KAHWIN LAGI

SAMADA SUKA ATAU TIDAK....LELAKI TETAP TERUSKAN,WALAUPUN TAHU ADA HATI YANG MERINTIH.

Minggu lalu,dia msg teman...
kak...suami kite nak kahwin lagi..
Gitu je ayat dia....tergaman juga,terkedu hati...
Tabahnya dia..

Dalam msg tu juga,dia minta teman sokong dia...bantu promote baju dia,kuih dia...
Keadaan seperti biasa...
Dalam hati tabahnya dia...

Dua tiga hari kemudian...teman ke kedai,teman jumpa dia...dia peluk erat teman....
Apa yang mampu teman kata hanya sabarlah....
Dia kata...suami kite nak kahwin dengan orang siam sana,bukan islam...
Dia kata lagi...suami kite dah kemaruk kak...siang malam minta izin nak kahwin.
Kite buntu kak.....
Hati kite sedih sesangat...
Dia tetap sama...tiada setitik air mata mengalir...
Dalam hati tabahnya dia..

Seminggu berlalu...
Malam tadi,dia call....kak,kite izinkan suami kite menikah lagi.Akak doakan kite kuat tau..
Teman hanya mampu mengiyakan apa yang dia kata...Tak tahu nak kata apa..
Kak...kite sedih,kite tak mampu nak kata apa,24jam dia berborak di phone,depan kite depan anak2.Kite sedih,kite tak mampu nak tahan lagi..
Selepas tu,teman dengar suara tangisnya kuat,seolah olah sudah putus asa.
Kite akan uruskan semuanya.Kite akan islamkan dia lepas raya dan selepas tu menikah.
Kite akan bawa anak2 menyaksikan pernikahan mereka,kite tak mahu anak benci dia,kite tak mahu anak2 jauhkan diri.Kite tak mahu dia berdosa,kite tak mahu dia terpesong akidah.
Untuk pengetahuan...suaminya mualaf,kahwin dengan dia baru suami dia jadi islam.

Dari luaran...suami dia macam  lelaki lain juga...baik,peramah dan menjaga dia serta keluarga sebaik mungkin.
Dia kuat kerja...Jual baju,jual kuih muih,jual segala bagai bende.
Dalam tangis tu dia kata....orang mesti salahkan saya sebab kerja kuat sangat.Sampai terabai suami.Saya tolong dia kak...
Saya tolong cari duit untuk keluarga.
Salah ke kite?

Seperti biasa....semua orang tahu,lelaki memang pentingkan diri.Susah sama2 tapi senang  dia seorang.
Seperti biasa...sekali lelaki kata nak kahwin,itu juga yang akhirnya dia dapat walaupun rumahtangga berantakkan.
Dalam hati lelaki tiada simpati,tiada belas....
Sekali hati dia terpaut dengan wanita lain...semua kemanisan berumahtangga hilang begitu je...

Sepanjang perbualan tu,dia menangis puas2..
Dia kata...kite dah tak tahan,kite cuba sukakan hati suami...
Dia fikir kite rela,tapi dia tak tahu kite derita...
Kite sayangkan dia,kite tak mahu dia pergi begitu je...
Kite terpaksa buat semua ni sebab kite tak mahu berdosa kak....
SubhanaALLAH!terlalu baik awak....sanggup buat semua tu semata sayang akidah suami,sayang suami dan sayang keluarga.
Semuga ALLAH menolong kamu wahai kawan...
Semuga ALLAH permudahkan semua urusan awak dan keluarga.

Bersabar lah....
Tak kire siapa yang silap,ujian ni cukup besar untuk awak.
Bertahanlah....
Kami sentiasa ada untuk kamu...
walaupun tak banyak membantu,tapi kami sedia mendengar rintihan kamu untuk menredakan perasaan.
Teruslah berjuang untuk mencari kebahagian wahai kawan...

Yang pasti.... dia wanita hebat.tiada perkataan keji dia keluarkan khas untuk suami..
yang ada hanyalah....pujian dan harapan mengunung tinggi agar suami bahagia.

Comments

Popular posts from this blog

SUMBANG MAHRAM 2

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH