SALAM RAMADHAN 2017

BUAT SEMUA RAKAN TAULAN

Seperti biasa..
Selamat menyambut ramadhan...
Tahun ni macam tahun2 lalu,cuma agak hambar sikit.
Kalau dahulu kala....2 bulan sebelum teman dah tempah baju,tempah langsir...Tapi....tidak tahun ni,2017...sangat memeritkan.
Syukur Malaysia masih aman...
Walaupun gawat,teman dan semua orang masih mampu beli makanan.
Sebab tu...kite semua masih bertenang.
Pak Menteri masih mampu mencanang kebaikan walaupun indah khabar dari rupa.

Seperti biasa...
Sambutan ala kadar..
Anak2 tertanya tanya...tak ada baju ke?
Teman jawap gawat!
Anak2 besar yang pandai melawa bertanya hari2!tak ada baju baru ke bu?
Teman jawap tak ada,pakai baju2 yang ada...
Dengan muka kecewa,dia berlalu...
Alahai...anak2..gawat...tak payah lah berbaju baru tapi hati gundah gulana.

Pandang suami,pandang masa depan....syukur ALLAH masih beri kite makan.Walaupun tak berbaju baru,tapi kite masih kenyang.Kite masih selesa...dirumah berbumbung genting.
Bersyukurlah....

Sana sini rakan taulan mengeluh...
Semua mencurah rasa....gawat kali ni benar2 menghimpit perasaan.
Teman tak mampu nak tolong,tak mampu nak kongsi pendapatan...
Sebab teman pun gawat!
Dengan kos sara hidup yang tinggi..
Teman hanya mampu mendengar....
Terkenang Pak Menteri Ahmad Maslan kata...dengan GST harga barangan akan turun.
Entahlah Pak Menteri...anda meneraju negara...
Kegawatan ni sebenarnya petanda...otak anda semua dah tak berdaya saing.Sila2lah turun untuk beri ruang muka2 baru pula bekerja.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK