RABIES:MUSIMNYA TELAH DATANG

BALA ALLAH UNTUK KITE SEMUA..

Dek kerana Rabies,teman takut2 nak keluarkan kucing2 bebas di luar rumah.
Dek kerana Rabies,teman bimbang kucing2 akan terjangkit penyakit anjing gila yang meluas sekarang.
Dek kerana Rabies,kucing2 teman termenung di kejauhan memandang keluar tingkap.

Biasanya....hari minggu teman akan keluarkan meow bebas,keluar masuk rumah ikut suka.
Bila Rabies meluas..seriau juga nak bebaskan kucing2 tu melata di luar rumah.

Apa tu Rabies?
Pada fahaman teman,Rabies tu sakit anjing gila,biasa anjing je yang kena.Laaa ni..kucing pun tak mustahil jadi pembawa.
Maka sebab tu...
Tom,Lucky dan Orkid terpaksa dok melepak dalam rumah.
tak payah lah gatal2 nak keluar kucing oooooi!kalau dah sakit nanti,siapa susah?
Mama juga....

Tanda2...
kucing yang lembut jadi garang,yang garang bertambah garang.Keluar buih,lumpuh dan akhirnya mati.
Langkah selamat simpan dalam kandang dan hantar Klinik Haiwan.
Jangan nak memandai mandai jadi Doktor takut kite pun sama2 JALAN DAHHHH!




Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH