BENGKEL HAID

BENGKEL YANG BAIK UNTUK ANAK DARA SUNTI

Teman daftar anak dara kecik tu,dia kata saya dah tahu lah ibu!
Teman kata pergi juga!
Anak dara teman panjang muncung...saya dah tahu,ustazah dah ajar....rungutnya lahan.
Teman kata tak kisah!pergi juga!
Ibu niiiii....bentaknya lahan..

Antara sebab mengapa dia WAJIB di hantar ke situ.
1-Walaupun dia kata tahu,tapi tak menyeluruh.(Saya dah tahu lah ibu,ustazah dah ajar katanya).
2-Lebih detail dan terperinci.
3-Teman tak mampu nak ajar sebab orang tua,dah malas nak cakap banyak2.
4-Tambah ilmu yang ada.
5-Bengkel tu ajar banyak tentang haid,mandi wajib dan penjagaan diri.
dan nombor enam.....anak2 ni,kalau kite yang cakap depa tak faham!kalau cikgu atau ustazah yang cakap,yang pesan...semua di guna pakai!
Selalu macam tu....kite ajar tak masuk dek akal,bila cikgu atau ustazah yang ajar..semuanya betul belaka.
Teman bukan marah...itulah hakikatnya...
Anak2 teman lebih mendengar pesan cikgu dari teman.
Mungkin sebab teman bukan cikgu.....

Balik dari bengkel...ada perubahan....
Senyap2 dah rajin pakai deodorant.Teman pesan..haram tak di buatnya!Pakailah dik,nanti badan bau busuk.
Senyap2 pakai coli,selalu pakai singlet je...
Bila kite tanya...kenapa tak pakai coli tu...
Jawapnya tak selesa...rimas!
Diam2 dah pandai sikat rambut,selalu...guna tangan pun boleh....

Sebelum tu teman ada tanya dengan seorang kawan..
Tak hantar anak awak ke Bengkel haid tu?
Dia ni selalu sibuk,teman tak tahu apa yang dia sibukkan.....
Bila di tanya...anak saya 5 kak,terkangkang terkiap saya uruskan anak sorang2,suami saya sibuk,kuat keje bla,bla,bla...
Teman tanya lagi..kamu tak baca dalam whatsApp group tu?
Mana sempat kak....saya sibuk!
Itulah sahabat teman...sibuk mengalahkan Najib dan Rosmah!
Kebetulan anak dia sama usia dengan anak daraku itu,teman ajak le dia hantar sama..
Bukan apa....kesian,mak sibuk sangat.Takut nanti anak dia dewasa sendiri.
Saya nak hantarlah kak,anak saya tu pengotor!malas bla.bla,bla...
Pendek kata....1001 macam masalah!
Teman gelak je...dalam hati budak2,apa yang kite fikir mereka boleh buat,kite pun sama juga dulu...Huru hara!mujur le gi sekolah agama.Kalau tidak jadi Madonna le gamaknya.

Teman dah tua,orang tua dah malas nak cakap banyak2.Tambah2 lagi anak teman ni suka loyar buruk.
Silap2 teman pening kepala...
Orang kata satu dia jawap dua,kite cakap 10 perkataan dia balas 50 perkataan!
Serabut weh!

Dalam perjalanan balik,teman tanya...
Ustazah ajar apa?
Dia jawap pendek je...
RAHSIA!

Boleh gitu?

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

KAHWIN LAGI