BILA KAWAN GILA,KITE PUN SAMA JADI GILA

SEBAIKNYA....BLAH JE!

Teman ada seorang kawan.Perangai dia tak boleh BLAH!
Ramai kawan2 tak sanggup dengan dia,cara cakap dia serba TINGGI MELANGIT!
Kawan2 selalu kata...kau rajin layan...kalau kiteorang bolayanlah!
Teman bukan rajin melayan,tapi saja2 je buat teman minum pagi.

Dia serba betul,serba sempurna...
Kawan2 kata..ekleh...cakap je tu,entah2 bohong!
Teman tak berani nak jatuhkan hukum,pada teman..dia cakap apa sekali pun!teman masuk kiri keluar kanan je...
Nak percaya tu ...susah sikitlah.
Kalau memuji anak,beriya iya...macam le dia seorang je ada anak.
Anak dapat A dalam seni lukis pun dia kata dapat belajar kat UTP.Walhal bukan senang nak masuk pusat pengajian tinggi tu.Setakat SATU je A mana maunya..
Kawan kata...dia tu sembang je..u percaya temberang dia tu?
Teman tak caya,tapi...dah itu yang dia kata..lantak piii le...

Dia kata anak dia dapat UM,teman terkejut tahap gillla!dapat hanya 1A boleh masuk UM ke?
Kawan kata...gila ke dia tu?
Pendek kata....sah2 memang kaki sembang.Tin kosong.
Kawan2 selalu tanya...tahan u dengan dia kan?
Teman serba salah,nak kata tahan tak juga,ada masa nak muntah juga.Tapi...tulah,nak gaduh senang je,nak baik yang susah.

Semalam....dia buat perkara yang benar2 menjengkelkan.
Teman ada share satu video gaya solekan 3D yang cantik.Teman cuma nak dia tengok hasil kerja orang tu.Almaklum dia MUA terkenal dalam Malaysia...(ya tak ya..caya je le...)
Dia jawap akak nak buat ke?nak minum pagi dengan gaya macam tu?
Teman jawap tak lah...
Dia sambung lagi....hasil kerja ni saya tak buat,lain kali kalau tak tahu jangan komen bla,bla,bla...
Bagi teman komen balas dia tu tak kene hujung pangkal status yang teman kongsi tu.Pada teman....dia benar2 tak sihat.Komen dia tu betul2 buat teman kecewa.
Tak ada angin tak ada ribut,terus bom orang macam tu je...
Kurang ajar!
Dia menulis lagi...masyarakat Malaysia memang bermasalah,kalau solek tak cantik,terus viral satu dunia lepas tu muka sendiri tak cantik,lain kali sebelum komen belajar dulu APA ITU MAKEUP!
Bla bla bla.....
Tertanya juga dalam hati...aku buat salah ke?aku cuma share video tu je...

Kawan kata layan lagi......
Teman sekadar jadikan teman untuk minum pagi je..
Teman tak terfikir pun nak jadikan teman paling akrab dalam hidup ni...
Sekadar macam 2 tu je...

Lagak dia macam tau semua!sebutlah apa pun...
Dia akan cerita panjang lebar.Tak pernah nak kalah.
Bidang suami pun dia boleh ulas,sampaikan suami orang pun dia akan ulas sama....
Pesan dengan suami akak,kerja kena macam tu macam ni..Pesan dengan suami akak,zaman sekarang,kalau berbogel boleh dapat duit kite kena buat kak!
GILA!
Pesanan tu ikhlas  untuk suami teman..maknanya untuk hidup kite kena buat apa sahaja!
Spontan teman jawap..tak lah,suami akak tak macam tu.Dia bukan jenis sanggup bogel untuk duit,dia sanggup tak ada duit daripada berbogel.Suami akak tak macam suami awak,boleh buat apa je..
Dia pesan lagi...kite kena ubah kak...kena keluar dari kepompong.Bla.bla.bla..
Teman jawap...suami akak tak suka awak ajar ,suami akak dah 54thn dan dia rasa awak tak layak nak nasihat dia...ilmu awak tu tak sesuai untuk dia.
Dia dah kerja puluhan tahun,dia dah buat projek berjuta juta!Jadi...dia tak suka awak memandai2 ajar dia...
Jawapan spontan teman kat dia..
Suami tak tahu apa2 pun...teman yang memandai mandai tolong jawapkan.
Lepas tu...dia tanya pulak!kenapa akak citer dengan suami akak?
Teman jawap awak pesan suruh beritahu kan?akak sampaikan lah...
Dia jawap akak niiiiii....
Dalam hati....marah pulak?sebelum ni kau berapi2 dok ngajor laki aku!buat itu buat ini...

Pendek kata kawan yang seorang ni benar2 menguji kesabaran hati teman..
Kalau ikut marah,dah lama teman mandikan dia dengan teh tarik.Teman cilikan dengan potongan cili padi yang selalu dia mintak untuk memedaskan mulut dia yang sedia pedas tu.
Kata2 dia,cara dia....benar2 buat kite penat....
Penat menahan hati,penat menahan jiwa yang parah.

Kite boleh bertegang urat,tapi...untuk apa?
Sekadar nak didik dia jadi orang sopan...hentikan lah..
Ada je jawapnya...
Saya bukan tak tahu agama kak,saya dapat biasiswa sekolah agama kot?Agama saya tinggi!agama saya bla,bla,bla..
Bukan calang2 orang boleh dok borak dengan dia...
Dalam ramai2 kire teman paling kebal telinga mendengar celotehnya.

Semuga dia sedar,dunia ni hanya sandiwara..dan dia salah satu pelakon yang di hantar kepada teman untuk menguji iman di dada....

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK