WATSON NYAMBEK

MARAH NAMA BAPA DI MAIN2KAN...

Ada orang kata Watson tak sporting..
Perkara kecik kot????
Tu kata kite,kata Watson lain pula.

Sahabat kata apa yang berlaku?
Teman jawap kenal Watson Nyambek?pemegang rekod kebangsaan acara 100m?
Sahabat tanya lagi budak sabah ke Serawak tu?
Teman jawap ya...tapi sekarang dah sunyi tak tahu apa dah jadi kat dia.
Sahabat tanya lagi apa kes?I sibuk lah sikit tak sempat baca paper atau FB.
Teman pun cerita....
Ada satu rancangan TV swasta,rancangan lawak kot?dah kutuk nampak bapak dia,masa sebut nama Nyambek tu sengaja pula pengacara tu ekor2kan embek tu..
Bunyi macam kambing.Kebetulan Si Watson pun tonton rancangan tu.Marah lah dia.
Sahabat kata..patut pun,sape pun marah nama bapa orang olok2kan.Patut saman,kalau tak saman takut makin beso kepala orang tu.
Teman angguk..
Dulu2 teman pernah bergaduh dengan kawan2 nakal.Patut ke dia kutuk nama abah teman Ayob Tulankang!Ayob Tulakang!terjerit2 macam orang sewel.
Apalagi?
Naik hantu juga le teman..bertahun2 tak tegur.Sampailah beberapa tahun kebelakangan ni.Tu pun sebab teman dah tua,malas nak gaduh2 lagi.

Kalau ingatkan marah,sampai mati teman tak maafkan.Biar dia rasa akibat mengejek bapak orang,biar dia kena sebat dengan malaikat  atas perbuatannya.Dalam hati selalu kata macam tu...
Bila dah belajar2 kelas agama,baru le teman sedar...
Tak guna kite melenggahkan urusan orang,kelak kite pun sama kena cari dia..Dan secara tak langsung urusan kite pun tergendala dek marah kite tu.
Maka...teman maafkan lah dia...
Biar ALLAH balaskan untuk teman.

Balik pada Watson,wajarlah awak saman mamat tu.Bukan apa...untuk ingatan di masa hadapan.Jangan suka2 melawak nama bapak orang,kalau nak melawak,sebutlah nama bapak sendiri dan lawak puas puas...
Harap tak tiada pihak yang mengaitkan dengan politik ya...
Almaklum.....politik kite kan macam tu..
Salah orang lain buat ,tak pasal2....pembangkang nama naik.
Matanglah....
Ini urusan Watson bukan masalah rakyat Malaysia.

Teringat cerita P Ramlee..
Ini kepala bapak aku,ini kepala bapak kau
Siapa berani....PIJAKLAH!
Ada berani?

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK