KUIH RAYA

KADANG2 SEDAP KADANG2 MACAM......PUIIIIII!

Teman beli kuih dari dari seorang kawan..
Biasa buatannya sedap2 belaka.Tapi kali ini...
huru hara!
Lembab dan comot.

Sahabat kata kuih tart memang macam ni....nak rapuh sangat kan?
Teman jawap memang nak rapuh,tapi tak le sampai comot balang macam ni,inti pun tak kemas,ada yang tertenggek macam puting tetek mak cik Joyah je..
Ada yang leper dan lebar ada yang kecil tapi tebal seinci.

Sahabat kata tak pe lah...asalkan ada rasa,dah patut syukur.
Teman akui,rasanya okay,ada masam,ada manis ada masin.3 rasa di adun sekali.
Cuma tu lah...hati tak berapa gembira.Teman order banyak,mujur dah sedekah awal kat adik2 beradik.kalau tidak....mahu cendewan dalam gobok.

Musim raya,semua orang buat keje cepat nak siap.
Order bersusun,takut tak sempat siap,pelanggan bising nanti.
Akhirnya.....kuih tak kemas,tak garing..
Akhirnya....pelanggan merungut juga,akhirnya...tahun depan tobat lahom tak order lagi.
Tu je yang boleh di buat....nak komplen banyak,kawan2 je yang niaga,tak komplen.....kawan2 tu yang rugi.
Jalan terbaik,doa semuga kawan tu sedar,kuih dia tak sedap ini tahun.

Setiap tahun,teman beli kuih kat ruang legar KLCC.Selalunya teman datang awal,pilihan banyak sekali.
Tahun ni,teman terlewat,teman datang petang raya...Pilihan dah tak banyak.Tinggal berbaki sejenis dua je...
Dek tak ada pilihan,teman beli juga..orang kata jangan tidak...
Sedap tak kuih2 ni?tanya teman kat anak dara 2 orang tu..
Sedap Puan...
Teman pun beli hampir RM200.00..
Sampai rumah,teman makan,teman rasa macam nak pengsan!
Rasanya HANCUR!tak agak2 orang menakuk di air yang keruh.Nak kaya sekali pun...pastikan anda tak kena maki!
Pastikan pelanggan anda senang hati..
Sebab...
Tahun hadapan kan raya lagi..
Boleh le kami beli belah kat gerai anda.

Dah jadi gini....maaflah....jangan harap teman maii lagi..
Cukup cukup sudah...

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH