ORANG KITE..

SEMEMANGNYA BERMASAALAH!

Lama dulu teman ada ke kedai tu,teman cari kendi air...
Puas cari merata tempat tapi tiada dalam simpanan kami.Terakhir teman ke kedai tu...
Ada kendi air atau bekas basuh tangan?
Anak dara kat situ jawap tak ada...kalau ada pun kat situlah.
Teman tengok arah muncung anak dara tu...
Kosong sekosongnya rak yang dia tunjukkan dengan muncung dia tu.
Teman sabar....
Teman bersangka baik...budak zaman sekarang kurang budi bahasa.

Siang tadi teman pergi lagi,kebetulan ada kawan order mug untuk hadiah ke kawan2nya.
Teman singgahlah dengan tujuan ..kalaulah ada, rezeki hari ini...tak payah pusing2 cari.
Teman cari satu satu...semua bercampur2,tak sama size dan bentuk.Teman tanya...mug kat sini je ke?
Anak dara kat situ jawap ya...kat situ je.
Teman tanya ada tak yang ni?sambil tunjuk mug kaler merah.
Dia jawap tak ada,kalau ada pun kat situ lah...
Sabar hati.....budak zaman sekarang kurang budi bahasa.
Teman tanya lagi ada kotak tak?
Anak dara tu jawap tak ada....
Teman sabar lagi....teman cari satu satu....jumpa 3 hantar ke kaunter.Teman bukan apa....sebelah tangan handbag,harapkan tangan sebelah.Takut jatuh teman hantar dulu 3 biji.Budak kat kaunter hanya pandang je...
Masih okay....tak ada masalah.
Teman pergi lagi nak cari lagi 3.Jumpa...teman pergi ke kaunter nak bayar...
Budak kat kaunter tu kata....akak nak beli ni?sambil tunjuk ke arah mug teman tu..
Teman jawap ya...
Budak tu kata lagi...kite tak ada surat khabar nak balut mug2 ni.
Teman tanya...kotak ada?
Dia jawap kotak pun tak ada..
Teman dah menyingga...teman kata usahalah!cari apa yang boleh di balut supaya tak pecah.
Budak tu masih di situ seolah2 tiada daya usaha nak selesaikan masalah.
Teman kata lagi...awak usahalah!
Budak tu masih di situ....
Sabar dah hilang.Hati dah panas sepanas cuaca di luar.Dengan keadaan kedai yang berabuk,tahap sabar dah sampai kepala.
Sebelum keluar teman spontan kata....
Bodohnya kedai ni!
Dalam hati...inilah kali terakhir aku jejak kaki ke kedai haprak ni!
Jangan harap aku datang lagi....
Sakit hati bukan kepalang!
Rasa nak bakar je kedai tu!
Grrrr....
Yang pasti.....inilah orang kite,tak suka kerja lebih2,tak ramah,tak berbudi bahasa...
paling menyakitkan hati...tunjuk dengan muncung je...

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH