INDIA DAN TAR

BERPISAH TIADA...

Ting Tonggggg
Ting tonggggg..
Teman turun selak langsir,nampak seorang lelaki India depan pintu pagar.Teman biar je..
Teman nak dia pergi sendiri tanpa di suruh.
Malangnya...Ting Tonggg...Ting Tongggg...
Nampak gayanya dia tak mahu pergi selagi tuan rumah tak jenggah muka.

Ya ada apa?teman bertanya..
Akak...saya ada tar lebih,bikin jalan sebelah.Esok ini jalan juga tar,Kakak kena buat ,kalau tidak nanti tara cantik.
Teman dah masak,bab tar2 bagai...Teman jawap tak nak lah...
Dia tak putus asa,dia cakap lagi...
Tara mahal kak,murah2 kire..
Teman jawap,tak nak lah!malangnya dia masih terjegat depan pintu pagar..teman dapat idea...
Majikan tiada di rumah,saya  pekerja saja..
Spontan keluar slange Indon.Spontan tu juga teman rela jadi amah di rumah sendiri.
Dia kata...akak jangan tipu saya lah..sambil ketawa..
Teman tak jawap,teman buat muka serius.Teman tak mahu berurusan dengan dia..
Pada teman...pembuat tar ni banyak yang tipu.
Bukan murah,tapi mahal!
Dah selalu kena tipu,walhal...tar depan rumah tu pun dia yang buat.
Tapi dia lupa.....

Teman ulang lagi,majikan saya masih di luar,saya enggak ada wangnya..
Dia gelak,teman rasa dia tahu teman memang menipu.
Tapi dek kecekalan hati...
Akhirnya dia berlalu pergi..

Sampai hari ini,tiada baik pulih jalan depan rumah,tiada juga baik pulih jalan belakang rumah.
Nampak?
Pembuat tar memang suka menipu..
TITIK..

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK