KUCING KITE

DAN MASALAH BARU

Teman ada 3 ekor kucing.Tom,Lucky dan Orkid
ketiga2 ekor kucing ini hidup riang gembira di samping kami sekeluarga.
Masalah baru teman...
Lucky suka kencing atas katil.
Teman betul2 stresss!satu hal....nak basuh cadar bagai.
Terasa letih yang amat sangat,bila tahu....Ibu!Lucky kencing lagi.

Kelmarin...dia kencing lagi.Kali ini dah masuk hampir 6 kali.Selama ini teman tak pernah menyakitkannya.Tapi kelmarin...teman hilang sabar.walhal dia baru sahaja masuk rumah.Teman tak kurung dia...
Setiap pagi teman lepaskan dia keluar bermain2 kat area taman perumahan teman.
Teman tak mahu kurung kucing.Berdosa...
Kucing pun ada perasaan,kucing juga ada nafsu untuk meneroka dunia.

Teman dengar dia mengais2,teman toleh teman nampak cadar basah lagi.Teman tangkap dia,teman tonyoh muka dia kat bekas kencingnya.
Dia ikut je...
Teman hilang sabar,teman masukan dalam bilik air dan mandikan dia.Teman siram sampai basah lencun.
Teman tampar punggungnya.Teman nampak air liur dia keluar.
Sebenarnya dalam hati rasa kesian tapi amarah mengatasi belas ihsan tu.Teman benar2 nekad,teman keluarkan dia...
Dalam hati...kalau nak BLAH!piiiilah!aku dah malas nak layan ko!
Piiii sana!

Lepas cuci semua.....hati dah reda.Teman panggil dia...
Teman nampak dia basah dek simbahan teman tadi...
Dia lari2 bila nampak teman...
Dalam hati...mesti dia takut dan tak akan buat lagi.
Teman benar2 kesal campur bimbang ALLAH murka sebab aniaya kucing.
Tapi...
Teman banar2 hilang sabar.Teman penat asyik kena basuh cadar,bantal.selimut.
Terasa penat walaupun mesin yang basuh.
Teman bimbang bab kesucian,Teman takut air kencingnya akan buat teman masuk neraka.

Semalam...
Ibu...Lucky kencing lagi....
OMG!sakit betul hati ni...dia kencing lagi?
AGAIN?
AGAIN?
AGAIN?
HUH!sabar wahai hati...kalau ikut amarah menyala!
Mahu kau aku sembelih wahai Lucky...


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH