JIRAN TEMAN KAHWIN LAGI

KALI INI PEREMPUAN VIETNAM JADI PILIHAN.

Sebelum ni,gadis Malaysia,cantik berseri.Mula2 teman pindah dok berjiran...mereka baru je sign kontrak.Bila dapat anak satu...
Selalu juga dengar riuh rendah mereka bergaduh.
tapi...suami isteri bergaduh tu normal,yang tak pernah gaduh tu yang pelik bin ajaib.

Hampir 10thn perkahwinan mereka..
Akhirnya dengar2 mereka berpisah.Tup2 ...
keluar seorang perempuan menjemur kain,membasuh hadapan rumah.
Bila tanya jiran depan...
U tatak kah?...itu olang sulah kawin sama olang Vietnam maaa....
Teman tercopong mulut,itu bini lama mana?
Dia kata...itu olang sulah kelua maa,diaorang sulah bagi2 samalata itu wang,baru itu mini keluaa lumah,itu mini manyak pandai maa...
Teman terngangga mulut...ooo..tu macam kah?saya tak tahu...
Dia kata..mestilah u tatak tahu,dia kalau malah2,diaolang cakap cina maa...itu pasat u tatak faham.
Terasa terhinalah pulak,bila tak tahu bahasa lain.
Dia sambung lagi..itu mini manyak pandai loo,dia sulah minta macam2 dia pigi kahwin dengan tokey besat oooo...Sikalang sulah kaya laya ooo..
Teringat isteri yang di maksudkan...kurus,biasa biasa je...Tapi pandai cari laki baru.
Tahniah tahniah...

Berumahtangga bak main judi,ikut nasib..
Kalau nasib baik menang akhirnya...nasib tak baik...merana badan.
Bila ingatkan dari awal perkahwinan mereka...Punca utama ialah suami tu suka cari cinta baru.Pantang lepa,pasti ada je wanita keluar masuk rumah.
Bila isteri tanya...mulalah tunjuk garang,terjerit jerit konon tak salah.walhal....jiran tetangga melihat.Jika tak teman yang beritahu,pasti jiran2 yang lain.Besar kemungkinan tu...

Sayangnya....gadis luar jadi pilihan..Banyak berlaku,beberapa lepas tu,isteri balik negeri tak tinggal pesan.Ada yang tinggal anak2 gitu je..
Berposah lah si suami mencari pengasuh.Apa nak buat,isteri dah lari.
Sahabat tanya...diaorang tak bawa ke budak2 tu?
Teman simpulkan mudah je...orang Vietnam bukan kaya raya..Diaorang pun susah,kalau dia angkut budak2 tu sape pulak yang nak bela?
Jalan mudah...tinggal je,pandai le si suami kendalikan hidup.
Nak marah tak boleh,isteri dah Fly jauh di awan biru.

Pada teman...nasib kau lah labu...
Esok lusa di tinggal isteri....jaga le anak tu sendiri ya...


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH