GROUP WHATSAPP

AKHIRNYA TEMAN TINGGALKAN SEMUA...

Teman jumpa diaorg dalam tahun 2011.
Satu satu kawan2 dapat di jejaki.Yang tak rapat jadi rapat,yang jauh jadi dekat.Yang dekat terus melekat.
Teman ngaku..teman tak ramai kawan,Antara sebab...teman sombong kot?pilih2 kawan..
Mungkin lah...

Kite tak dapat menilai diri sendiri,hanya orang lain yang dapat menilai kite.
Makanya...kenapa teman tak banyak kawan,teman sendiri tak ada jawapannya.
Hanya ALLAH yang tahu sebab musababnya.

Bila dah jumpa,teman cuba jadi peramah,cuba jadi kawan yang baik.
Tapi....malangnya...tak dapat juga.
Kesombongan teman dahulu jadi dendam kat hati kawan2 tanpa disedari.
Permasalahan tu jadi kutukan masa kini..
Dulu kau sombong!berlagak!mentang2 cantik...
NAMPAK?
Teman dah dapat jawapannya...
Cemburu,dengki dan irihati.Itu yang buat teman tak banyak kawan.
Lagi satu....teman tak sempat nak bersantai santai,bus sekolah datang lambat balik cepat.
Jadi...masa untuk berlibur amat mencemburui teman.

Tu dulu...sekarang teman dah okay,peramah dan baik hati.Di kalangan kawan2,teman di kenali sebagai Jabatan Kebajikan Masyarakat.
Setakat sakit pening kawan2,selai dua teman hulur juga...
Yang mana tak dapat duit pencen,temanlah tempat rujukan...
Pinjam dulu bayar kemudian..
Apa2 pun...selagi mampu,teman berilah juga.

Dalam ramai2 kawan,ada yang bermasalah.Menghasut kawan2 yang lain,memburuk kawan2 yang lain..
Sehingga pertemuan yang berharga tu jadi huru hara.
Satu group ada 2 puak,berlaga laga mengata bagai!
Kadang2 rasa menyampah juga.Kadang2 rasa macam budak tadika bergaduh.
Berbalas balas!
Yang rasa kaya macam Kak Mah pun ada...Yang perasan hensem pun ada...
Yang rasa diri muda pun ada....pendek kata semua ada.Macam astro lah pulak!

Paling teruk,bila cinta entah datang dari mana,berputik semula.Huru hara rumahtangga dek cinta zaman tua.
Tinggal anak tinggal isteri...semua jadi tak keruan.
Ada yang fitnah memfitnah....
Ada sanggup duakan suami...ada yang sanggup hantar bahan2 lucah pada pasangan berlainan jantina.
Entahlah...semua ni bukan dunia teman...
Teman tak kata teman baik bak malaikat,tapi...tak masuk akal semua ni.
Bukan budak2 lagi...dah tua kot?
Anak2 dah besar panjang,ada yang bercucu cucu...

Bila teman amati...semua ni lara dunia..
Selagi kite ada,kite nampak,selagi tulah...kisah ini tak sudah.
Dua tiga kali teman minta di keluarkan,tapi admin group pujuk tak setuju.
Teman keluar,mereka masukkan semula...
Lama2 teman biarkan diri dok dalam group yang teman sendiri tak sudi.Maaflah...seandainya ada yang membaca atau terbaca.....jujur kata...saya bukan kawan awak,sebab tu kite tak serasi bersama.
Teman cuba mesrkan diri malangnya tak menjadi...
Benar kata seorang kawan...kau sombong,bongkak,berlagak dan macam2 lagi..
Apakan daya....teman tak dapat sesuaikan diri...

Lepas teman enter exit group...teman rasa FUHHHH!legaaaaaa...
Dah tak nampak nama2 yang selama ini berpura2 baik ,walhal belakang ada saja tak kena.
Dah tak baca citer2 merepek depa...
Melalut entah apa2..
Dah tak nampak beribu2 angka bila bangun esok pagi..
Pendek kata...hidup dah aman,mata tak nampak hati tak berkata kata..
Pendek kata...dah tak ada apa2 yang berkaitan dengan teman...
Cerita2 dongeng merapu seharian,dah tak nampak di mata..
Fuhh!lega seleganya...
Kawan tanya....ko okay?
Aku?
Biasa je...
Tiada lebih baik dari ada....

Akhirnya....bye bye my friends...
Ada umur kite jumpa lagi...

Comments

Popular posts from this blog

SUMBANG MAHRAM 2

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK