ORANG CINA BAWA ANJING MAKAN MCD

TERSALAH SUKA NAMANYA..

Isu lama...
Dah ulang2 kali berlaku..
Bawa anjing gi Tesco,bawa anjing makan makan...
Semua tu orang Cina dah selalu buat...
Mungkin mereka lupa atau pura2 lupa.Hanya ALLAH yang tahu.

Untuk pengetahuan semua...orang islam di larang memegang anjing kecuali dalam saat di perlukan.Sebagai contoh ada seorang anjing jatuh longkang.Tiada siapa yang ada kecuali orang islam.Dia wajib membantu dengan apa cara sekalipun sebab anjing tu dalam kecemasan.
Dia kena pastikan anjing tu selamat.
Caranya...Jika ada masa,cari alas tangan...contohnya plastik atau kain untuk alas tangan.Jika tiada benda2 macam tu...dia di bolehkan untuk pegang terus!
Asalkan anjing tu selamat dan tak mati.
Selepas tu dia perlu samak dan masalah selesai.
Jika anjing tu dalam keadaan kering dan tangan orang islam tu juga kering...tiada masalah,tidak perlu di samak tangan orang islam tu.
Islam cukup ringkas..
Tiada masalah yang tak boleh diselesaikan.

Untuk pengetahuan kawan2 cina...pegang anjing lebih ringan hukumnya daripada pegang lelaki bukan mahram.
Pegang anjing lepas tu samak...masalah habis.
Pegang lelaki.....sampai mati urusan tak habia...Dosa tetap melekat padu kat tangan tu.
Hanya dengan izin ALLAH kite perolehi keampunannya...
Jika tak...masuk neraka 70thn!

Tapi...
Sebagai rakan taulan...
Orang cina kena faham....kena peka....keadaan keliling.Kami tak boleh sengaja memegang atau menyentuh anjing2 tu..ALLAH kami larang.
Bila ALLAH larang,kami sebagai umat islam kena ikut peraturan agama.
Sebagai contoh emak kite melarang kite buat sesuatu...mesti ada sebab kan?
Bayangkan kalau kite degil,kite buat juga apa yang emak kite larang?
Emak kite mesti marah kan?
Macam tu juga TUHAN kami....dia larang,kami buat juga...
Agak2 apa yang kami akan dapat?
Mestilah kemurkaan darinya.

Sebab tu....hormatilah sikit,kami bukan nak duit kamu,kami bukan cemburu tengok anjing kamu...
Cuma kami tak boleh pegang,tak boleh sentuh sesuka hati..
Ada sahabat kata...ada orang melayu pelihara anjing?
Jawapan mudah je...dia tak tau islam,dia tak ada ilmu agama islam..dia tak faham,dia jahil,dia melawan tuhan....
Tulah jawapannya...
Tapi tak mengapa.....kami sebagai orang islam kena doakan agar TUHAN kami beri dia hidayah.
Semuga satu hari nanti dia kembali pada penciptnya dalam keadaan bertaubat.

Kawan2 cina kena belajar sikit hal orang islam untuk mudahkan pergaulan.
Jika anda sengaja,sah2lah anda memang celaka!
Sengaja cari nahas!
Tu je...nak pesan...


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK