MISTIK

HANYA ALLAH SAHAJA YANG TAHU

Kebiasaannya,teman paling lewat tido.Berdeco selalunya.kadang2 sampai pukul 2 pagi.Tu limit masa yang teman mampu untuk bertahan,nak tahajjud tak tido lagi,maka tertido lah teman sampai ke pagi.Terasa rugi tak mampu berjaga malam.Apakan daya ternyata teman makhluk TUHAN paling lemah.Ada rasa ngantuk,lapar dan sebagainya.
Kenapa malam?
Siang,teman sibuk uruskan anak2.Ambik,jemput,masak mengemas,mencuci...
Pendek kata....tak sesuai nak berdeco barang pelanggan.Idea boleh terbantut dek urusan harian yang melambak lambak.
Hanya kucing2 jadi peneman,menanti tuan sibuk berdecoupage.

Kelmarin,jam lebih kurang pukul 12.30malam.Sedang asyik berdeco bagai,teman terhidu bau sangat wangi.Bukan wangi sikit tapi wangi banyak!
Bau seakan bunga bunga an...Bunga tanjung atau melor layaknya.Biasa kalau suami nak solat,dia akan pakai minyak atar.Masalahnya.....suami teman dah tido.ZZzzz
Dah selubung penuh badan.
Terfikir di hati...dari mana datang bau tu?
Orang kata jangan tegur,masalahnya dalam saat macam tu...
Tak ingat pesanan tu semua,spontan je hati berkata2.

Keluar bilik.bau tu ada sekitar ruang tamu dan bilik tempat teman berdeco.Sekitar tu je...
Cerita pada sahabat,dia kata...itu tanda benda alah tu dekat dengan u.
OMG!menakutkan!
Bulu roma meremang sepanjang teman di situ.
Sahabat kata tu tanda dia sedang memerhatikan u!
OMG!sekali lagi....bulu roma meremang remang...
Takut?
SubhanaALLAH,jika di tanya TAKUT?Mustahil tak takut...
Tapi...selalu istifar...tak boleh takut 'dia'..dia makhluk sama macam kite.Cuma keberanian untuk berjumpa 'dia'tidak pernah ada di hati.
Jika buat bandingan....Teman akan jawap TUHAN lebih teman takut.SYIRIK takut dia lebih dari TUHAN.
Tulah masalah kite....
Mulut kata TAKUT TUHAN,tapi....kenapa bulu roma meremang remang?
sahabat kata itu tanda u takut dia!
keliru...semakin keliru....
TAKUT ALLAH sebab ALLAH TUHAN teman....Tiada TUHAN lain yang teman sembah hanya ALLAH.
TAKUT 'DIA'sebab.....menurut cerita..."DIA' jahat!menakutkan!menyesatkan!
TAKUT dia bukan kerana teman agung2kan dia,tapi takut sebab muka dia buruk,menjengkelkan.
Tu je....

Sahabat kata....yalah tu....jangan takut ke 'dia'lagi u takut lagi dia menyakat nanti.Buat tak tahu je...
Pasang surah Al Baqarah.InsyaALLAH 'dia ' tak akan menyinggah lagi.
Sahabat sambung lagi...dia lalu je tu,nampak pulak u tengah melukis...Mungkin cantik sangat kot?
Teman hanya gelak...
Mungkin lah.....
Dalam hati...pergilah kau syaitan,jangan kau singgah lagi.Aku tak sudi berjumpa dengan kau lagi.Aku manusia lebih hebat dari kau!
InsyaALLAH akan ada keberanian jika dalam hati kite ada ALLAH.
InsyaALLAH.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK