 pun tak a…