BILA PASANGAN CURANG

JARANG ORANG AKAN BERTENANG

Sejak dua menjak,ramai pasangan kat mukabumi ni curang.Tak kire le artis vvip atau orang biasa.
Dah jadi trend,dan jadi biasa sampai kite tak pelik lagi.
Curang wujud sejak dulu lagi...
lelaki atau perempuan sama aje.Selagi ada keinginan,di situ ada jalan.

Kalau dulu,kes2 macam ni agak tersembunyi.Orang dulu buat dosa belakang2 tak depan.Orang dulu buat dosa sembunyi2,takut orang tahu walaupun hakikatnya....ALLAH maha mengetahuinya.
Masalahnya...orang buat dosa,biasanya tak ingat ALLAH.Buat dulu baru taubat.

Teman ramai kawan2 yang curang,ada yang ikut bekas BF ke Genting Higland.Tempat sejuk untuk memadu kasih.Seminggu ghaib!suami tak dapat kesan...
Anak2 apatah lagi!tau2 seminggu mama hilang ikut BF lama...

Ada yang curang bila rasa diri terabai dek bini yang sibuk mengurus rumah tangga.
Ada yang bosan sebab kat rumah tak ada keje...
Semua siap sedia sampai dok rumah mati akal.Anak2 orang jaga,masak memasak serah pada emak sendiri.Kebetulan emak tu segar lagi..Boleh lah membuli.

Curang terlalu luas maknanya.Curang perkataan yang sempoiii tapi dalam maknanya.Senang kata makan dalam wehh!
Tengah bahagia...tetiba pasangan curang!Semua hancur berantakan.
Anak beterabur,rumah tak terurus,kerja terabai...paling haru kalau semua sekali hilang!
Gagallah jawapnya.

Ada orang curang terang2,umo dah lanjut nak cari cinta baru,sudahnya...daripada hidup senang lenang,laaa ni kerja susun baju kat butik,baru tau langit tinggi rendah.Nak salahkan siapa?elok2 duduk rumah besar,sekarang duduk rumah kecik.Elok2...ke hulu ke hilir naik keretan mewah,laaa ni naik UBER...
Salah siapa?
Salah diri sendiri.Ikut hati ikut perasaan...
Laaa ni...kahwin anak pun tak boleh datang,bekas suami kata...sebaik nampak kelibat dia,saya akan tinggalkan majlis ni!
Jadi suka tak suka...anak2 akur...mama tak boleh datang,mama duduk diam2 kat hotel,nanti kami datang.
Siapa salah?
Kecurangan yang salah....Dek curang dia hilang semua.
Kalau dulu teman nampak dia cantik,hebat!sana sini bunyi segala macam loceng...Kceng,kceng,kceng....
Sekarang dah sunyi...semua emas intan belian dah terjual.Beg2 mewah dah di lelong dek sempitnya hidup.
Salah siapa?
Kecurangan yang salah kan?
Siapa suruh curang?

Halloooo...ada kecurangan bawa tuah.Ada yang bawa bahagia....
Komen teman...untung sabut timbul,untung baru tenggelam...
Hanya ALLAH je yang maha mengetahuinya.
Ada hikmah di sebalik kejadian..

Teman ingat pesan mak mertua...hutang banyak tak mengapa,asalkan masing2 setia.Maksudnya tak curang.
Dahlah hutang banyak!curang pulak!
Berkat nasihat mak,kami masih setia bersama....
Walaupun hutang keliling pinggang,kami tempuh bersama...
Yang pasti jangan curang.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK