LEMBAM..

KETEGORI OKU..

Ada sepasang remaja lembam,di kahwinkan dalam satu majlis gilang gemilang.
Majlis tu dah beberapa tahun berlalu..
Mereka hidup aman damai walaupun tak seperti pasangan suami isteri yang lain.

Pernah risik sang isteri...
Suami ada usik2 awak?
Si isteri jawap sambil tersenyum malu..
Tak ada.....dia nak kacau kite marah dia.
TAMAT.....
Setakat tu kite boleh faham..mereka tak normal,mereka tak sepatutnya kahwin.Tapi...dah jodoh sejak azali...
Kite hanya merancang,TUHAN yang menentukannya..

Orang bentah,tapi baiknya tetap ada..
Dia yang lembam,boleh juga merasa disayangi oleh suami.Walaupun tak normal..paling tidak ada juga komunikasi antara mereka.Ada juga teman borak sebelum tido.

Selepas menikah,isteri terus duduk rumah suami.
Walaupun lembam,suami masih mampu berkerja di kedai runcit hujung kampung.Dengan duit yang ada....hiduplah mereka aman damaiOpss!mereka tinggal bersama ibubapa suami.Dan kehidupan mereka macam adik dengan abang je...tak ada apa2 yang berlaku.
Si dara tetap dara dan si teruna tetap teruna tak bercuit!

Raya lalu....
Ibu mertua hilang RM500.00 ,wang yang di selit celah2 baju.
Katanya menantu yang curi.Menantu tak mengaku...tapi almaklum....OKU nak bela diri macam mana?Mesti semua tuduhan di telan hingga mati.
Kakak kepada isteri cuba terangkan...
Dia tak pandai,duit pun dia tak kenal...kalau dia ambil untuk apa?Setakat beli makanan kat pasar malam,mustahil penjual tak kenal dia.Janganlah tuduh dia....Kasihan dia...
Kes tutup macam tu...Mungkin salah faham...

Hujung tahun lalu..
Si isteri sakit.Dengar2 sakit saraf dan tak dapat sembuh seperti biasa.
Teman dengar berita dia melalu adik...Sejak tu,dia balik terus rumah keluarganya.
Duduk di jaga rapi oleh kedua ibubapanya.Tidur sebilik bersama ibu dan bapanya..
Betapa sayangnya ibubapa pada anak2...
Kesudahan hidup....merekalah tempat kite bermanja.

Minggu lalu...
Teman dengar dia kena strok...
belah mana teman tak pasti...
Teman dengar dari adik....bukan adik teman tu kepoh!tapi...dah orang cerita dia dengar lah....
sahabat kata kenapa u yang kecuh?
Teman jawap laaa...saya kenal budak tu,masa kecil2 menyenggeh je....
Sahabat gelak...patut le...

Semalam...
Nor nazak!
OMG!tak ada angin tak ada ribut..nazak terus!
Mudahnya urusan dia...
Pagi tadi....
Adik ipar mak usu dah meninggal...

Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un

Begitu mudah dia pergi...sakit sekejap dan terus meninggalkan kite semua.
Dia OKU..
Meninggal hari jumaat...
Dia anak syurga...kite ni yang tak tahu ke mana hala tuju.
Kakak teman kata...bersih muka dia,macam tidur...
Kecil je budak tu....kurus.
Teman tanya suami dia ada?
Kakak teman jawap entah,aku tak perasan suami dia tu...Ada kot?

Semuga kite juga akan di permudahkan segala urusan.
Semuga kite akan mati dalam Khusnul khotimah
Semuga kite juga akan dapat ke syurga bersama orang2 beriman..
Amiin...

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK