CELOTEH ANAK

SELUO PENDEK

Satu hari....
Ibu...Ibu berdosa sebab biarkan Akif pakai seluo pendek.
Teman terpaku sejenak.
Mak aiii sampai kesitu?

Teman jawap...seluo tu bawah lutut kan?
Dia jawap tak lah,atas lutut..
Teman cuba ingatkan...atas ke bawah lutut?lupa lah...tak perasan langsung!

Ibu berdosa sebab ibu tak ajar dia...
Mak aiii!lagi PARAH!ibu tak ajar dia?OMG!sakitnya kepalaku ini!
Teringat si abang yang suka sangat pakai seluo pendek kelabu.Teman tahu dia cukup suka pakai seluo tu.Bila teman jumpa dia,seluo tu dah macam pakaian seragam.MESTI tulah seluo yang dia pakai.

Esok pagi...teman nampak seluo tu dalam bakul baju kotor,teman ambik terus masukkan dalam tong sampah!
Semalam...si abang tanya...
Ibu,nampak tak seluo pendek Akif?
Teman jawap tak...
Dia kata lagi tak adalah..Akif dah cari tak jumpa.
Teman jawap cuba lah carikan gobok yang macam tempat kucing beranak tu!
Dia jawap dah!Akif dah cari...
Teman angkat bahu pura2 tak tahu...
Dalam hati...seluo tu dah sampai kat pusat pembuangan sampah atau dah di ambil dek abang Bangla Kiifff.....
Pakai lah seluo panjang ya.....
Nak buat macam mana?Ustaz muda dah complen...

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH