PERKAHWINAN PELIK

TAPI...SEBAGAI MUSLIMIN YANG BAIK,TEMAN PERCAYA KADA DAN KADAR
DARI ALLAH....



Semuga kekal hingga akhir hayat.....
Tu je yang mampu diucapkan....
Nak marah,bukan hak kite...
Nak bebel,bukan anak kite...
Yang bersarang dalam kepala otak ni,hanyalah...1001 soalan tak terjawap.

Pelik dengan gelagat orang zaman sekarang,citarasa berbeza.kalau dulu,orang muda kahwin orang muda dan tua cari sepadan usia.
Sekarang ni....lain macam pulak!
Budak perempuan 16thn kahwin orang tua...tua normal.Banyak berlaku.
Budak lelaki 16thn kahwin orang tua 70thn!tu sebenarnya luar biasa.Jarang berlaku,kalau ada pun...jarang...jarang.....

Selalunya lelaki macam ni ada sikit masalah personaliti.Mungkin ada masalah citarasa.
Yalah kan.....orang lelaki selalunya kan suka wanita seksi,wanita muda..yang ni,lain macam pulak perasaan hatinya.
Seorang nenek tua..yang lebih tua dari emak dia mungkin..jadi intipannya.
Bertungkus lumus berusaha untuk menikahinya.Terang2 kata...kalau tak dapat menikah,mereka akan bunuh diri.kegilaan apakah ini?

Sana sini orang wawancara mereka...
Macam mana boleh jatuh cinta,macam mana boleh itu ini...
Sampaikan soalan malam pertama pun di aju pada mereka.Pada teman...ini sudah melampau!mentang2 mereka lurus bendul.Sampai ke situ akal wartawan nak tanya...
Walhal....soalan paling sensitif!
OMG!!!!gila dah orang zaman ni....
Terlalu terbuka sampaikan....tak sedar...kite dah melampau batas tata susila manusia.

Hari2....cerita mereka lalu kat wall FB teman...
Selamat angkut isteri gi solat jumaat,Selamat kunci rumah takut isteri mengurat orang lain...
Bla bla bla....
macam2!
Yang pasti.....semua tu bukan reality hidup sebenar..
Itu semua hanyalah sandiwara hidup yang dalam sedar melekakan semua.
Sekian....
Semuga mereka kekal hingga akhir hayat...

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH