BOTOX

WANITA SEMAKIN BERANI TANPA FIKIR KESAN ZAHIR BATHIN

Botox..
Fatwa dah keluar....BOTOX HARAM.Tapi...tidak di ambil perihatin oleh penguna.
Akak dapat tahu dari mana?
Kadang2 teman malas nak ulas....zaman serba moden,kite boleh tahu jika kite ingin tahu.
Tapi...hati menolak untuk tahu...
Bila ada maklumat...was2?Google le..Banyak maklumat kite boleh dapat hanya dengan hujung jari je...
Akak mana tahu?
Itulah soalan yang teman dapat bila isu BOTOX di perkatakan.
Teman bukan le pandai sangat,tapi melalui pembacaan kite akan jadi pandai akhirnya....

Saya botox sikit kat dagu...kata seorang kawan
Teman jawap tahu....nampak keras dagu awak tu
BOTOX merangkap Susuk moden.Memasukkan sebarang cecair bagi tujuan kecantikan hukumnya HARAM.
Dia tak kekal kak...kata kawan tu mempertahankan pendapatnya.
Teman tak tahu nak jawap apa....kalau di lawan dia akan kata...kak,saya sekolah agama tinggi kak oiii.....
NAMPAK?
Macam mana nak berhujah kalau akhirnya kelayakan dia di katakan.Teman tak pasti samada betul atau bohong.
Bagi teman...sekali kite menegur,tugas kite sebagai kawan sebagai sesama islam dah selesai.
Dia engkar dialah yang akan bertanggungjawap nanti.

Petang tadi,teman singgah kat sebuah stesen minyak,masa turun sebelah kereta ada seorang perempuan muka putih kembang sana sini.
Muka orang berBOTOX kite boleh tahu..
Muka diaorang sepesen je...hidung,dagu,pipi dan seluruh muka akan nampak lain dari manusia biasa.
Sahabat kata pandai je..
Teman gelak je..,
Ramai artis Malaysia lelaki perempuan berBOTOX,bila di tanya...taklah,semulajadi....Semua nak kata kite awet muda tau!

Dari turun kereta tadi,dia dah konon2 kat teman...
Jeling2 sampai teman perasan..
Teman pandang dia sebab kepelikkan muka dia...
Dia rasa mungkin teman jeles kot?
Dia kerling2 teman....
Dalam hati...kau ingat kau lawa sangat ke?
Teman pandang dia,muka dia pelik seperti yang teman katakan lalu.Runcing dagunya,keras pipinya...
Putih mukanya...
Teman kerling kaki....cekelat tua
Tangannya..................cekelat tua...
Awat muka putih bak salju?
pelikkan?
Macam tak serata je...

Kami sama 2 beratur kat ATM,kite sama2 berdiri menunggu turn...
Dia tetap sama...kerling2 teman guna ekor mata...
Dalam hati....aku congkil mata tu kang!
Teman jeling2 skrin depan mata...
Dia nak ambil duit,tapi BAKI TAK CUKUP
Dia ambil lagi satu kad.....sama juga!BAKI TAK CUKUP
Kad ke3...
Pun sama.....BAKI TAK CUKUP....
Okay kak...apa tunggu lagi?BLAH lah!orang lain nak guna ATM tu....
Tak payah le jeling2 kite....
Kite dah tahu akak tak ada duit!
Muahahahaha!



Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK